کد خبر: 1098758
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
استاندار مرکزی در ستاد مدیریت بحران استان مرکزی
استاندار مرکزی گفت :امید است با تقسیم کار صورت گرفته، کمترین میزان خسارت و حفظ جان مردم در اولویت قرارگیرد.

« فرزاد مخلص الائمه» عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در اراک با تقدیر از حضور وظیفه شناسانه اعضای ستاد مدیریت بحران از ابتدای هفته گذشته تاکنون ، افزود: اعضای مدیریت بحران این استان در این مدت بسیار دقیق و همراه برنامه‌های تدوین شده را پیش بردند.

وی بیان کرد: چند نفر از اعضای ستاد مدیریت بحران استان تجربه سیل ۹۸ را دارند و باید بهره‌گیری لازم از تجارب صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: رویداد و پدیده‌ بارشی در این موقع از سال کمتر دیده شده و این پدیده به دلیل تغییرات اقلیمی صورت گرفته است.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: روز گذشته همراهی لازم در استان صورت گرفت و هدف از تشکیل جلسه، اطلاع از آخرین تصمیمات کلان است که با محوریت فرمانداران در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: از( شنبه) تا پایان این پدیده جلسه مدیریت بحران و کرونا دنبال می‌شود و سایر جلسات بسته به نوع حساسیت می‌تواند به بعد موکول شود.

استاندار مرکزی افزود: فرمانداران و بخشداران باید در محل خدمت خود حضور داشته باشند و هر چهار ساعت یکبار گزارش منطقه خود را ارسال کنند و اعلام به موقع حوادث را مورد توجه قرار دهند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: سیستم اطلاع رسانی سریع در فرمانداری‌ها پیش‌بینی شده، استفاده از خودروهای حامل بلندگو برای دور کردن مردم در شرایط خاص ضروری است.

وی گفت: فرمانداری‌ها در راستای ساز و کار میزان خسارت مجاز به مصاحبه نیستند و این امر با هماهنگی مدیریت بحران استانداری صورت می‌گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: امکانات استان، تجهیزات، تیم‌ها و ماشین‌آلات بدون هماهنگی با استانداری برای سایر استان‌ها  مجاز به اعزام نیست.

مخلص الائمه تصریح کرد: البته با هماهنگی معاونت‌های ذیربط با وزارت کشور در تعامل کامل هستیم و هرجا نیاز به کمک باشد با هماهنگی استانداری انجام می‌شود و هیچ دستگاهی مجاز به اعزام از سوی دستگاه خود نیست.

وی بیان کرد: پیمانکاران و صاحبان ماشین‌آلات در بخش خصوصی استان مکلف به همکاری با فرمانداران هستند.

استاندار مرکزی افزود: بخشی از تلفات روز گذشته این استان مربوط به حوادث رانندگی بود و تنها یک مورد فوتی مربوط به سیل در محلات بود، که نیاز است احتیاط‌های لازم  در حین رانندگی صورت گیرد.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: استان مرکزی مسیر ترددی بزرگی در کشور است، شرکت‌ها مسافربری وخودروهای عبوری زیادی از این مسیر عبور می کنند و نیاز است توجه جدی به قوانین صورت گیرد و پلیس راه و راهور در صورت امکان در ساعات اوج بارش‌ها به توقف خودروهای سنگین در حاشیه امن جاده‌ها اقدام کنند. 

وی گفت: شهرداری ها با قوت کار خود را انجام دادند و در صحنه حضور دارند و البته روز گذشته برای مردم مشکلاتی ایجاد شد و گله‌مندی مردم به حق بود اما شاید آنها ندادند که در بحث مقابله چقدر کار شده و انتظار آنها در لحظه‌ای است که اتفاقی رخ داده است. 

استاندار مرکزی افزود: تقاضا است روابط عمومی دستگاه‌ها به صورت فعال حضور داشته باشند و زحماتی که دستگاه‌ها در کف میدان انجام می دهند مانند حوزه برق، راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌های خدمات رسان را مستند سازی کنند و در اختیار رسانه ها قرار دهند.

مخلص الائمه گفت: روابط عموی‌ها باید با ۲ هدف آرامش بخشی و امید آفرینی و کاهش خسارات در این روزها فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: شائبه عدم پاسخگویی به تماس های روز گذشته باید پاسخ داده شود، زیرا برخی افراد گله‌مندی‌هایی در راستای تماس با اورژانس و آتش نشانی داشتند که پاسخگو نبودند و این مهم به دلیل حجم بالای تماس‌ها بود و باید ساز وکاری اندیشیده شود که همه تماس‌ها برقرار شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: نیاز است برای برخی اسکان‌های اضطراری و موقت از جمله همراهان آسیب دیدگان رویدادها، بویژه حوادث رانندگی تدابیر لازم اندیشیده شود. 

مخلص الائمه تاکید کرد: مردم اخبار رسمی را از رسانه‌های معتبر پیگیری کنند و از دنبال کردن اخبار ضد و نقیض که برای جلب مخاطب است، خودداری کنند و بدانند هواشناسی کشور و استان مرکزی بالاترین سطح پیش‌بینی را دارند و از پیش‌بینی یک سایت ناشناخته معتبرتر است.

وی گفت: آبگرفتی منازل و مغازه ها در مسیرهای زیرزمینی در این روزها محتمل است، انبارهای موادغذایی، لوازم برقی، منسوجات و کالاهای حساس باید در چند روز پیش رو، مراقب‌های لازم را برای جلوگیری از آب داشته باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار