کد خبر: 1099377
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: باید همه دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله با تغییر کاربری و ساخت ‌و ساز غیرمجاز پای کار بیایند تا نسبت به اجرای احکام قطعی قلع ‌و قمع اجرا نشده اقدام سریع صورت گیرد و عملکردها باید طوری باشد که در جلسه بعدی دیگر حکم قلع‌ و قمعی در هیچ شهرستانی اجرا نشده، باقی نمانده باشد.
زارع

حسین رجبی در نشست هم‌اندیشی پیرامون پیشگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی که در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: دستگاه قضایی در ارتباط با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی همواره دو رویکرد سلبی و ایجابی داشته است.

وی افزود: رویکرد سلبی در قالب اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی معنا پیدا می‌کند و رویکرد ایجابی هم در قالب پیشگیری از تغییر کاربری است و با توجه به آمار بالای تغییر کاربری غیرمجاز باید هم‌اندیشی و همدلی دستگاه‌های متولی در این حوزه بیشتر شود، تا کارایی اقدامات ما در این بخش افزایش یابد و اثرگذاری لازم را داشته باشد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: قاعدتاً نباید اجازه داده شود که این همه ساختمان غیرقانونی در اراضی کشاورزی ساخته شود تا امروز مجبور شویم که دور هم جلسه تشکیل داده و برای مقابله با این معضل چاره‌اندیشی کنیم.

رجبی همچنین با انتقاد از تشکیل نشدن ستاد قلع‌ و قمع ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در برخی شهرستان‌های استان قزوین گفت: در اینجا نوعی کم‌کاری و ضعف وجود دارد و به همین خاطر فرمانداران استان قزوین باید ظرف حداکثر 45 روز باید ستادهای قلع‌ و قمع را تشکیل دهند و در این ستادها با ادارات امور اراضی جلسه بگذارند و بهترین نحوه برخورد با ساخت ‌و ساز غیرمجاز را پیدا کنند.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله با تغییر کاربری و ساخت ‌و ساز غیرمجاز پای کار بیایند تا نسبت به اجرای احکام قطعی قلع ‌و قمع اجرا نشده اقدام سریع صورت گیرد و عملکردها  باید طوری باشد که در جلسه بعدی دیگر حکم قلع‌ و قمعی در هیچ شهرستانی اجرا نشده، باقی نمانده باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید همه امکانات برای اجرای احکام قلع و قمع بسیج شوند و طی یک‌ ماه و نیم آینده مجدداً جلسه پیشگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی تشکیل خواهد شد و در آن جلسه همه مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی باید گزارش دهند که همه احکام قطعی قلع‌ و قمع اجرا شده و مشکلی در این خصوص ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر