کد خبر: 1092481
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
یکصد و دهمین روز جنگ اوکراین
بر اساس اعلام یک موسسه تحقیقاتی مستقل، روسیه طی صد روز نخست جنگ اوکراین بیش از نود و سه میلیارد یورو از راه صادرات انرژی‌های فسیلی درآمد کسب کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام یک موسسه تحقیقاتی مستقل، روسیه طی صد روز نخست جنگ اوکراین بیش از نود و سه میلیارد یورو از راه صادرات انرژی‌های فسیلی درآمد کسب کرده است.

ادامه پاکسازی سواحل ماریوپل

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، صادرات و واردات از بندر ماریوپل از سر گرفته شده و طبق برنامه قرار است تا پایان سال بیش از یک میلیون تن کالا از طریق آن وارد و صادر شود.

تعداد بازدید : 11

دنیس پوشیلین رئیس جمهور دونتسک گفت: «برای از سرگیری همه فعالیت‌های بندر، باید به آن برق رسانی شود. منتظر هستیم تا این کار ظرف دو یا سه هفته آینده انجام شود. فعلا صادرات و واردات از طریق بندر ادامه دارد. مثل گذشته صادرات زغال سنگ، فلزات و غلات از بندر ادامه دارد.»

خلیج بندر ماریوپل نیز از همه مین‌ها و مواد منفجره پاکسازی شده است. کشتی‌ها با آزادی کامل در اینجا حرکت می‌کنند. این بندر نقش مهمی در واردات مصالح ساختمانی لازم برای بازسازی ماریوپل دارد.

باول شواتسکی مدیر بندر ماریوپل گفت: «این بندر بسیار بزرگ است و ظرفیت آن به سالانه ۳۰ میلیون تن می‌رسد. این بندر بهترین بندر در حاشیه دریای آزوف به شمار می‌رود و می‌توان آن را با بنادر حاشیه دریای سیاه مقایسه کرد.»

خبرنگار افزود: این بندر پس از آن که نیرو‌های یگان مهندسی ارتش روسیه بیش از ۱۲ هزار قطعه منفجره را از آن جمع آوری کردند، فعالیت خود را از سر گرفت. به سبب گرم شدن هوا و به رغم خطر مین ها، تمایل افراد برای شنا کردن در آب‌های ساحلی این مناطق افزایش پیدا کرده است. به همین سبب نیرو‌های یگان مهندسی تلاش می‌کنند آب‌ها را از مواد منفجره و مین‌ها پاکسازی کنند.

درگیری‌ها در سیورودونتسک و حملات به غیرنظامیان در بروومایسک

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، خبرگزاری ریانووستی از درگیری‌های شدید نیرو‌های جمهوری لوهانسک با نیرو‌های مسلح اوکراینی مستقر در منطقه صنعتی نزدیک کارخانه آزوت در شهر سیورودونتسک خبر داد.

تعداد بازدید : 13

در همین حال پیشروی نیرو‌های روسیه در بروومایسک در جنوب جمهوری لوهانسک، باعث عقب نشینی نیرو‌های اوکراینی در این منطقه شده است. ادامه درگیری‌ها و حملات عمدی نیرو‌های اوکراینی به مناطق مسکونی، اوضاع ناگواری برای اهالی به وجود آورده است.

خبرنگار شبکه در گزارشی از بروومایسک گفت: اهالی بروومایسک در جنوب جمهوری لوهانسک صبح زود با صدای انفجار‌ها و شلیک‌ها از خواب برمی خیزند. در این حملات از گلوله‌هایی با کالیبر ۱۲۲ میلیمتر استفاده می‌شود و طی آن یک مرکز فرهنگی و ساختمان شهرداری و همچنین یک باب مدرسه و یک مجتمع مسکونی هدف قرار گرفته است. در این حملات همچنین به برخی مراکز تجاری نیز خساراتی وارد شده است.

درآمد ۹۳ میلیارد یورویی روسیه از راه فروش نفت و گاز طی صد روز نخست جنگ

مرکز مطالعات انرژی و هوای پاک (CREA) که در فنلاند مستقر است ضمن اعلام این مطلب افزود بخش عمده این صادرات به کشور‌های اتحادیه اروپا صورت گرفته است. این در حالی است که اوکراین به کشور‌های غربی فشار وارد می​ کند تا هرگونه دادوستد تجاری با روسیه را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، اتحادیه اروپا اخیرا تحریم تدریجی واردات نفت از روسیه را آغاز کرده است. با توجه به اینکه این اتحادیه به شدت به گاز روسیه وابسته است، هنوز تصمیمی درباره تحریم گاز اتخاذ نکرده است.

بر اساس اعلام این موسسه مطالعاتی، اتحادیه اروپا طی صد روز ابتدایی جنگ اوکراین حدود پنجاه و هفت میلیارد یورو نفت از روسیه وارد کرده است. بزرگترین واردکننده‌های نفت از روسیه طی این مدت به ترتیب چین (با دوازده میلیارد و ششصد میلیون یورو)، آلمان (با دوازده میلیارد و صد میلیون یورو) و ایتالیا (با هفت میلیارد و هشتصد میلیون یورو) بوده اند.

اردوغان: جهان از جمله آمریکا با بحران اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین مواجه است

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که مقامات این کشور با همتایان روس و اوکراینی خود با هدف گشایش یک گذرگاه در دریای سیاه برای تسهیل در روند صادرات کالاها، در ارتباط و تماس هستند.

اردوغان ضمن اظهاراتی در شهر "وان" در شرق ترکیه ابراز امیدواری کرد که بتواند هفته آینده با پوتین و زلنسکی همتایان روس و اوکراینی خود برای مشخص کردن اقدامات لازم گفتگو کند.

اردوغان در این خصوص گفت: باید این واقعیت را درک کنیم که جهان از جمله آمریکا با بحران اقتصادی مواجه است. جنگ روسیه و اوکراین بر واردات گندم، جو و روغن آفتابگردان تولید شده از این دو کشور تأثیر گذاشته است.

ابوالغیط: بحران اوکراین انگیزه اصلی سفر احتمالی بایدن به خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت: بحران اوکراین انگیزه اصلی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای سفر احتمالی به خاورمیانه است.

وی افزود: غرب، کشور‌های عربی را با هدف همراه کردن با خود به منظور تحت فشار قرار دادن روسیه و اعلام مخالفت با حمله این کشور به اوکراین تحت فشار قرار می‌دهد، اما کشور‌های عربی بر اساس منافع خود حرکت می‌کنند و امکان ندارد که تسلیم این فشار‌ها شوند.

وزیر دفاع اوکراین: کمک‌های نظامی با سرعت لازم به دست ما نمی‌رسد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر دفاع اوکراین گفت: ما برای متوقف کردن حمله روسیه به کمک غرب نیاز داریم، ولی کمک‌های نظامی با سرعت لازم به دست ما نمی‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار