کد خبر: 1107750
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
کنعانی خطاب به وزیر خارجه مغرب:
سخنگوی وزارت امور خارجه به وزیر خارجه مغرب توصیه کرد که به جای فرافکنی و طرح اتهامات بی اساس علیه ایران، نگران و پاسخگوی ناامنی‌هایی باشد که به خاطر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی منطقه را تهدید می‌کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) ۱۲ مهر ماه با رد ادعا‌های واهی و تکراری وزیر امور خارجه مغرب (مراکش) که در اظهاراتی مدعی دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی یمن و کشور‌های عربی شده است، گفت: مغرب بهتر است به جای فرافکنی و طرح اتهامات بی پایه علیه جمهوری اسلامی ایران، نگران و پاسخگوی ناامنی‌هایی باشد که به واسطه عادی سازی روابط با رژیم آپاتاید صهیونیستی، کشور‌ها و ملت‌های منطقه را تهدید می‌کند.

گفتنی است، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب (مراکش) در دیدار با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، ایران را مسؤول اصلی تروریسم و ایجاد شکاف در جهان عرب خوانده است.

در همین خصوص ناصر کنعانی به وزیر امور خارجه مغرب توصیه کرد وقت خود را صرف حل و فصل مشکلات، رنج و آلام مردم مظلوم یمن کرده و به جای استعانت از رژیم صهیونیستی برای تحمیل خواسته‌های خود در منطقه، زمینه را برای تعیین سرنوشت مردم صحرای غربی براساس قوانین و مقررات سازمان ملل فراهم کند.

وزیر خارجه مغرب با طرح این ادعا که انصارالله یمن برنامه‌های ایران را پیاده می‌کند، افزود: انصارالله امنیت و صلح عربستان و یمن را تهدید می‌کند.

این مقام مراکشی همچنین مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورش شده و حملات اخیر ایران به مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق را محکوم کرده است.

به گزارش فارس، وزیر خارجه مغرب بهمن ۱۴۰۰ نیز ادعا‌هایی بی اساس در خصوص ایران مطرح و عنوان کرده بود که ایران به دنبال گسترش تشیع در غرب آفریقا و پشت سر حملات انصارالله به امارات بوده است. این ادعا‌های بی اساس واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت.

خطیب‌زاده در این باره بیان کرد: این اولین بار نیست که وزیر خارجه مغرب این اظهارات بی اساس را مطرح می‌کند. به خاطر احترام به مردم مسلمان و فرهیخته مغرب همواره تلاش کردیم از این مسائل عبور کنیم. ولی خود وزیر خارجه مغرب بهتر از هر کسی می‌داند که شاهد رفتار‌های این کشور در حوزه توسل به خشونت و دخالت‌های نظامی و دخالت‌های اطلاعاتی در برخی کشور‌های دیگر باعث چه تنش‌هایی در منطقه است. مشکل اصلی حرکت برخی دولتمردان مغرب بر علیه خواست ملت در راستای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس است. باید زودتر به دامان ملت خود برگردند و به جای فرافکنی‌های بی ارزش تلاش کنند عضو مسئولی در جامعه اسلامی و کشور‌های مسلمان باشند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار