کد خبر: 1106231
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:
حجت الاسلام عباس زاده گفت: هفته وقف فرصتی برای تبیین و ترویج فرهنگ وقف و هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، با گرامیداشت هفته وقف و دفاع مقدس با اشاره به عطر افشانی گلزار مطهر شهدا در اولین روز از هفته وقف، بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون۲۰ موقوفه جدید در استان لرستان به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان افزود: موقوفات ثبت شده از سوی واقفین با نیت مساجد و حسینیه ها بوده اند.

وی به بیان برنامه های هفته وقف اشاره کرد و گفت: همایش یاوران وقف با حضور فعالان عرصه وقف از جمله برنامه های مهمی است که این ایام در همه شهرستان ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عباس زاده بیان کرد: همایش یاوران وقف ۶ مهرماه در شهرستان الیگودرز و دیگر روزها در سایر شهرستان های استان برگزار می شود.

وی تجلیل از هیات امنا مساجد و امامزادگان و بقاع متبرکه استان، تجلیل از واقفان خیراندیش و برگزاری نشست‌های مشورتی با واقفان در راستای ثبت بیشتر موقوفات را از دیگر برنامه ها به مناسبت این ایام عنوان کرد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان یادآور شد: برگزاری همایش وقف و رسانه از دیگر برنامه های مهمی است که به مناسبت هفته وقف و با هدف تبیین و ترویج فرهنگ وقف برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عباس زاده به اهمیت هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه اشاره و بیان کرد: در این راستا رسانه ها ظرفیتی عظیم هستند.

وی اظهار کرد: امید است با بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای شاهد  ثبت موقوفات بیشتر در زمینه‌های متناسب با نیاز جامعه باشیم.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان هدایت نیت واقفان به سمت حوزه سلامت و درمان و موقوفات حوزوی را مهم خواند و گفت: هدایت نیت واقف به سمت این نیازها ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار