کد خبر: 1107485
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

طبیعت گردی در گرگان را ازدست ندهید!

رپورتاژ آگهی/ گرگان، شهری پر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است؛ طبیعت گرگان چنان نفس‌گیر است که مدام دلتان می‌خواهد بیشتر بمانید و کیف دنیا را ببرید. هوای تازه، دور بودن از دغدغه‌های همیشگی روزانه و کمی آرامش، همگی اعضای ثابت طبیعت گرگان هستند.

در این مطلب جاهای دیدنی طبیعی گرگان را معرفی می‌کنم؛ مطمئنم بیشترین کسانی که از این مطلب لذت می‌برند، طبیعت‌دوستانی هستند که به عشق طبیعت گرگان قصد سفر کرده‌اند. بار سفر ببندید و عازم گرگان شوید تا این جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده را از دست ندهید. اگر هم ساکن تهران هستید، یک بلیط لحظه آخری تهران گرگان بخرید و خودتان را به این طبیعت تکرارنشدنی برسانید.

جنگل ناهارخوران

شاید اسم این جنگل معروف 300 هکتاری را شنیده باشید؛ بله، جنگل ناهارخوران آن‌قدر معروف است، که بیشتر  گردشگران درباره آن اطلاعات دارند یا به قصد سفر از این جنگل به گرگان سفر می‌کنند. پوشش گیاهی جنگل ناهارخوران متراکم است و جانوران بزرگ و کوچک زیادی در آن‌جا زندگی می‌کنند؛ با این حال به دلیل استفاده نادرست از منابع طبیعی این منطقه، پوشش گیاهی و جانوری این منطقه آسیب دیده است.

حدود 168 هکتار از این جنگل تحت مدیریت شهرداری گرگان، به پارک جنگلی با امکاناتی تبدیل شده است که طبیعت‌گردی را برای گردشگران راحت‌تر می‌کند. تپه باباطاهر، شهربازی ناهارخوران، آبشار مصنوعی، ایستگاه اتوبوس چتری و تپه نورالشهدا، از جاذبه‌های دیدنی پارک جنگلی ناهارخوران است. توصیه می‌کنم حالا که به گرگان سفر می‌کنید این جنگل را از دست ندهید که تجربه جنگل‌نوردی، طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی را یک‌جا به شما می‌دهد.  برای دیدن همه این جاذبه های باید قبلا از سفر به فکر اقامتگاه یا رزرو هتل گرگان باشید تا بتوانید با خیال راحت به گشت و کزار بپردازید.

آبشار زیارت

آبشار 15 متری زیارت، در واقع دو آبشار است که به یک حوضچه می‌ریزند. این آبشار در انتهای یک دره، در روستای زیارت، 19 کیلومتری جنوب گرگان و نزدیکی ناهارخوران قرار گرفته است. بین محلی‌ها احتمالا اسم آبشار انزوان را هم بشنوید؛ انزوان، اسم دیگر آبشار زیارت است.

طبیعت گردی در گرگان را ازدست ندهید!

آبشار زیارت در بین درختان بلوط، راش، ممرز و افرا، در فصل بهار و تابستان دیدنی‌تر از همیشه است؛ زیرا در بهار و نیمه دوم تابستان، هوا خنک‌تر است. صدای آبی که به سنگ‌ها برخورد می‌کند، بادی که در میان برگ‌ها می‌پیچد و آرامشی که فضا منتقل می‌کند، همگی احساس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهند و باعث می‌شوند ساعت‌ها پس از گردش هم به فکر این آبشار باشید.

دریاچه توشن

بیاید سری به روستای توشن بزنیم که به آب‌بندان هم معروف است. این روستا با طبیعتی خیره‌کننده، خود یکی از جاذبه‌های گردشگری گرگان به‌شمار می‌رود؛ اما وجود دریاچه‌ توشن باعث می‌شود تا گردشگران زیادی به این روستا سفر کنند. دریاچه توشن، در واقع سدی خاکی است که از سه طرف توسط جنگل محاصره شده است.

برای این‌که به دریاچه برسید، باید از یک جاده جنگلی عبور کنید. بعد از رسیدن به روستا، کافی است از یک جاده خاکی عبور کنید تا به دریاچه برسید. کمپینگ، ماهی‌گیری و عکاسی، محبوب‌ترین تفریحات دریاچه توشن است؛ منظره‌های زیبا و وجود ماهی‌های رنگارنگ درون دریاچه، این را ثابت می‌کند.

اگر از تهران آمدید، دریاچه توشن جاذبه‌ای است که باعث می‌شود خودتان را خوش‌شانس بخوانید؛ زیرا احتمالا وقتی که قصد سفر کردید، توانستید یک بلیط لحظه آخری تهران گرگان بخرید و با قیمت کمتری فرصت دیدن این جاذبه را داشته باشید.

آبشار رنگو

رنگو، آبشاری است که در روستایی به همین اسم قرار دارد. 15 کیلومتری جنوب غربی گرگان و در 5 کیلومتری روستای رنگو، می‌توانید این آبشار را پیدا کنید. احتمالا تصور آبشار بلند یا عریضی را دارید؛ اما مجبورم این تصورتان را خراب کنم. آبشار رنگو حدود 7 متر و به صورت نیم دایره‌ای است؛ اما منظره فوق‌العاده‌ای دارد.

طبیعت گردی در گرگان را ازدست ندهید!

درختان بلندی که اطراف این آبشار قرار دارند، آب‌وهوای دل‌انگیز این منطقه و صدای آب، همگی دست به دست هم می‌دهند و خاطره‌ای دل‌نشین برای شما ثبت می‌کنند. برای رسیدن به آبشار از نقشه یا راهنمای محلی استفاده کنید تا راحت‌تر و سریع‌تر برسد؛ البته باید اشاره کنم آبشار رنگو در منطقه‌ای بکر قرار دارد، پس برای رسیدن به آن باید کمی در جنگل پیاده‌روی کنید.

جنگل جهان نما

تا به‌ امروز چیزی از بام گلستان شنیده‌اید؟ جنگل جهان‌نما، منطقه‌ای حفاظت‌شده کوهستانی است که به بام گلستان معروف شده است. جهان‌نما، در رشته کوه البرز و یک دهکده ییلاقی قرار دارد؛ محلی‌ها از اواسط بهار تا اوایل پاییز به این دهکده می‌آیند و در کلبه‌های چوبی خود می‌مانند. شما می‌توانید با سفر در این فصل‌ها، تجربه هم‌نشینی با محلی‌ها را داشته باشید و از محصولات تازه لبنی و عسل کوهی استفاده کنید.

در آخر

به پایان مطلب رسیدیم؛ اما به پایان داستان نه. هنوز کلی جاهای دیدنی گرگان وجود دارد که به آن اشاره‌ای نکردم تا مطلبی خلاصه برای سفرتان داشته باشید. جنگل النگدره، جنگل توسکستان، جنگل شصت کلا، کوه تل انبار، منطقه چلچلی، گرگان رود و صدها مطلب دیگر درباره گرگان مانده است که همه آن‌ها را می‌توانید در مجله گردشگری علی بابا بخوانید و لذت ببرید.

سفرتان را جوری برنامه‌ریزی کنید که هنگام برگشت با دل خوش برگردید و با اطمینان بگویید حسابی کیف کردم. امیدوارم طبیعت‌گردی در این جاذبه‌های دیدنی به شما خوش بگذرد؛ سفرتان به سلامتی و خوشی.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار