کد خبر: 1100853
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
حمله روز یک شنبه به صهیونیست‌ها در قدس اشغالی که به زخمی شدن دست‌کم هفت نفر از آن‌ها منجر شد، استقبال گسترده گروه‌های مقاومت را به دنبال داشت. جهاد اسلامی از آن با عنوان عملیاتی قهرمانانه یاد کرده و حماس هم آن را عاملی برای افزایش انگیزه مقاومت دانسته است.

بامداد دیروز، هم رسانه‌های فلسطینی و هم رسانه‌های صهیونیست، خبر تیراندازی در قدس اشغالی را منتشر کردند. در گزارشی که خبرگزاری شهاب منتشر کرد، آمده است که رزمندگان گروه‌های مقاومت به سمت صهیونیست‌های حاضر در یک ایستگاه اتوبوس در قدس اشغالی شلیک کردند. شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از پلیس گزارش کرد که عاملان فلسطینی در قدس اشغالی نزدیک دیوار البراق، اقدام به تیراندازی کرده‌اند. گزارش تکمیلی شبکه «الجزیره» حاکی از این بود که در پی تیراندازی، پلیس اسرائیل تصمیم گرفت از خروج شهرک‌نشینان از دیوار البراق در بیت‌المقدس جلوگیری کند، زیرا نگران بود که رزمندگان فلسطینی دوباره به آن‌ها شلیک کنند. از این رو، حدود ۴۰ خودروی نظامی در تلاش برای یافتن عاملان این عملیات، به سمت محله سلوان در شرق قدس اشغالی و همچنین اردوگاه «جِنین» هجوم بردند. همچنین پهپاد‌های تهاجمی این رژیم نیز بر فراز آسمان سلوان به پرواز درآمدند تا در عملیات جست‌وجوی رزمندگان فلسطین شرکت کنند. رسانه‌های عبری‌زبان نوشتند که ورود نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در کرانه باختری، درگیری جوانان فلسطینی و رزمندگان مقاومت را به دنبال داشت.
بازداشت یکی از نگهبانان مسجدالاقصی
اداره اورژانس رژیم موقت صهیونیستی اعلام کرد در این عملیات حداقل هفت صهیونیست مجروح شدند که حال سه نفر آن‌ها وخیم است. همچنین منابع بیمارستانی می‌گویند شمار صهیونیست‌های مجروح در عملیات تیراندازی در قدس اشغالی به ۹نفر افزایش پیدا کرده است. گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که عاملان این عملیات‌ها موفق به فرار شدند، اما نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز در پی جست‌وجوی گسترده در سلوان، عامل این عملیات را که گفته می‌شود فردی ۲۵ ساله به نام امیر صیداوی از اهالی شرق قدس اشغالی است، دستگیر کردند. بر اساس این گزارش، شخص مذکور از آنجایی که مطلع بوده خانواده‌اش از بامداد در بازداشت هستند، خود را تسلیم کرده است. نظامیان صهیونیستی از بامداد، شهر سلوان را محاصره کرده و مانع از ورود و خروج از آن شده بودند. تعداد زیادی از این نظامیان به منازل اهالی یورش بردند و از آن‌ها بازجویی کردند. تعداد زیادی فلسطینی نیز در این بازجویی‌ها و یورش‌ها بازداشت شدند که از جمله آن‌ها اسماء الشیوخی از نگهبانان مسجدالاقصی و فرزندانش بود.
صهیونیست‌ها روی امنیت را نخواهند دید
طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در واکنش به عملیات اخیر، خاطرنشان کرد: «ما عملیات قهرمانانه قدس را تبریک می‌گوییم و تأکید می‌کنیم که این عملیات در راستای تداوم مقاومت در مقابل اشغالگران صورت گرفته است.»‌وی در ادامه افزود: «عملیات قدس بیانگر این موضوع است که اشغالگران در اراضی ما جایی ندارند و تا زمانی که مقاومت ادامه دارد آن‌ها احساس امنیت نخواهند کرد.»‌این مقام فلسطینی تصریح کرد که محل این عملیات قهرمانانه در مرکز شهر قدس اشغالی دلیل بزرگی است که نشان می‌دهد این شهر اسلامی، عربی و فلسطینی باقی خواهد ماند و تمامی تلاش‌ها برای یهودی‌سازی، مصادره‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تغییری در این واقعیت که این شهر متعلق به فلسطینیان است، ایجاد نخواهد کرد. در همین راستا، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگویی مطبوعاتی عملیات قهرمانانه قدس را واکنش طبیعی به عربده‌کشی سربازان رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان اسرائیلی و جنایت‌های روزانه آن‌ها در حق ملت فلسطین، اراضی و مقدسات اسلامی و مسیحی آن‌ها و یورش‌های مداوم آن‌ها به مسجدالاقصی توصیف کرد. برهوم همچنین گفت، این عملیات قهرمانانه بر تداوم و افزایش اقدامات مقاومتی در قدس اشغالی تأکید دارد و ملت فلسطین به خوبی می‌داند که مقاومت تنها راه حفاظت از اراضی و مقدسات است و می‌تواند هزینه‌های اشغالگران را افزایش دهد و آن‌ها را با شکست مواجه کند. سخنگوی جنبش حماس در ادامه تأکید کرد که اقدامات سرکوبگرانه اشغالگران علیه اهالی شهر قدس و تشدید تسلط امنیتی بر مردم فلسطین عزم و اراده آن‌ها را تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه بزرگی برای فلسطینیان جهت تشدید مقاومت خواهد بود. جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای این عملیات را ستود و تأکید کرد که مقاومت ملت فلسطین با تمامی اشکال آن در امتداد اراضی اشغالی فلسطین ادامه دارد. در این بیانیه همچنین آمده است، عملیات قدس، در واقع واکنش طبیعی ملت فلسطین به جنایت‌های روزافزون اشغالگران است که از شهر غزه و نابلس آغاز و به سایر شهر‌ها و اردوگاه‌های فلسطینی کشیده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار