کد خبر: 1100496
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیس‌جمهور در آخرین سفر استانی خود به دیار قهرمان ملی و مقاومت رفت
یک سال از دولت مردمی سیدابراهیم رئیسی گذشت و او در این مدت به ۳۱ استان کشور رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت. حسن ختام این سفر میدانی، سفر به دیار کریمان، دیار سردار قهرمان ملی و جبهه مقاومت، استان کرمان بود.

یک سال از دولت مردمی سیدابراهیم رئیسی گذشت و او در این مدت به ۳۱ استان کشور رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت. حسن ختام این سفر میدانی، سفر به دیار کریمان، دیار سردار قهرمان ملی و جبهه مقاومت، استان کرمان بود.
رئیس‌جمهور در یک سال گذشته برخلاف سلف خود- که با بسیاری از تحولات جاری کشور بیگانه بود و گاهی به طعن و طنز می‌گفت جمعه متوجه شده، یا هنگام حضور در جمع کارگران یک کارخانه در حاشیه تهران، حتی حاضر نمی‌شد از خودروی ضدگلوله پیاده شود- پشت میز نشینی را ر‌ها کرده و در گرم و سرد روزگار در میان مردم بود و مرکز و پیرامون برای او تفاوتی ندارد. او همان گونه که در آخرین سفر استانی‌اش هم تصریح کرد، هرگز از طعن و تهمت‌ها نهراسیده و کوشیده اسیر حاشیه‌سازی‌ها هم نشود. اگرچه شنیدن بی‌واسطه مشکلات مردم، صد‌ها مصوبه برای پیشرفت و آبادانی مناطق مختلف کشور، تکمیل طرح‌های ناقص، احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل و ایجاد درک متقابل بین دولت و ملت از نتایج بازگشت دولت به مردم بوده است، اما رئیسی برخلاف اسلاف خود، بنای یک بدعت عمدتاً انتخاباتی را فرو ریخت و اجازه نداد، در سفر‌های استانی خود، بی جهت و بدون پشتوانه مالی و کارشناسی کلنگ طرحی برزمین زده شود؛ طرح‌هایی که در اقصی نقاط کشور نیمه کاره ر‌ها شده و اکنون به معضلی برای دستگاه اجرایی تبدیل شده است.
فعالان اقتصادی افسران حوزه تولید رئیس‌جمهور روز پنج شنبه در اولین برنامه سفر استانی دولت مردمی به کرمان، در نشست بررسی مسائل اقتصادی این استان، فعالان اقتصادی را افسران حوزه تولید کشور خواند و افزود: امروز هر چه تولید، اشتغال و فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور تقویت شود، مایه امیدواری دوستان و ناامیدی دشمن است و این مهم با تلاش‌ها و فعالیت‌های معمول و مرسوم حاصل نمی‌شود، بلکه نیاز به تلاشی مجاهدانه دارد. رئیسی با تأکید بر باور مبنایی دولت سیزدهم به توان و ظرفیت‌های داخلی کشور، برخی کاستی‌های موجود در روند رشد و توسعه کشور در ادوار گذشته را متأثر از امید به بیگانگان دانست و گفت: در دولت مردمی معتقدیم که با تکیه به داشته‌های خودمان می‌توانیم کشور را به بهترین نحو بسازیم. هر جا به داشته‌های خودمان تکیه کردیم، موفق بوده‌ایم.
خون حاج قاسم چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند
رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به کرمان، در اجتماع اقشار مختلف مردم این استان ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای کرمان به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی را نه یک فرد بلکه یک مکتب معرفی کردند که نباید فقط به عنوان یک فرمانده یا یک دیپلمات یا یک شخصیت برجسته نظامی مورد تکریم و احترام قرار بگیرد چرا که وی یک مکتب فکری و عملی است. رئیسی مکتب شهید سلیمانی را تداوم مکتب حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی کرد که در تداوم مکتب ثارالله است و افزود: تردید نداریم خون‌های مطهر ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان و حاج قاسم سلیمانی، همواره در ایران اسلامی و در جهان اسلام، منشأ آثار و برکات خیر خواهد بود. وی با تأکید بر اینکه امروز خون مطهر حاج قاسم سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند، خاطرنشان کرد: خون شهید سلیمانی آن قدر برکت دارد که مجاهدان بسیاری را در مسیر حق به پایمردی و مقاومت دعوت می‌کند.
رئیسی در ادامه با یادآوری دستاورد‌های ۳۱ سفر استانی دولت مردمی، به برخی کج‌فهمی‌ها در مورد حضور دولت در کنار مردم و لذت در میان مردم بودن دولتمردان اشاره کرد و گفت: گاهی برخی ملامت کردند و زخم‌زبان زدند، اما ما میدان را ترک نکردیم، زیرا در میان مردم بودن را برای خود یک نعمت الهی می‌دانیم و لذت در میان مردم بودن را با هیچ لذتی عوض نمی‌کنیم. معتقدیم دولت مردمی یعنی از مردم، با مردم و در کنار مردم بودن. رئیس‌جمهور با بیان اینکه اجازه ندادیم دولت گرفتار حاشیه‌ها شود، تصریح کرد: برخی سعی کردند دولت را به حاشیه‌ها بکشانند، لکن بنده به عنوان خدمتگزار به دولتمردان تأکید کردم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشوید و تنها به متن بپردازید. رئیس‌جمهور در توضیح ر‌ها نکردن متن و نپرداختن به حواشی توسط دولتمردان اظهار داشت: پرداختن به متن یعنی خدمتگزاری به مردم، گره‌گشایی از زندگی مردم. وی تأکید کرد: به برکت خون شهیدان و رهنمود‌های رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به هیچ وجه بنا نداریم دولت را گرفتار حاشیه‌ها کنیم.
پیگیری مصوبات در دور دوم سفر‌های استانی
رئیسی با اشاره به تلاش‌های دولت مردمی در دور اول سفر‌های استانی برای حل مشکلات مردم، از پایان یافتن این دور از سفر‌ها در کرمان خبر داد و گفت: پس از مدت کوتاهی دور دوم سفر‌های استانی برای پیگیری مصوبات قبلی و برداشتن گام‌های بعدی جهت رفع مشکلات در استان‌ها آغاز خواهد شد. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دوره خدمت دولت سیزدهم باید با استفاده از تجربیات پیشینیان دوره‌ای از تغییر و تحول شرایط به نفع مردم باشد، تصریح کرد: همواره اعلام کردیم دولت مردمی تغییر و تحول را به نام مردم و در جهت رفع مشکلات آنان دنبال خواهد کرد.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه امروز تمام تلاش‌ها باید در جهت ایجاد امید در میان مردم باشد، خاطرنشان کرد: هر کس با قلم، بیان و حرکاتش مردم را ناامید کند، بخواهد یا نخواهد و بداند یا نداند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است و هر کس مردم را با قلبش، حضورش، اقداماتش و با انجام کار‌های انقلابی‌اش امیدوار کند، بداند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است.
استان جنوبی کرمان تشکیل خواهد شد
موضوع استان شدن جنوب کرمان در دستور کار دولت است و استان جنوبی کرمان حتماً تشکیل خواهد شد. رئیسی روز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم جنوب کرمان در محل مصلای شهر جیرفت با بیان این خبر اظهارداشت: این موضوع بار‌ها مطرح شده، اما اجرای آن با تأخیر مواجه بوده و این موضوع با توجه به مطالعات و ظرفیت‌هایی که در جنوب استان وجود دارد حتماً در دستور است. رئیسی همچنین با بیان اینکه به دنبال رفع مشکل منطقه ویژه جازموریان هستیم، گفت: بعد از ۱۵ سال هیچ اقدامی برای این منطقه انجام نشده است لذا دولت به دنبال فعال‌سازی آن است تا با اجرای فاز عملیاتی آن، تولید و اشتغال منطقه نیز رونق گیرد.
سید ابراهیم رئیسی، پس از آن با بالگرد از مناطق متأثر از سیل اخیر در جنوب استان بازدید کرد. وی همچنین با حضور در روستا‌هایی سیل‌زده «تنگ‌شاه» و «کروچان» با ساکنان این روستا‌ها دیدار و گفتگو کرد.
مأموریتی جز تحقق عدالت در دولت نداریم
هیچ مأموریتی جز اجرای عدالت در دولت نداریم و همه فعالیت‌ها با همین محوریت انجام می‌شود. سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور عصر دیروز در جمع مردم شرق استان کرمان در مسجد جامع شهر بم در واکنش به مطالبات مردم شرق استان برای استان شدن گفت: من این درخواست‌ها و پلاکارد‌های شما را دیدم؛ اما استان شدن شاخص‌هایی دارد که باید بررسی شود. وی با اشاره به سخنان قبلی خود در شهرستان جیرفت مبنی بر اینکه استان شدن کرمان جنوبی در دستور کار دولت قرار دارد، اظهارداشت: در جیرفت هم گفتم که این درخواست که سال‌ها وجود داشته در دستور کار است.
رئیسی افزود: باتوجه به ضرورت توسعه یافتگی و محرومیت در جنوب استان در مقابل خواست مردم اظهارامیدواری کرد که خواست مردم را تحقق ببخشیم. رئیس‌جمهور اظهارداشت: حتی اگر از نظر شاخص‌ها نیز این منطقه شرایط احراز استان شدن را نداشته باشد، باید موانع موجود بر سر خدمت رسانی مناسب بررسی شود که این وظیفه ماست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار