کد خبر: 1101227
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
وزیر صمت در مراسم روز خبرنگار امسال پس از پایین آمدن از روی سِن، یادداشتی را در اختیار شهرام شکیبا؛ مجری مراسم قرار داد و مجری هم خطاب به جناب وزیر در پشت تریبون گفت: "آقای وزیر! عدد رو درست می‌خونم، مبلغ ۵۰ میلیون تومن برای خبرنگاران اختصاص دادید! "
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مراسم روز خبرنگار امسال کمی متفاوت از سال‌های پیش با حضور وزیر ارشاد، برخی مسئولان دولتی و عده‌ای از خبرنگاران در تالار وحدت تهران برگزار شد.

گذشته از برخی حواشی این مراسم و اینکه هدیه ۴۰۰ هزار تومانی درنظر گرفته شده روز خبرنگار امسال فقط به خبرنگاران حاضر در تالار وحدت اختصاص یافت و حتی کد مربوط به دریافت این هدیه به برخی از خبرنگاران حاضر در مراسم هم داده نشد، اما حضور وزیر صمت در این مراسم با اعلام خبری برای خبرنگاران از سوی وزیر همراه بود.

جناب آقای "فاطمی امین" در مراسم تالار وحدت برای دقایقی در پشت تریبون قرار گرفت و در چند دقیقه، عرایض خود را به پایان برد، اما پس از اتمام سخنانش و پایین آمدن از روی سِن، یادداشتی را در اختیار شهرام شکیبا؛ مجری مراسم قرار داد و مجری هم خطاب به جناب وزیر در پشت تریبون گفت: "آقای وزیر! عدد رو درست می‌خونم، مبلغ ۵۰ میلیون تومن برای خبرنگاران اختصاص دادید! "

خبر جناب وزیر صمت برای خبرنگاران این بود: "اختصاص مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام خرید کالا به خبرنگاران"

با اعلام این خبر و انعکاس آن در رسانه‌ها، شاهد واکنش‌های مختلفی به این خبر بودیم و حتی برخی در اینکه این هدیه اعلامی وزیر در قالب "وام" نخواهد بود، تشکیک کردند و قائل بودند که منظور فاطمی امین "کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی" بوده است.

اما در نهایت روز گذشته، سخنگوی وزارت صمت، آب پاکی را روی دست خبرنگاران ریخت و گفت: "خبرنگاران مورد تایید معاونت مطبوعاتی، وام ۵۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی ایرانی با سود ۱۸ درصد دریافت می‌کنند البته تولید کنندگان موظف شدند ۵ درصد تخفیف برای خبرنگاران اعمال کنند! و در تفاهمنامه تاکید شده بانک‌ها فقط با یک ضامن این وام را پرداخت کنند! "

در خصوص این هدیه اهدایی از وزیر صمت به خبرنگاران باید گفت در حال حاضر در سطح شهر‌های مختلف کشور تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن و فقط با ارائه چک صیادی، امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای تمام صنوف فراهم است و برای برخورداری از این امکان عمومی هیچ نیازی به این حد از بذل و بخش آقای وزیر نیست!
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار