کد خبر: 1108089
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
وزیر کشور به محض ورود به خوی در جمع حادثه‌دیدگان از زلزله روز چهارشنبه حضور یافت و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم این مناطق قرار گرفت.
احمد وحیدی روز جمعه در روستای مرتضی قلی کندی از توابع بخش مرکزی این شهرستان حاضر شد و پای صحبت زلزله زدگان نشست.

در این بازدیدها، مردم این روستا با ابراز رضایت از خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌های خدماتی و امدادی، خواستار تسریع در عملیات آواربرداری و شروع ساخت و سازها شدند.
وزیر کشور هم به مسوولان حاضر در منطقه دستور داد تا در سریعترین زمان ممکن و با بسیج همه امکانات، آواربرداری را انجام دهند و قبل از شروع فصل سرما، تکلیف ساخت و سازها را نهایی کنند.
همچنین وحیدی بر ارزیابی سریع خسارت‌ها در همه بخش‌ها و در همه روستاها و واحدهای خسارت دیده از زلزله در این شهرستان بویژه ۱۲ روستایی که بیشترین آسیب را دیده، تاکید کرد.
همچنین وزیر کشور در روستای خنجرخان حاضر شد و پای درد دل حادثه دیدگان نشست.
۲ روستای مرتضی قلی کندی و خنجرخان از نزدیکترین مناطق به کانون زلزله روز چهارشنبه هستند و بسیاری از واحدهای مسکونی در این روستاها دچار خسارت شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی از ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده و ۱۱۲ واحد مسکونی نیز کاملا تخریب و غیر قابل سکونت شدند، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط ۱۱۳ نفر بستری شده و مصدومان دیگر با انجام درمان‌های سرپایی مرخص شده‌اند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار