کد خبر: 1108049
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
معاون اول رئیس جمهور بر گسترش صادرات و واردات و همچنین تهاتر میان تهران و مسکو تاکید کرد و گفت: ایران و روسیه دو کشور دوست و همسایه هستند و می‌توانند در مبادلات تجاری به‌جای استفاده از ارز بیگانه، از پول ملی خود استفاده کنند.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور عصر امروز (پنجشنبه) در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در نشست هم اندیشی با استانداران و روسای مناطق فدراسیون روسیه، ظرفیت‌های موجود در این مناطق را مفید و سازنده در جهت ارتقاء سطح همکاری‌ها ارزیابی کرد و افزود: گزارش روسای مناطق روسیه نشان می‌دهد که توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور امری دست‌یافتنی است.

معاون اول رییس جمهور از استانداران و روسای مناطق روسیه خواست متناسب با ظرفیت و مزیت‌های خود، زمینه توسعه همکاری با استان‌های ایران را فراهم کنند و با این استان‌ها که دارای مزیت و ظرفیت متناظر هستند روابط تجاری خود را گسترش دهند.

مخبر با بیان اینکه استان‌های ایران و مناطق روسیه از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری برخوردار هستند، اظهار داشت: ظرفیت‌ها و پتانسیل این مناطق بیش از میزان فعلی صادرات و واردات است و این حد از مبادلات تجاری فاصله زیادی با اهداف و چشم‌انداز روابط دارد.

وی بر گسترش صادرات و واردات و همچنین تهاتر میان تهران و مسکو تاکید کرد و گفت: ایران و روسیه دو کشور دوست و همسایه هستند و می‌توانند در مبادلات تجاری به‌جای استفاده از ارز بیگانه، از پول ملی خود استفاده کنند که در این صورت با افزایش تقاضا نسبت به پول ملی، ارزش آن ارتقاء پیدا خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن زمینه همکاری‌ها بین استان‌های ایران و روسیه، شاهد تحول جدی در حجم مبادلات تجاری میان مناطق دو کشور باشیم.

در این نشست که سفیر ایران در روسیه و وزیر نفت بعنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور نیز حضور داشتند، استانداران و روسای مناطق فدراسیون روسیه هرکدام گزارشی از مزیت‌های صادراتی و حجم مبادلات خود با کشورمان ارائه و بر آمادگی خود برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی فیمابین تاکید کردند. در پایان این نشست مقرر شد موارد و پیشنهادات مطروحه توسط نمایندگان تعیین شده از سوی دو طرف بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار