کد خبر: 1107543
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
از ناکامی‌های بی‌پایان قلعه‌نویی برابر استقلال تا برد به‌موقع سپاهان
هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر آبستن اتفـاقات جـالب توجهی بود، هفته‌ای که طی دو روز برگزار شد و به‌رغم اولین شکست سرخپوشان پایتخت، تغییری در صدر جدول ایجاد نشد، اما با توجه به اینکه استقلال به واسطه برد این هفته تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس است که در رده دوم قرار گرفته، حساسیت هفته هشتم که طی دو روز پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود بیش از پیش خواهد بود.
دنیا حیدری

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر آبستن اتفـاقات جـالب توجهی بود، هفته‌ای که طی دو روز برگزار شد و به‌رغم اولین شکست سرخپوشان پایتخت، تغییری در صدر جدول ایجاد نشد، اما با توجه به اینکه استقلال به واسطه برد این هفته تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس است که در رده دوم قرار گرفته، حساسیت هفته هشتم که طی دو روز پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود بیش از پیش خواهد بود.
قلعه‌نویی در ادامه ناکامی‌های خود مقابل استقلال ترک عادت نکرد و یک‌بار دیگر برابر آبی‌پوشان پایتخت تن به شکست داد، آن‌هم در شرایطی که پیروزی در هفته هفتم می‌توانست صدرنشینی را برای گل‌گهر به همراه داشته باشد، اما قلعه‌نویی از زمان حضورش روی نیمکت این تیم سیرجانی هرگز موفق به کسب برتری مقابل استقلال نشده و این‌بار نیز به شکست ۲ بر یک تن داد. اما مهم‌تر از تکرار شکست‌های قلعه‌نویی برابر آبی‌پوشان پایتخت رفتار عجیب ساپینتو، سرمربی استقلالی‌ها بود که به واسطه دریافت کارت قرمز از داور میدان در واپسین ثانیه‌های بازی چنان برآشفت که استقلالی‌ها هم قادر به مهارش نبودند. هرچند کمیته انضباطی خیلی زود برای این رفتار ناشایست دو جلسه محرومیت در نظر گرفت، اما به‌زعم بسیاری از جمله پیشکسوتان این تیم عصبانیت غیرقابل مهار این مربی می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود.

فولاد هم با قبول تساوی مقابل مس کرمان فرصت حضور در مثلث مدعیان را از دست داد. تراکتور، اما برخلاف مدعیان این هفته در ادامه روند موفقیت‌آمیزی که قبل از تعطیلی لیگ به دلیل برپایی اردوی اتریش تیم ملی در پیش گرفته بود، نه فقط سومین برد پی‌در‌پی خود را در این فصل جشن گرفت که موفق به کسب هر سه امتیاز مصاف با پرسپولیس، آن‌هم در آزادی شد، در شرایطی که بازی می‌توانست با تساوی به پایان برسد اگر ترابی قدر موقعیت به دست آمده را می‌دانست و پنالتی خود را گل می‌کرد. اما در شبی که شانس با تراکتورسازان یار بود، این تیم با حساب یک بر صفر نخستین باخت این فصل را به پرسپولیس تحمیل کرد. باختی که البته نتوانست شاگردان یحیی را از صدر جدول به زیر بکشد. سپاهان بعد از چهار هفته‌ای که با تساوی و باخت به پایان برده بود، توانست نوار ناکامی‌های خود را با برتری ۲ بر یک مقابل هوادار پاره کند.
یکی از بازی‌های جذاب این هفته بی شک دیدار پرگل نساجی‌- نفت مسجدسلیمان بود که با برتری ۴ بر صفر مازندرانی‌ها به پایان رسید، آن‌هم در شرایطی که اکثر بازی‌های هفته با حداقل گل ممکن به پایان رسیده بود، درست مانند برتری یک بر صفر آلومینیوم – ملوان که در مصاف ذوب‌آهن- پیکان نیز عیناً تکرار شد. نفتی‌های آبادانی با وجود تغییر کادر فنی نتوانستند به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک – یک مقابل مس رفسنجان دست یابند.

هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر پنج‌شنبه با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود که طی آن پیکان میزبان همسایه جدولی خود آلومینیوم اراک است و نساجی در انزلی با ذوب‌آهن دیدار می‌کند.
استارت دومین روز هفته هشتم ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی زده می‌شود. جایی که فولادی‌های خوزستان برابر شاگردان ساپینتو صف‌آرایی می‌کنند. مربی که هفته گذشته با وجود برتری تیمش جنجال‌آفرین شد و حالا به حکم همان عصبانیت بی‌منطق باید شاگردانش را در مصاف با یاران نکونام از روی سکو‌ها کُچ کند. مصافی که نتیجه آن برای دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه برتری در این میدان می‌تواند فولاد را تا سکوی سوم جدول بالا بکشد و برای استقلالی‌ها نیز صدرنشینی را به دنبال داشته باشد. البته به شرط آنکه سه ساعت بعد پرسپولیس در کسب هر سه امتیاز یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم‌فصل نخست (بعد از دربی) ناکام بماند تا فرصت صدرنشینی را دودستی تقدیم آبی‌پوشان پایتخت کند. یاران یحیی بعد از قبول نخستین شکست این فصل برابر تراکتور ساعت ۲۰ شب جمعه در اصفهان و برابر سپاهان به میدان می‌روند. مصافی که طی سال‌های اخیر به یکی از بازی‌های حساس و البته جنجالی لیگ تبدیل شده است. سپاهان که به واسطه برتری هفته گذشته حالا تنها دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد بدون شک شب سختی را برای پرسپولیس رقم خواهد زد، اما سرخپوشان هم بی‌تردید در فکر جبران شکست ناباورانه هفته قبل هستند و حفظ جایگاهی که به سادگی به دست نیامده است. آخرین مصاف دو تیم به هشتم دی‌ماه سال گذشته برمی‌گردد که با تک‌گل کامیابی‌نیا به سود سرخپوشان خاتمه یافت، اما باید دید سپاهان مورایس می‌تواند برابر پرسپولیس زخم‌خورده یحیی از شکست به تراکتور مقاومت کند یا نه.
در ادامه ساعت ۱۷:۳۰ ملوان قعرنشین این هفته میزبان همسایه جدولی خود نفت آبادان است که هنوز با فیروز کریمی نتوانسته نتیجه قابل توجهی بگیرد! در دیگر دیدار همسایه‌های جدولی این هفته مس کرمان ساعت ۱۸ روز جمعه به مصاف هوادار می‌رود و تراکتور، تیمی که حالا روی دور برد افتاده همزمان با این دیدار در رفسنجان برابر مس قرار می‌گیرد و گل‌گهر سیرجان نیز ساعت ۱۹ به میهمانی نفتی‌های مسجدسلیمان می‌رود. مصافی که برتری در آن می‌تواند صعودی قابل توجه به دنبال داشته باشد، چه برای میزبان نفتی و چه برای یاران قلعه‌نویی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار