کد خبر: 1107709
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
یک نشریه چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت: استفاده اسرائیل از تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان یک ابزار کنترلی باعث بی اعتباری آن در میان مردم فلسطین شده و زنگ خطر را برای سران سیاسی و نظامی تل آویو به صدا در آورده است.
«مجله ۹۷۲» در تازه ترین گزارش خود با عنوان «چرا طرح اسرائیل برای واگذاری بخشی از (پروژه) اشغالگری (به تشکیلات خودگردان فلسطین) با شکست مواجه شد»، نوشت: درگیری‌های محدود هفته گذشته در نابلس نشان داد که چطور تشکیلات خودگردان به خاطر سیاست‌های متناقض تل‌آویو، مشروعیت خود را از دست داده است.

این نشریه چپگرا تصریح کرد: سه شنبه گذشته، ویدئوها و تصاویر منتشر شده از شهر نابلس در شمال کرانه باختری حاکی از یک درگیری معمول بین فلسطینی ها و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بود و مردم به سمت جیب‌های این نیروها تخم مرغ، سنگ و دیگر اشیا پرتاب کردند و در مقابل هم شاهد استفاده از گاز اشک آور علیه آنها بودیم. تفاوت این درگیری ها با درگیری های گذشته این است که قبلا چنین درگیری هایی بین نیروهای اسرائیلی (صهیونیست) و اهالی (کرانه باختری) اتفاق می افتاد اما اکنون بین نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و اهالی این منطقه اتفاق افتاد.

«مجله ۹۷۲» افزود: یک روز قبل از این واقعه، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به نابلس حمله کرده و سه عضو گروههای مسلح فلسطینی (گروههای مقاومت فلسطین) از جمله یک عضو گردان های قسام، شاخه نظامی حماس را بازداشت کردند. این حمله موجب درگیری بین این گروهها با نیروهای اسرائیلی و در نتیجه کشته شدن یک افسر پلیس اسرائیل شد و اعتراضاتی را در صبح روز بعد علیه نیروهای تشکیلات خودگردان به همراه آورد.

این نشریه چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت: اگرچه عصر سه شنبه بین این گروهها و دستگاه تشکیلات خودگردان آتش بس برقرار شد اما تنش ها از بین نرفته و حاکی از یک بحران عمیق است که هرچند وقت یکبار به شکل شدیدی در شمال کرانه باختری شعله ور می شود.

«مجله ۹۷۲» افزود: از زمان شروع سال جدید میلادی در نابلس و جنین در حومه آن، یورش شبانه نظامیان اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به موضوعی عادی تبدیل شده است. نیروهای امنیتی اسرائیل در سال ۲۰۲۲، تاکنون بیش از ۸۰ فلسطینی را در سرزمین های اشغالی کرانه باختری به قتل رسانده اند که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بی سابقه است. در این میان، صدها نفر نیز در طرح تل‌آویو برای برخورد با گروه های (مقاومت) فلسطینی بازداشت شده اند. این در حالی است که گروه های (مقاومت) فلسطینی قدرتمندتر و راسخ‌تر شده اند.

این نشریه صهیونیستی خاطرنشان کرد: در حالی که هدف کارزار اسرائیل، ظاهرا محدود کردن توان عملیاتی گروه های مسلح (گروههای مبارز فلسطینی) از طریق هدف قرار دادن اعضای آنها در داخل است، انگیزه دیگری هم وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود و آن حفظ تسلط تشکیلات خودگردان از طریق تضعیف رقبای آن است.

«مجله ۹۷۲» تصریح کرد: تحولات نابلس نشان می دهد که رسیدن به این هدف نه تنها از بعد نظامی دشوار است بلکه ممکن است از بعد سیاسی نیز ممکن نباشد.

نشریه صهیونیست: زنگ خطر درباره تشکیلات خودگردان به صدا درآمده است

این نشریه چاپ سرزمین‌های اشغالی به "تلاش محمود عباس و حلقه وابسته به او برای انحصار قدرت حتی بعد از مرگش" اشاره کرد و نوشت: گروههای سیاسی مختلف فلسطینی در حال ایجاد جبهه واحدی علیه محمود عباس به خاطر تغییر روند تصمیم گیری در سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و حتی تلاش برای جانشینی «حسین الشیخ» دست راست محمود عباس به جای او هستند.

«مجله ۹۷۲» افزود: حمله تل‌آویو به شهرها و اردوگاه های آوارگان شمال کرانه باختری تنها اعضای حماس و جهاد اسلامی را هدف قرار نمی دهد بلکه اعضای جنبش فتح (شاخه نظامی ساف) را که دیگر به او وفادار نیستند، شامل می شود.

این نشریه صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی صهیونیست توسط یک نیروی امنیتی تشکیلات خودگردان در یک ایستگاه ایست و بازرسی در جنین در کرانه باختری در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: اقدامات اسرائیل علیه همه ساکنان جنین و نابلس و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، تصویر تشکیلات خودگردان را در میان فلسطینی ها مخدوش کرده و خطر تاثیرپذیری نیروهای امنیتی این تشکیلات از این تحولات را افزایش داده است.

«مجله ۹۷۲» به اظهارات «آویو کوخاوی» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درباره کنترل نداشتن تشکیلات خودگردان بر بخش هایی از کرانه باختری اشاره کرد و نوشت: با از دست رفتن مقبولیت تشکیلات خودگردان، سران سیاسی و نظامی در تل‌آویو زنگ خطر را در این باره در محافل خصوصی خود به صدا درآورده اند.

این نشریه صهیونیستی از "افزایش تلاش ها برای حمایت مالی و نظامی اسرائیل از تشکیلات خودگردان" خبر داد و افزود: با اینکه نگرانی اسرائیل درباره تشکیلات خودگردان برای عامه اسرائیلی ها (صهیونیست‌ها) عجیب به نظر می رسد اما این نگرانی ناشی از آن است که این تشکیلات در معماری امنیتی مراکز جمعیتی فلسطینیان، اسرائیل را نمایندگی می کند.

این نشریه صهیونیستی، هدف از ایجاد تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از قرارداد سازش "اسلو" را تشکیل "یک دولت مستقل فلسطینی" عنوان کرد و نوشت: تشکیلات خودگردان اکنون از نظر فلسطینی ها از این هدف دور شده و به یک ابزار کنترلی در دست تل‌آویو تبدیل شده است.

نشریه صهیونیست: زنگ خطر درباره تشکیلات خودگردان به صدا درآمده است

این نشریه صهیونیستی از "فساد، استبداد و ظلم در تشکیلات خودگردان فلسطین" سخن گفت و افزود: از سال ۲۰۰۵ تاکنون انتخابات تشکیلات خودگردان برگزار نشده و شکاف بین فتح و حماس در سال ۲۰۰۷، روند قانونگذاری و قضایی را مخدوش کرده و عباس به صورت دستوری، اداره امور را در اختیار دارد.

«مجله ۹۷۲» نوشت: براساس یک نظرسنجی جدید،  ۷۵ درصد فلسطینی ها خواهان کناره گیری محمود عباس از قدرت هستند و فقط یک درصد می گویند در انتخابات به دست راست عباس یعنی حسین الشیخ رای خواهند داد. باتوجه به ازدست دادن مقبولیت، اکنون تشکیلات خودگردان برای حفظ قدرت، بیشتر به نیروهای امنیتی متوسل می شود.

این نشریه صهیونیست با اشاره به اینکه از دهه ها قبل، تل‌آویو تلاش می کرد تا "دولتی فلسطینی برای افزایش تسلط بر مردم فلسطین، بدون پذیرش مسئولیت زندگی آنها، ایجاد کند"، افزود: تلاش تل‌آویو برای استفاده از تشکیلات خودگردان به نفع خود، این نهاد را در میان مردم فلسطین بی اعتبار کرده است.

«مجله ۹۷۲» با اشاره به احتمال جنگ قدرت برای جانشینی محمود عباس، تصریح کرد: تل‌آویو بدون شک تلاش خواهد کرد تا با بهره برداری از اختلافات و حمایت از کسانی که معتقد است منافعش را تامین می کنند، جانشین عباس را تعیین کند اما با توجه به سال‌ها پراکندگی جغرافیایی و سیاسی تحمیلی، ممکن است نوعی رقابت بین گروههای مختلف در کرانه باختری روی دهد.

این نشریه صهیونیستی در پایان نوشت: اگرچه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بر سرزمین های اشغالی سیطره دارد اما هیچ میزانی از دخالت نمی تواند جایگزین مقبولیت شود و در نهایت، فلسطینی ها به کسانی که در جهت منافع آنها حرکت نکنند، پشت خواهند کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار