کد خبر: 1107516
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اغتشاشات و فحاشی‌های رکیک در دانشگاه شریف
شلوغی‌های یک‌شنبه شب دانشگاه صنعتی شریف و به آشوب کشیدن دانشگاه آن هم با شعار‌های رکیک و تند و بی‌ادبانه با واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران این ادبیات را دور از شأن دانشجو، دانشگاه و نخبگان دانستند، چراکه دانشگاه محل بحث و گفت‌وگوست نه محل درگیری فیزیکی و فحاشی‌های رکیک. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 کیوان ساعدی:
به یاد ندارم در وضعیت‌هایی که در دانشگاه‌ها بعضاً تنش و تشنجی پیش میاد، وزیر علوم برای آروم کردنشون رفته باشه. حضور دکتر زلفی گل در جمع دانشجویان معترض دانشگاه شریف اقدام خوبی بود. 
 فاطمه داداشی:
هی میگید شریف به خاک و خون کشیده شد، پس چرا تصاویرش بیرون نمیاد؟ من منتظرم ولی هرکی اونجا بود گفت فقط دعوا بوده و فضای امنیتی. کشت و کشتار چیه میگین؟
 دانیال معمار:
‏دو اقدام در ناآرامی دانشگاه شریف قابل توجه و تحسین بود: حضور وزیر علوم میان دانشجویان و حرف زدن با آنها، کمک اساتید دانشگاه در آرام کردن فضا و خروج دانشجویان از دانشگاه. 
 محمدجواد اخوان:
برای ما دانشگاه صنعتی شریف یادآور شهید مصطفی ‎احمدی روشن و همه مصطفا‌هایی است که برای ایران جان دادند. میهن از بی‌ادب‌هایی که با فحش رکیک می‌خواهند اپلای‌شان جلو بیفتد و زودتر خانه مادری را ترک کنند که انتظاری ندارد!
 سیده راضیه حسینی:
 با تجمع اعتراضی دانشجو‌های شریف حتی با وجود هتاکی و فحاشی رکیک‌شون، برخوردی نشد. تجمع در حال اتمام بود که علینژاد و اینترنشنال به اغتشاشگرا فراخوان حضور و ایجاد آشوب دادن. احتمالاً اونجا یکی به علینژاد گفته دانشجو‌ها آسیب می‌بینن ولی اون به صورتحساب ۱۰هزار پوندیش فکر کرده. 
 سیدمنصور موسوی:
دو هفتس دانشگاه‌های مختلف شلوغ میشه ولی اتفاقی مثل اتفاق دانشگاه شریف رخ نداده. چه چیزی تغییر کرده؟ یکی از چیز‌هایی که دیده شد این بود که بعضیا شعار میدادن «نه اینوری، نه اونوری، ... تو بیت رهبری». فقط یکی!
 محمدرضا صدیقی:
از نظر براندازا و غربگرایان داخلی فقط دانشجوی دانشگاه شریف آدمه، نخبه است اونم فقط اون ۲۰۰ نفر فحاش و بددهن نه ۱۰ هزار دانشجوی در حال تحصیلش! اون بسیجی دانشجو که شهید شد؛ اون کودکی که توی بغل مادرش مجروح شد؛ اون پاسدار و مأمور ناجا که به شهادت رسید و نه... #ایران_من
 محمدصادق عبداللهی:
آشوب در اعتراضات دانشگاه، فحاشی رکیک، تعطیل کردن کلاس‌ها به زور و... یعنی مرگ جنبش و ضعف تشکل‌های دانشجویی. دانشجو اهل گفتگو و بحث است نه فحاشی. این دانشجو دیگر مؤذن جامعه نیست که نماز امت قضا نشود بلکه چشم جامعه را بسته و به خواب می‌برد و رویکرد اصلاح رویه‌ها را نابود می‌کند. #شریف
 علی احمدبخش:
دشمن برای دانشگاه شریف تلاش کرد تا مثل حوادث کوی ۷۸ تصویرسازی کند تا آشوب‌ها را شدت ببخشد، اما این تصویرسازی‌ها راه به جایی نخواهد برد و نیروی انتظامی هم هوشیارتر از این است که در تله بیفتد. 
 علی رجبی:
‏با عقب‌ماندگی ادامه‌دار صداوسیما و وضعیت فعلی اینترنت، جریان اصلی خبر [سازی]به‌دست حلقه توئیتری خارج‌نشین [و به‌تبع آن سایر شبکه‌های اجتماعی]افتاده. 
اینگونه است که حتی وقتی رسانه بچه‌های ‎دانشگاه شریف هم از آرامش نسبی می‌نویسد؛ کشتار و سرکوب به افکار عمومی القا می‌شود!
 محمدصالح مفتاح:
اعتراضات در دانشگاه‌ها شکل زشتی پیدا کرده است. با نسلی مواجهیم که با فحش‌های زشت جنسی [غیرقابل نقل]یا نشان دادن انگشت میانی‌شان، از فرهیخته‌ترین مراکز علمی کشور می‌خواهند اعتراض‌شان را نشان دهند. آیا با ‎انقلاب جنسی مواجهیم؟ اگر این‌ها فرهیختگان جامعه هستند، عوام چه کسانی هستند؟
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
1
متاسفم اگر این خبر درست باشد .چرا دانشجو فحاشی کند و حرفهای رکیک بزند یک تحصیل کرده بایک بی سواد و کم سواد و مردم عادی فرق می کند ادب رفتار نشست وبرخاست باید با من نوعی فرق کند خدایا هدایتشان کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
0
مگه شعار چی میدادن ؟
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
1
هر آدمی تو زندگیش فقط 1 ساعت شبکه منافقین رو دیده باشه میفهمه که این ادبیات سخیف در شعار مربوط به گروهک منفور منافقینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
3
کفگیر تون به ته دیگ‌ خورده ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار