کد خبر: 1094781
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه:
ما در قوای سه‌گانه تصمیم گرفتیم گرفتار حاشیه‌ها نشویم و حتماً به متن خواهیم پرداخت. در ادوار گذشته مسئولان و دست‌اندرکاران گرفتار حاشیه‌ها شدند، برخی از کار‌ها عقب ماند، لذا ما عقب‌ماندگی‌ها و مشکلاتی داریم و تصمیم جدی ما این است که گرفتار حاشیه‌ها نشویم و به متن بپردازیم.

ما در قوای سه‌گانه تصمیم گرفتیم گرفتار حاشیه‌ها نشویم و حتماً به متن خواهیم پرداخت. در ادوار گذشته مسئولان و دست‌اندرکاران گرفتار حاشیه‌ها شدند، برخی از کار‌ها عقب ماند، لذا ما عقب‌ماندگی‌ها و مشکلاتی داریم و تصمیم جدی ما این است که گرفتار حاشیه‌ها نشویم و به متن بپردازیم.
سران قوای سه گانه روز گذشته در همایش قوه قضائیه گرد هم آمدند، تا ضمن بزرگداشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیر، بار دیگر بر هم‌افزایی قوا در مسیر پیشرفت امور و کاستن از مشکلات مردم تأکید کنند.
به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور طی سخنانی در این همایش گفت: «در تحلیل حادثه هفتم تیر و حوادث دهه ۶۰، جریان نفاق با پشتیبانی نظام سلطه تصمیم داشت که جبهه انقلاب و نماد‌های انقلاب را ترور شخص و ترور شخصیت کند. دهه ۶۰ را به یاد بیاورید و ببینید منافقین چگونه و چه چهره‌هایی را ترور کردند و با نشر شایعات و تهمت‌ها به سمت حاشیه سوق دادند. امام خمینی (ره) از مظلومیت شهید بهشتی به صورت ویژه یاد می‌کردند. با شهادت مرحوم رجایی و بهشتی و چهره‌های نماد انقلاب می‌خواستند جریان انقلاب را به حاشیه رانده و تسلط نظام سلطه را بر کشور فراهم کنند. در جنگ اراده‌ها خداوند اراده کرد و حق طلبان و جبهه انقلاب را بر جبهه نفاق پیروز کرد.»
رد پای نفاق در هر فتنه‌ای دیده می‌شود
رئیسی با بیان اینکه در هر شیطنت و فتنه‌ای در این ۴۰ سال کشور جای پای نفاق دیده می‌شود، گفت: جریان نفاق با نظام سلطه سعی داشتند شیطنت خود را ادامه دهند، اما جریان انقلاب باید آگاه باشد تا این جریان خزنده نتواند با نفوذ اهداف پلید خود را دنبال کند. وی با بیان اینکه راه، مسیر و شخصیت شهید بهشتی باید ادامه پیدا کند، تأکید کرد: ساختار‌سازی را از فکر شهید بهشتی و خبرگان اول داریم که این ساختار و سازوکار را برای جریان ولایت در جای جای نظام ایجاد کردند و ما باید از این جهت قدردان آن‌ها باشیم. از عزیزان مسئول در قوه قضائیه تشکر می‌کنم که به دنبال احقاق عدالت هستند و بسیاری در دستگاه قضایی بی نام و نشان برای تحقق عدالت در تلاش هستند.
رئیسی با بیان اینکه امروز پیوست عدالت باید در دستور کار همه تصمیم‌گیری‌ها باشد و این امری ضروری است، اظهار کرد: باید دید چقدر به عدالت نزدیک شدیم یا خدای ناکرده از آن فاصله گرفتیم. وی هواپرستی را آفت حق‌گرایی دانست و گفت: برخی حق را می‌شناسند، اما جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها اجازه نمی‌دهد حق را بگویند و به حق عمل کنند. رئیسی بیان کرد: یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است. من بار‌ها به همکاران و دوستانی که در دستگاه قضایی در خدمتشان بودم عرض کردم الان هم در دولت حرف من همین است که هیچ دستگاهی را در کشور نمی‌شناسم مگر اینکه مأموریت پیشگیری از وقوع جرم دارد. رئیس‌جمهور خطاب به همکاران قوه قضائیه گفت: حتماً نظارت شما تصحیح عملکرد دستگاه‌های اجرایی است. مجریان باید از هر ناظری که بتواند آسیب آن‌ها را به آن‌ها بنمایاند و قبل از اینکه آسیب به جامعه سرایت کند استقبال کنند.
در مسیر عدالت نه حق عقبگرد داریم نه در جا زدن
وی تصریح کرد: من عقیده دارم در این ارتباط دیگران هرچه می‌خواهند بگویند، اما ما باید بدانیم که رمز موفقیت‌مان در کشور انسجام همه نیرو‌هایی است که به نام انقلاب خدمت می‌کنند؛ انسجام میان قوا، نهادها، نیرو‌های مسلح و همه ما تحت فرماندهی رهبر انقلاب است. رئیسی ادامه داد: ما در قوای سه‌گانه تصمیم گرفتیم گرفتار حاشیه‌ها نشویم و حتماً به متن خواهیم پرداخت. در ادوار گذشته مسئولان و دست‌اندرکاران گرفتار حاشیه‌ها شدند، برخی از کار‌ها عقب ماند لذا ما عقب‌ماندگی‌ها و مشکلاتی داریم و تصمیم جدی ما این است که گرفتار حاشیه‌ها نشویم و به متن بپردازیم.
رئیس‌جمهور بیان کرد: متن خدمت خالصانه به مردم، گره‌گشایی از زندگی مردم، اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه، گذشتن از همه سلیقه‌های فردی و شخصی، نگاه‌های سیاسی و پرداختن به آنچه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای همه ما ترسیم کردند آن چیزی است که همواره باید دنبال کنیم و جبران عقب‌ماندگی‌ها را انجام داد. رئیسی با بیان اینکه سه قوه نسبت به پیشرفت و عدالت تلاش می‌کنند، گفت: در مسیر رو به جلو برای پیشرفت و عدالت نه حق عقبگرد داریم و نه حق درجا زدن، نه حق سیر قهقرایی و ارتجاعی داریم و نه توقف کردن و ایستایی؛ چراکه کشور یک راه بیشتر ندارد و آن هم پیشرفت و عدالت است و ما این راه را با قوت و توکل به خداوند و با مشارکت مردم و انسجام همه قوا پیش خواهیم برد.
خنثی‌سازی و رفع تحریم را توأمان دنبال می‌کنیم
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در همایش سراسری قوه قضائیه گفت: «انصافاً با تدبیر مقام معظم رهبری در چند سال اخیر و دقت نظر ایشان در انتصاباتشان در قوه قضائیه این امید ایجاد شده که این قوه در مسیر درست قرار گرفته است و امروز در دوره آقای اژه‌ای اتفاقات مثبتی در این قوه رخ داده است. بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم نقشه راه و سند چشم‌انداز ما برای آینده است و با نگاه به گذشته و کسب تجربه باید به سمت آینده بهتر حرکت کنیم.»
قالیباف در ادامه با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های داخلی، گفت: «به عنوان یک خدمتگزار عرض می‌کنم که ظرفیت‌های مادی و سرمایه‌های انسانی بزرگ‌ترین ظرفیت ما هستند که در همین شرایط سخت تحریم‌ها در دسترس ما قرار دارند. هر سه قوه بر این باور هستیم که خنثی‌سازی تحریم و رفع تحریم را توأمان دنبال کنیم؛ البته اساس ما مبتنی بر خنثی‌سازی تحریم است. ظرفیت و امکان لازم مادی نیز امروز در کشور وجود دارد تا دست به دست هم به سمت اهداف پیش برویم و مردم ثمرات و نتایج این اقدامات را در زندگی و سفره‌های خود لمس کنند.»
دشمن به جنگ ایمان و باور‌های مردم آمده است
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه هم، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه شهدای دستگاه قضا و شهید آیت‌الله بهشتی، همه شهدای دولت، مجلس، نیرو‌های نظامی و انتظامی و سایر ارکان نظام، با اشاره به اقدامات و اهداف دشمنان طی بیش از ۴۰ سال گذشته گفت: دشمنان ما طی این چهار دهه نتوانسته‌اند الگوی جدید مذهبی و دینی مردم را تحمل کنند و به‌رغم فعالیت‌ها و اقداماتی که دارند، شاهد هستند که نظام ما هر روز قوی‌تر و پویاتر، رو به جلو حرکت می‌کند.
قاضی‌القضات با بیان اینکه جنگ نظامی داخلی و خارجی، تحریم اقتصادی و تبلیغات بنگاه‌های تبلغاتی دشمن نتوانسته انقلاب و امت ما را متوقف کند، گفت: دشمن امروز با اقدامات ترکیبی، موذیانه و مزورانه خود به دنبال تغییر اراده و الگوی مردم است و به زعم باطل خود، دین و باور مردم را نشانه رفته است. رئیس عدلیه افزود: دشمن امروز آنچه را که با جنگ، تحریم اقتصادی و پمپاژ دروغ و نفاق به دست نیاورده، می‌خواهد با تضعیف ایمان، تضعیف اخلاق و ارزش‌های اسلامی، هدف گرفتن اراده مردم و ایجاد و القای یأس در جوانان و ناامید کردن آن‌ها نسبت به آینده، به دست بیاورد.
خدمت خالصانه به مردم، اکسیر خنثی‌سازی توطئه دشمن
رئیس عدلیه در ادامه اظهار کرد: اگر با اتکا به خداوند برای مردم خالصانه خدمت کنیم، دل‌ها را تسخیر می‌کنیم و وقتی دل‌های مردم تسخیر شود، می‌توان از همه مشکلات عبور کرد. آنچه اکسیر خنثی‌سازی اقدامات ترکیبی و توطئه‌های دشمن است، توجه به بسط و گسترش عدالت اجتماعی و مقابله با فساد و تبعیض است. اگر مردم ما بدانند که کارگزاران نظام برای تحقق عدالت اجتماعی و فراهم کردن بستر رشد دنیا و آخرت آن‌ها تلاش می‌کنند تردید نکنید که با تمام وجود از مسئولان و کارگزاران نظام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به شخصیت وارسته، انقلابی و دلسوز رئیس‌جمهور، گفت: امروز قوه قضائیه وظیفه خود می‌داند که با تمام توان به قوه مجریه کمک کند؛ امروز بار سنگینی بر دوش دولت است و همه وظیفه داریم که با تلاش و مساعدت یکدیگر این بار را با هم برداریم. رئیس قوه قضائیه همچنین تصریح کرد: قوه قضائیه تشریک مساعی با مجلس انقلابی را برای تدوین و وضع قوانین متناسب با اقتضائات روز و قوانین متناسب با خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و قوانین همراستا با خدمت به مردم، وظیفه و تکلیف خود می‌داند.
محسنی اژه‌ای در ادامه بیان داشت: باور دارم چنانچه قوه قضائیه از لحاظ عده و عده و تجهیز نیروی انسانی و اداری و امکاناتی تقویت شود، دولت و مجلس نیز از این امر منتفع می‌شوند. وی تصریح کرد: تقویت قوه قضائیه سبب می‌شود این قوه با توان بیشتری در جهت گسترش عدالت و کمک به دولت گام بردارد و دستگاه قضایی با تقویت شدن می‌تواند حمایت بیشتری از ناحیه مردم برای نظام به دست آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار