کد خبر: 1105818
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
شیوا نوروزی

انگار نه انگار سه روز دیگر جام ملت‌های فوتسال آسیا شروع می‌شود و ایران هم مدافع عنوان قهرمانی است. هرازچندگاهی مصاحبه‌ای از سرمربی تیم‌ملی در رسانه‌ها می‌بینیم و این نهایت توجهی است که نصیب تیم وحید شمسایی شده است.
تیم‌ملی فوتسال کشورمان در روز‌هایی که همه توجهات و امکانات در اختیار فوتبال قرار گرفته باید از روز چهارشنبه به مصاف حریفان آسیایی خود برود. منتها شرایط برای فوتسال حتی از معمولی هم پایین‌تر است. تیمی که تنها چند روز دیگر به میدان می‌رود هنوز اسیر انتقادات داخلی است و هیچ‌کس هم حرف از حمایت ویژه نمی‌زند. شاید برخی بحث جام‌جهانی و اهمیت آن را وسط بکشند، اما مگر فوتسال یکی از رشته‌های فدراسیون فوتبال محسوب نمی‌شود، چرا همیشه باید با تمام امکانات در خدمت فوتبال باشند، اما اهمیتی به فوتسال ندهند! هنوز یادمان هست، فوتسالی‌ها با حداقل توجهات تاکنون چه افتخارات بزرگی کسب کرده‌اند و چطور به جمع برترین تیم‌های جهان راه یافته‌اند. همین تیم هنوز قهرمان آسیا محسوب می‌شود و در مسابقات پیش‌رو نیز همه به ایران به چشم مدافع عنوان قهرمانی نگاه می‌کنند، ولی متأسفانه در ایران خبری از این نگاه نیست.
سایه سنگین فوتبال همواره فوتسال ایران را آزار داده و در ادوار مختلف فدراسیون توجه کافی به این رشته نداشته است. با این حال اهالی فوتسال دست از تلاش و جنگندگی برنداشته‌اند. تمامی افتخارات سال‌های اخیر نیز با همین روحیه به دست آمده است. منتها روحیه و انگیزه بدون رسیدگی و توجه فدراسیون نیز تا جایی جواب می‌دهد. نمی‌شود همیشه منتظر باشیم ملی‌پوشان با تعصب و غیرت خود کار را پیش ببرند و جام قهرمانی را به کشور بیاورند. برای موفقیت تیم‌های ملی هم برنامه‌ریزی لازم است و هم سرمایه‌گذاری و حمایت. کافیست در این مدت میزان توجه و حمایت مدیران فدراسیون از تیم کی‌روش را با تیم شمسایی مقایسه کنید. متأسفانه بی‌اعتنایی به فوتسال تنها مختص این دوره مدیریتی نیست و قبلاً نیز بار‌ها از این مسئله انتقاد شده است. جام‌ملت‌ها عرصه‌ای نیست که بازیکن و مربی یک‌تنه جور همه بی‌تفاوتی‌ها را بکشند و در نهایت هم کار به قهرمانی ختم شود. در این رویداد قاره‌ای همه آسیایی‌ها با بهترین تدارکات به میدان می‌آیند و همگی نیز برای شکست فوتسال ایران نقشه کشیده‌اند.
از زمان برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس جدید چند باری به فوتسال اشاره کرده، اما باید دید مهدی تاج در عمل هم قدمی برای کمک به این رشته برداشته یا نه. در گذشته حواشی زیاد اصلاً وقتی را برای رسیدگی به فوتسال باقی نمی‌گذاشت و حتی فوتبال نیز با مشکلات بسیار زیاد دست‌وپنجه نرم می‌کرد، ولی حالا که فدراسیون کمی سروسامان گرفته و بخش‌های مختلف مدیریتی‌اش یکدست شده، دیگر بهانه‌ای برای بی‌محلی به فوتسال باقی نمی‌ماند. رئیس در دوره جدید ریاستش می‌تواند نشان دهد برخلاف گذشته واقعاً برای فوتبال سالنی نیز ارزش قائل است و از این رشته حمایت می‌کند. جام ملت‌ها میدان سختی است که سربلند شدن در آن در مقطع کنونی انصافاً دشوار خواهد بود، به ویژه که هر عنوانی جز قهرمانی به منزله پسرفت تیم‌ملی است. با این حال باید ببینیم در این مدت برای تیم‌ملی و شاگردان شمسایی چکار کرده‌ایم و حالا می‌توانیم از آن‌ها انتظار قهرمانی داشته باشیم یا نه. آیا واقعاً تدارکات و برنامه‌ریزی‌ها برای تیم‌ملی در سطح قهرمانی بوده، چراکه با حرف زدن و شعار دادن تاکنون هیچ جامی به دست نیامده است و نخواهد آمد. فراموش نکنیم در جام ملت‌ها تیم‌هایی موفق می‌شوند که مدیران‌شان به جای شعار در واقعیت به وعده‌های‌شان عمل کرده باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار