کد خبر: 1101323
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
فریدون حسن

حمید سجادی می‌گوید اصلاً نمی‌پسندد که فدراسیون‌های ورزشی با سرپرست اداره شوند. وزیر ورزش و جوانان در حالی مدعی این مسئله است که همین حالا چندین فدراسیون ورزشی با سرپرست اداره می‌شوند و این مسئله حتی می‌تواند تأثیر مستقیم بر روند انتخابات کمیته ملی المپیک و به تعویق افتادن آن داشته باشد.
وزیر ورزش می‌گوید اصلاً نمی‌پسندد فدراسیونی با سرپرست اداره شود، اما در حالی که در مسافرتش به زوریخ عنوان شده بود که باید انتخابات‌های فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک را برگزار و تکلیف این دو فدراسیون را روشن کند همچنان اصرار دارد که این دو فدراسیون با سرپرست اداره شوند، در حالی که همه می‌دانند دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک کوچک‌ترین مشکلی برای برگزاری انتخابات و مشخص شدن رؤسای فدراسیون‌های‌شان ندارند.
سجادی درست می‌گوید. هیچ فدراسیونی نباید با سرپرست به کار خود ادامه دهد، چون اصولاً هیچ سرپرستی قادر به برنامه‌ریزی بلند‌مدت و درست نیست. نمونه این اتفاق را این روز‌ها می‌توان در فدراسیون فوتبال دید؛ جایی که با حجم عظیم حاشیه و فساد با سرپرست اداره می‌شود و اوضاعش در فاصله کوتاه مانده تا جام جهانی هر روز بدتر از گذشته می‌شود. از ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری و بقیه فدراسیون‌های سرپرست‌دار هم که چیزی نگوییم بهتر است. در این میان وزیر ورزش می‌آید و از ناراحتی‌اش بابت این موضوع حرف می‌زند.
سؤال این است که مسئول این اوضاع کیست و چه کسی باید برای تمام شدن این وضعیت برنامه‌ریزی کند؟ آیا کسی جز وزیر ورزش؟ اصلاً چرا انتخابات همان دو فدراسیونی را که در زوریخ اساسنامه‌شان تصویب شد، برگزار نمی‌کنید؟ سازوکار برگزاری یک انتخابات مگر چقدر زمانبر است که هنوز از آن حرف می‌زنید و هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد؟
اینکه جناب وزیر از اداره فدراسیون‌ها با سرپرست ابراز ناراحتی کند، بسیار ارزشمند است، اما بهتر است به جای ابراز تأسف و ناراحتی کمی هم همت به خرج دهد و تکلیف را روشن کند تا حداقل ورزش از این بلبشو خارج شود. اینگونه که نمی‌شود تنها با ابراز ناراحتی توقع رفع مشکلات را داشت. وزیر ورزش علاوه بر دلسوزی و نگرانی برای رفع معضلات باید آستین بالا بزند و در عمل هم نشان دهد که می‌خواهد مشکلات را حل کند.
ورزش کشور سال بسیار حساسی را پیش رو دارد؛ سال المپیک و رقابت‌های انتخابی آن و این یعنی اینکه فدراسیون‌ها باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشند. حمید سجادی به عنوان یک پیشکسوت ورزش بهتر از هر کس دیگری چنین شرایطی را درک می‌کند، بنابراین خوب هم می‌داند که باید وارد میدان عمل شد و برای سروسامان دادن به اوضاع فدراسیون‌ها پا پیش گذاشت، نه اینکه تنها به ایراد سخن پرداخت. سجادی درست می‌گوید، اصلاً زیبنده ورزش نیست که تعداد زیادی از فدراسیون‌هایش با سرپرست اداره شوند، اما باید حواسش باشد که وقتی او به عنوان یک چهره ورزشی و قهرمان سابق، مسئولیت ورزش را بر عهده دارد، این مسئله زشت‌تر هم خودنمایی می‌کند، پس جناب وزیر، سخن کوتاه کن و بر عمل بیفزا که درست گفته‌اند: دوصد گفته، چون نیم کردار نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار