برند‌سازی شخصیت‌های کارتونی وطنی به سود فرهنگ ایرانی است
کد خبر: 1103165
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004cyz
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فعال حوزه نوشت افزار ایرانی در گفتگو با «جوان»:
برند‌سازی از شخصیت‌های کارتون‌های ایرانی باعث می‌شود سازندگان ایرانی بهتر بتوانند بر الگوسازی فرهنگ ایرانی در قالب تولید محصولات اقدام کنند.
محمد صادقی

برند‌سازی از شخصیت‌های کارتون‌های ایرانی باعث می‌شود سازندگان ایرانی بهتر بتوانند بر الگوسازی فرهنگ ایرانی در قالب تولید محصولات اقدام کنند.
مهدی یوسف وندی از تولید‌کنندگان نوشت‌افزار ایرانی که در هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت حضور دارد، در گفتگو با «جوان» در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: «مجمع ایران‌نوشت در هر دوره از نمایشگاه فضایی را به گروهی از تولیدکنندگان ایرانی در حوزه نوشت‌افزار اختصاص می‌دهد که با عنوان هایبر، محصولات خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. در این دوره فضایی بالغ بر یک هزار متر در دو بخش سرزمین نوشت‌افزار و کیف و کوله‌پشتی اختصاص داده‌شده که در این فضا نوشت‌افزار، کیف، کوله‌پشتی، کتاب و اسباب بازی عرضه می‌شود.» وی با اشاره به ایجاد شبکه فروش فروش ۳۶۰ درجه محصولات فرهنگی ایرانی در حوزه محصولات نوشت‌افزار، کتاب، اسباب بازی و لوازم جانبی برای مخاطبان کودک و نوجوان ادامه داد: «برای نخستین‌بار در این نمایشگاه حجم قابل‌توجهی از این فضا را به اسباب‌بازی و کتاب اختصاص دادیم. همچنین از شش ناشر با ۸۰۰ عنوان کتاب از انتشاراتی همچون قدیانی، پینما، کتابک، جمکران و جمال دعوت کرده‌ایم تا کتاب‌های‌شان در این دوره از نمایشگاه عرضه شود و البته کتاب‌هایی انتخاب شد که دارای محتوای مناسبی هستند، چراکه برخی از تألیفات، محتوای مناسبی نداشتند.» مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری تجاری‌سازی محتوا، با اشاره به اولویت‌های فعالیت در حوزه نوشت‌افزار ایرانی، گفت: «بحث کالای سالم و تأکید بر آن بدین خاطر است در روزگاری که هجمه‌های فرهنگی توسط کشور‌های خارجی با تولید کاراکتر‌های ناموزون با فرهنگ کشورمان در حال رخ دادن است، برند‌سازی در حوزه محصولات و کاراکتر‌های ایرانی می‌تواند در ذهن کودکان و نوجوانان به تقویت فرهنگ اصیل ایرانی کمک کند تا این آینده‌سازان کشور به یک حس خودباوری و تقویت باور فرهنگ اصیل ایرانی در درون خود برسند. از جانب دیگر توجه به کالا‌های ایرانی می‌تواند در اشتغالزایی و کمک به حرکت چرخه اقتصاد کشور نیز کمک شایانی کند.» هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت از یکم تا هجدهم شهریورماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است و در آن شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان زیادی حضور دارند که یکی از این شرکت‌های خلاق؛ خانه خلاق و نو‌آوری تم (تجاری‌سازی محتوا) است که با برند ماروک در این نمایشگاه حضور جدی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار