کد خبر: 1105817
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
حاشیه‌های ناتمام مسابقات صربستان برای کشتی
فریدون حسن

نتایج کسب شده در مسابقات جهانی صربستان آن چیزی نبود که کشتی ایران را به این مسابقات فرستاد. هرچند کشتی آزاد در صربستان نمره قبولی گرفت، اما حتی کسب نایب‌قهرمانی شاگردان درستکار هم باعث نشد انتقاد‌ها کم شود. کشتی بعد از مسابقات جهانی با حاشیه‌های تازه‌ای روبه‌رو شده است، حاشیه‌هایی که هرچند علیرضا دبیر سعی در مدیریت آن‌ها دارد، اما به هر حال چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنارش گذشت.
رئیس فدراسیون کشتی در خصوص اصلی‌ترین تصمیم خود بعد از بازگشت از مسابقات جهانی، یعنی برکناری محمد بنا و سپردن هدایت تیم ملی کشتی فرنگی به حسن رنگرز می‌گوید: «بنا واقعاً خسته بود. می‌گفتند قهر کرده است. طفلک قهر نکرد، خسته بود. می‌گفت‌ نمی‌کشم و خسته هستم. سوریان در کشتی فرنگی صاحب‌نظر است. بنا با وجود ۶۴ سال سن با مربیان دیگر فاصله دارد و هنوز با‌انگیزه‌ترین مربی فرنگی است. من، محمدآقا را قبول دارم. حمید در صربستان چند نوبت با بنا صحبت کرد. بنا گفته بود اتاقم را تحویل داده‌ام و دیگر نمی‌آیم. همان موقع با بچه‌های خانه کشتی تماس گرفتم تا بروند اتاق بنا را ببینند. او همه چیز را جمع کرده بود. تیم چه اول می‌شد چه می‌باخت، بنا می‌رفت. ما قانع شدیم و همانجا بحث‌ها شروع شد.»
دبیر ادامه داد: «ما ۱۰ عامل برای انتخاب سرمربی داشتیم که یکی از آن‌ها فنی بود. سوریان و دوستان نظر دادند و رنگرز انتخاب شد. من هم او را می‌شناسم. وقتی انتخاب مربی دیر می‌شود، حاشیه‌ها زیاد می‌شود. تیم امید ۲۰ روز دیگر با سرمربی تیم ملی به اسپانیا می‌رود. ۱۵ آبان هم جام جهانی آذربایجان را پیش‌رو داریم. این بهترین نتیجه ما نبود، اما جزو بهترین‌ها بود.»
دبیر در مورد نتیجه کسب شده کشتی آزاد و تأثیر غیبت روس‌ها بر این نتیجه گفت: «ما در ۱۰ وزن بهترین نتیجه را گرفتیم. از ۹ وزن که بودیم، هفت مدال گرفتیم. امیرمحمد یزدانی صددرصد طلا می‌گرفت، اما به هر حال به وزن نرسید. خیلی‌ها زور می‌زنند بگویند نتایج خوبی نگرفتیم. کشتی آزاد بهترین نبود، اما جزو دو، سه بار نتایج تاریخی بود. روسیه که در مسابقات جهانی نبود به ضرر ما شد. حق ما پنج مدال طلا بود. من با رئیس کمیته داوران در این‌باره بحث کردم و دعوایم شد. روس‌ها از ما بهتر امریکایی‌ها را می‌برند، چون کشتی بلدتر از ما هستند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار