کد خبر: 1107587
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
تست آمادگی جسمانی دوباره از داوران در حالی برگزار شد که ۷ چهره شناخته‌شده جواز قضاوت در لیگ برتر را به دست آوردند.

استادیوم انقلاب کرج روز دوشنبه با حضور محمدرضا اکبریان و برخی دیگر از مسئولان کمیته داوران و فدراسیون فوتبال، محل تست‌گیری از داورانی بود که در آزمون پیش‌فصل رد شدند و این بار پس از گذشت ۷ هفته، فرصت اثبات توانایی خود را به دست آوردند.

در تست پیش فصل چهره‌های مهم از جمله علی صفایی، سیدمهدی سیدعلی، اشکان خورشیدی، محمدحسین زاهدی‌فر و... رد شدند تا به این ترتیب حضور آنها، تست کمیته داوران را جذب و مهم کند.

البته در این بین اشکان خورشیدی با اعلام اینکه دچار کسالت شده، در تست حاضر نشد تا همچنان غایب مهم لیگ برتر ایران باشد. او حالا در نیم فصل فرصت بازگشت به میادین داوری را خواهد داشت.

این تست که با استاندارد فیفا برگزار شد، به این شکل بود که داوران باید شش دور ۴۰ متر را می‌دویدند و هر دور باید زیر شش ثانیه به خط پایان می‌رسیدند. همچنین چهل بار ۷۵ متر را دویدند که این آزمون در پیش فصل با دشواری زیادی برای برخی داوران همراه بود و باعث رد آن‌ها نیز شد.

آن‌ها در تست دوم باید ۱۵ ثانیه می‌دویدند و ۱۸ ثانیه هم وقت استراحت داشتند و این کاری بود که ۴۰ بار در فاصله ۷۵ متری باید انجام می‌شد.

در نهایت، اما علی صفایی، سیدمهدی سیدعلی و محمدحسین زاهدی‌فر به عنوان سه داور بزرگ و شناخته‌شده توانستند با موفقیت تست‌ها را پشت سر بگذارند تا برای قضاوت بازی‌های هفته هشتم در اختیار کمیته داوران فدراسیون فوتبال باشند.

سیدعلی و زاهدی‌فر دو داوری هستند که شهرآورد را قضاوت کردند و صفایی نیز چهره درخشان سال‌های اخیر داوری ایران بود که عملکرد خوبی را در بازی‌های مهم از خود نشان داد.

همچنین روح‌الله شریفی، داماد خداداد افشاریان، که در تست پیش فصل رد شده بود، این بار سربلند از آزمون بیرون آمد و او نیز به جمع داوران بازمی‌گردد. کمیل غلامی و جواد رحیم‌زاده دو چهره سرشناس دیگری هستند که در این تست موفق بودند و به چرخه داوران بازخواهند گشت.

میثم صالحی و علی اصغر مومنی نیز هفته گذشته در تست داوران بین‌المللی شرکت کردند و آنجا با موفقیت در تست، توانستند به لیگ برتر ایران بازگردند.

نکته جالب اینکه رضا مدیرروستا کمک داور مردود پیش فصل با عملکرد درخشان در این تست حالا جزو کمک داوران لیگ بیست و دوم خواهد بود.

به این ترتیب در ادامه لیگ برتر خداداد افشاریان با دست بازتری می‌تواند ترکیب داوران برای بازی‌ها را بچیند و باید دید او چه زمانی تصمیم به استفاده از این داوران خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار