کد خبر: 1108122
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به شرایط خوب تیم ملی ایران در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ گفت: تجربه، پختگی و تمرکز ملی‌پوشان ما نقش مهمی در کسب نتایج مطلوب خواهد داشت. تیم در حال حاضر به ثبات رسیده است.

حمید درخشان، درباره شرایط تیم ملی ایران با حضور کارلوس کی‌روش اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در تیم ملی فوتبال ایران رخ داد، شاهد هستیم که تیم ملی شکل و شمایل درستی به خود گرفته و عملا" ثبات پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: از سویی دیگر دست کارلوس کی‌روش هم باز است چرا که بازیکنان خوب و با تجربه‌ای دارد که پیش از این در جام‌جهانی به میدان رفته و با این فضا و شرایط آشنا هستند. خود کی‌روش هم حضور در جام جهانی را در کارنامه دارد و مجموعه این عوامل کمک می‌کند تا تیم ملی فوتبال ایران شرایط مناسبی برای حضور در بازی‌های جام جهانی قطر را پیش روی خود ببیند. 

درخشان: تیم ملی به ثبات رسیده است/ به رنکینگ فیفا اعتماد نکنید

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در واکنش به رنکینگ جدید فیفا و حضور کشورمان در جمع ۲۰ تیم برتر جهان تاکید کرد: این آمار نمی‌تواند ملاک و مصداق شرایط موجود باشد و نباید دلمان را به آن خوش کنیم. واقعیت این است که در آستانه جام‌جهانی همه تیم‌ها با هدف آمادگی بیشتر، دیدارهای دوستانه‌ای را برگزار می‌کنند که نتایج مختلفی هم به دست می‌آید. نه این نتایج ملاک باید باشد و نه رده‌بندی تیم‌ها،‌ چراکه هر مربی با اهداف خاصی روند صعودی تیم خود را دنبال می‌کند اما هدف همه آنها حضوری قدرتمندانه در جام‌جهانی است و معیار اصلی تیم‌ها آنجا مشخص می‌شود.

این کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: مساله مهمی که باید مد نظر کادر فنی باشد به شرایط آمادگی بازیکنان از بعد فنی و مسایل روحی و روانی باز می‌گردد،‌ اینکه در خصوص مسایل فنی بتوانیم به یک هدف مشخص و برنامه‌ کامل دست پیدا کنیم یک طرف و اینکه بازیکنان از نظر شرایط روحی و روانی آماده حضور در چنین سطحی از فوتبال جهان باشند از سویی دیگر کمک می‌کند تا نتایج قابل قبولی به دست بیاید که بدون شک کادر فنی به این مساله واقف است. 

درخشان: تیم ملی به ثبات رسیده است/ به رنکینگ فیفا اعتماد نکنید

وی در مورد وضعیت تیم ملی و نقاط ضعفی این تیم،‌ افزود: هماهنگی میان بازیکنان یک شرط مهم است،. اینکه آنها بتوانند در طول بازی به خوبی همدیگر را در زمین پیدا کنند مساله بسیار مهمی است که امیدوارم در جام‌جهانی این اتفاق رخ بدهد. به نظر من، باید در هر سه خط زمین خود اصلاحاتی را انجام بدهیم اما تمرکز خط دفاعی و هماهنگی میان مدافعان ما بسیار مهم است چراکه سبک بازی ما و تفکرات کی‌روش روی این مساله معطوف بوده و جای هیچ اشتباهی را نخواهیم داشت. 

درخشان اضافه کرد:‌ در دفاع وسط باید به اوج هماهنگی برسیم، تمرکز بالا و آمادگی بدنی دو فاکتور مهمی است که باید بازیکنانی که در این پست بازی می‌کنند به آن توجه خاصی داشته باشند. 

ملی پوش اسبق فوتبال ایران در واکنش به بازی مهدی طارمی در دیدار پورتو و بایرلورکوزن و همچنین مصدومیت سردار آزمون تاکید کرد: فوتبال حرفه‌ای با اتفاقات و مسایل مختلفی همراه است،. فوتبال امروز نیازمند بازیکنان خلاق و مستعدی است که زمینه موفقیت یک تیم را فراهم کنند. در بازی پورتو با آنکه مهدی طارمی گل نزد اما دو پاس گل داد و همین برای برتری پورتو در این دیدار کافی بود. فوتبال این نیست که شما فقط گل بزنید، بلکه موفقیت یک تیم و مجموعه ملاک است و طارمی به این مرز از پختگی و تجربه رسیده و می‌بینیم او چگونه یک برد شیرین را برای تیم خود به ارمغان آورد.

درخشان: تیم ملی به ثبات رسیده است/ به رنکینگ فیفا اعتماد نکنید

وی افزود: در مورد سردار آزمون امیدوارم مشکلی جدی نباشد و او بتواند به زودی به ترکیب تیم ملی بازگردد. تیم ملی فوتبال ایران نیازمند بازیکنان باتجربه‌ای است که در زمان و شرایط خاص بتوانند کمک حال فوتبال ما باشند و اگر بتوانیم با تمام‌ داشته‌های خود در این بازی‌ها حاضر شویم، بدون شک می‌توانیم منتظر بازی‌های خوب و تماشاگر پسندی از سوی تیم ملی فوتبال ایران باشیم. 

در خشان در مورد عملکرد رقبای ما در دیدارهای دوستانه اخیرشان نیز گفت: نمی‌توان و نباید این بازی‌ها را ملاک قرار داد چراکه هر مربی با تفکرات و اهدافی خاص در این بازی‌ها حاضر می‌شود. یک مربی به دنبال نقاط ضعف و قوت تیم خود است و دیگری سیستم‌های مختلف را بررسی می‌کند. این نتایج را باید فراموش کرد. مهم این است که همه تیم‌های حاضر در بازی‌های جام‌جهانی با تمام قوا و ظرفیت خود به میدان خواهند آمد و همانطور که گفتم ملاک و عیار آنها در قطر مشخص خواهد شد.   

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار