کد خبر: 1106995
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛
حجت الاسلام عباس زاده، با اشاره به وجود 80 نوع نیت در سامانه وقف استان، گفت: توجه واقفان به سمت نیازهای جامعه همچون آموزش، ازدواج، درمان و حوزه علمیه ضروری است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، ، اظهارداشت:  سه هزار موقوفه در استان لرستان ثبت شده است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان افزود: از این تعداد موقوفه، ۲ هزار و ۲۳۰ مورد مسجد، بیش از ۲۴۰ مورد حسینیه، مهدیه و زینبیه و مابقی در حوزه های دیگر بر اساس نیت واقفین ثبت شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه800  نوع نیت در سامانه وقف ثبت شده است بیان کرد: بیشترین نیت واقفین مربوط به برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)، ولادت و شهادت معصومین (ع) است.

حجت الاسلام عباس زاده عنوان داشت: در سال جاری ۵۰ موقوفه جدید هدف گذاری شده است که تا شهریور ماه ۱۴ مورد انجام و تا پایان هفته وقف نیز تعداد دیگری انجام می شود.

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان می توان به پروژه های وقفی همچون درمانگاه خاتم الانبیا (ص) ازنا، بیمارستان تخصصی سرطان بروجرد با کمک بخش خصوصی و چندین درمانگاه در خرم آباد اشاره کرد.

حجت الاسلام عباس زاده از بهره برداری بقعه جدید امامزاده ابراهیم مومن آباد ازنا خبر داد و گفت: این بقعه با تامین هزینه بیش از پنج میلیارد تومان توسط خیر نیک اندیش حاج هوشنگ عزیزی انجام شده است.

وی بهره برداری از ساختمان مربوط به موقوفه مسجد جامع الشتر( منظمی) در هفته وقف را از دیگر پروژه ها عنوان کرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار