کد خبر: 1107437
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
رئیس‌جمهور صبح امروز (11 مهر) از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بازدید کرد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز دوشنبه (11 مهر) از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بازدید کرد.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه این دیدار گفت: همکاران ما در آخرین روز از هفته گردشگری میزبان رئیس‌جمهور هستند و در همین راستا بازدید مفصل و مفیدی انجام گرفت و ضمن آشنایی ایشان از نزدیک با حوزه‌های فعالیت وزارتخانه که مکمل اطلاعات بسیار خوب قبلی ایشان است و این ارتباط‌های مستقیم و حضوری کمک می‌کند به برداشت‌های قبلی‌ که ایشان دارند. قبلا گزارش‌هایی در مورد سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط مدیران ما خدمت رئیس‌جمهور ارائه شده است.

وی ادامه داد:‌ رئیس‌جمهور بازدیدی هم از موزه ملی ایران داشتند و در جریان برخی از نظامات وزارتخانه ما قرار گرفتند. از طرفی فرصتی ایجاد شد تا همکاران ما با فضایی که  رئیس‌جمهور فراهم کردند به صورت صریح و رودررو مشکلاتشان را مطرح کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:‌ خوشبختانه آقای رئیس‌جمهور در همین جلسه دستورات خیلی خوبی صادر کردند که نشان دهنده توجهات جامع ایشان به مسائل این وزارتخانه بود. رهنمودهایی که آیت‌الله رئیسی در حوزه‌ میراث فرهنگی ارائه کردند و توقعاتشان در حوزه گردشگری و نگاهشان به حوزه صنایع دستی بسیار ارزشمند بود و برای مدیران وزارتخانه، گزاره‌های کاربردی خوبی برای فعالیت آینده‌شان بود.

وی گفت: حوزه‌های وزارتخانه ای مثل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که مسئله مهم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حتی امنیتی و سیاسی است و امروز محل درآمد بررسی و معرفی بسیاری از کشورها از طریق گردشگری است ولی متاسفانه در این حاضر دچار عقب ماندگی تاریخی است هستیم.

ضرغامی افزود: در وهله اول یک دستگاه فرابخشی است و فقط به یک وزارتخانه مربوط نمی‌شود. خیلی از دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و عمومی و خصوصی باید دست به دست هم دهند تا مسائل زیرساختی گردشگری حل شود. در حال حاضر با سه تفاهمنامه‌ای که ظرف سه روز گذشته با سه وزارتخانه دیگر امضا کرده‌ایم وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش در کنار هفت تفاهم‌نامه‌ای که داشتیم دستگاه‌های مهم کشور را هماهنگ کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای گردشگری در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم در زمینه گردشگری اتفاقاتی رخ دهد با آنها تفاهمنامه امضا کردیم تا آنها هم همکاری داشته باشند وگرنه به نتیجه نمی‌رسد. اگر بخواهیم گردشگری را افزایش دهیم باید شرایطی را مهیا کنیم؛ مثلا وقتی گردشگر به کشور می‌آید و خطوط هوایی ما به اندازه کافی مهیا نباشد با مسائل و مشکلاتی مواجه می‌شویم. به همین دلیل در زمینه حمل و نقل، روادید، ارتباطات دسترسی ها و مسائلی که قبلا گزارش آنها را داده‌ایم خوشبختانه همکاری خوبی صورت گرفته است. البته رئیس جمهور به طور جدی دنبال این هستند تا این هماهنگی در دولت برای برداشتن موانع ایجاد شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطر نشان کرد: در حوزه صنایع دستی با دستور آقای رئیس‌جمهور ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی مسئله بیمه‌شان حل شد که کمک زیادی به رونق این صنعت می‌کند و دستورات خوب دیگری نیز در هر سه حوزه داده شده است که در فرصت بعدی مطرح خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار