کد خبر: 1095617
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
جاماندگان و معترضانی که در اردیبهشت و خرداد امسال یارانه نقدی دریافت نکردند احتمالا مشمول یارانه عید قربان می‌شوند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش سازمان هدفمندی، بر اساس شواهد و اظهارات مقامات دولتی قرار نیست در روز عید قربان امسال یارانه جدیدی به حساب مردم واریز شود. اما مردم ممکن است در این تاریخ دو گروه مشمول یارانه شوند.

دو گروه از مشمولان یارانه عید قربان

اولین گروه ۹ دهک درآمدی هستند که در دو ماه گذشته بیستم هر ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت کرده‌اند. یارانه نقدی تیر ماه احتمالا به روال دو ماه گذشته در تاریخ بیستم تیر ماه واریز می‌شود. عید قربان هم در همین تاریخ قرار دارد.

گروه دومی که احتمالا یارانه دریافت می‌کنند، جاماندگان و معترضانی هستند که در اردیبهشت و خرداد امسال یارانه نقدی دریافت نکردند.۲۶ اردیبهشت ماه یعنی حدود ۵۰ روز قبل، یارلنه نقدی برای این گروه واریز شد. اما هنوز قابل برداشت نیست.

ابراهیم رئیسی در برنامه تلویزیونی دستور داد حساب این گروه ظرف دو هفته آینده مشخص شود و یارانه این گروه از معترضان قبل از واریز یارانه تیر ماه قابل برداشت شود.

با توجه به اینکه تنها یک هفته تا واریز دور سوم یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باقی مانده است، انتطار می‌رود که سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تکلیف این گروه را در این هفته مشخص کنند و یارانه این گروه هم نهایتا تا قبل از عید قربان و یا همزمان با عید قربان واریز شود.

بر این اساس باید گفت قرار نیست دولت مانند بهمن ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱ یارانه جدیدی تحت عنوان یارانه عید قربان واریز کند. بلکه مساله این است که واریز سومین مرحله کمک معیشتی ۹ دهک اول و جاماندگان با عید قربان همزمان است.

چند نفر مشمول یارانه جدید می‌شوند؟

حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عدم دریافت کمک معیشتی دولت اعتراض کرده‌اند که از این تعداد، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد لیست جدید یارانه‌بگیران شده‌اند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از لیست خط خورده‌اند.

چند روز قبل روز، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد «نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام‌کنندگان یارانه‌ها مشخص شده است. این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.»

بر این اساس کلیه افرادی که به عدم دریافت یارانه‌های جدید اعتراض کرده بودند مشمول این حمایت نقدی دولت می‌شوند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از معترضان از لیست جدید خط می‌خورند.

حالا بسیاری از معترضان می‌توانند امیدوار باشند که مشمول حمایت دولت می‌شوند، اما هنوز مشخص نیست زمان دقیق برداشت یارانه‌ها چه زمانی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار