کد خبر: 1101615
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
آمریکا ساخت سلاح‌های ضدِ موشک‌های هایپرسونیک را آغاز کرده است
مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد این کشور سرمایه‌گذاری و پژوهش در زمینه ساخت سلاح‌های ضد موشک‌های فراصوت را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «کاتلین هایکس»، معاون وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد به عنوان بخشی از رویکرد آمریکا به فناوری‌های فراصوت در میدان نبرد، پژوهش‌گران آمریکا در حال توسعه قابلیت‌ها و سلاح‌های ضدِفراصوت (هایپرسونیک) هستند.

وی دراین‌باره افزود: واقعیت این است که آمریکا مجموعه‌ای از راهکار‌ها و مفاهیم را دنبال می‌کند که چگونه می‌توان به صورت موثرتری جنگید و هم‌اکنون دراین‎‌باره به درک خوبی رسیده‌ایم.

کاتلین هایکس همچنین گفت: به دلایل روشن، نمی‌خواهم چیز زیادی دراین‌باره بگویم، اما همان‌گونه که گفتم ما در زمینه مقابله با موشک‌های فراصوت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم در برابر دیگران هنگام استفاده از قابلیت‌های فراصوت دفاع کنیم.

به گفته این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا، این رویکرد واشنگتن به قابلیت‌های فراصوت، متفاوت است از رویکرد‌های آمریکا برای مقابله با توانمندی‌های فراصوت چین و روسیه.

دفتر مسئولیت‌پذیری دولت (GAO) آمریکا، در ماه ژوئن با انتشار گزارشی گفته بود که پنتاگون برای توسعه مؤثر سلاح‌های ضدفراصوت، نیاز به افزایش نظارت و هماهنگی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار