کد خبر: 1089064
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
دانشمندان ما در موضوع سوخت ۲۰ درصد که نیاز تهران بود، اقدام کردند و ما امروز نه تنها سوخت ۲۰ درصد بلکه سوخت ۶۰ درصد را دست تولید داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دانشمندان ما در موضوع سوخت ۲۰ درصد که نیاز تهران بود، اقدام کردند و ما امروز نه تنها سوخت ۲۰ درصد بلکه سوخت ۶۰ درصد را دست تولید داریم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست تخصصی مبنا با موضوع «تاثیر تدابیر راهبردی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در پیشرفت فناوری هسته‌ای» که عصر امروز به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در عصر حاضر شاهد پیشرفت فوق العاده سریع علم و فناوری که پیوسته تاثیرات ژرفی را در همه حوزه‌ها به وجود می‌آورد، هستیم. حوزه علم و فناوری حوزه قدرت سازی است و سازمان‌های بین المللی در سال‌های اخیر در بخش‌های هوا و فضا، انرژی هسته ای، فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی شرایطی را فراهم کردند که این عرصه، قلمروی پیشتازی آن‌ها باشند و از دست یافتن کشور‌های دیگر به ویژه در انرژی هسته‌ای برای جمهوری اسلامی ایران ممانعت کردند.

وی در این نشست که به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در مشهد برگزار شد، گفت: نکته مهم در این فرآیند قدرت پیش برنده اهداف ملی کشور‌ها و امنیت ملی آن‌ها است که در دیپلماسی متبلور می‌شود و پشتوانه دیپلماسی قدرت نظامی و اقتصادی است که به صورت مستقیم ریشه در علم و فناوری دارد و هر چقدر این پیشرفت در کشور‌ها باشد و بتوانند به صورت فرآیندی از آن استفاده کنند بیشتر توانسته‌اند نقش قدرت سازی خود را داشته باشند.

اسلامی گفت: ابرقدرت‌ها حتی قبل از پیروزی انقلاب که قرار بود برای کشور ما، تاسیسات ایجاد بکنند به دلیل شرایط انقلاب پروژه‌ها را متوقف کردند و تعهدات خود را انجام ندادند، اما چرخه مهم، سوخت هسته‌ای است که مقام معظم رهبری با ژرف نگری از سال‌ها پیش با ورود به بحث علوم پیشرفته از این علوم حمایت کردند و ایستادگی ایشان سبب شد تا با یک نگاه خودباورانه اقدام کنیم و نکته دوم نگاه و باور جوانان است که بعد از اتمام تحصیلات توانستند وارد این عرصه شوند و این تکنولوژی‌ها را به صورت بومی عرضه کنند. در واقع با باورجوانان و هدایت و حمایت‌های مستمر از این جریان توانستیم به ظرفیت پایداری برسیم و اکنون کاملا خودکفا هستیم و بعد از خروج ترامپ از معاهده برجام یک مرتبه کشور توانست با یک حرکت جهادی ده ماهه مسیر ده ساله را در ظرفیت غنی سازی طی کند که این موضوع موجب دستپاچگی ۵+۱ شد و سبب شد تا آن‌ها مجددا به مذاکرات برگردند تا ظرفیت هسته‌ای ما را متوقف کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بخش‌های اثرگزار انرژی هسته‌ای و برق اتمی گفت: ما علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب آن طور که باید حرکت نکردیم و نکته مهم در برق هسته‌ای این هست که کشور‌های دیگر همکاری نکردند که باز با خودباوری باید همین حرکت را در برق اتمی داشته باشیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان خرابکاری ها، حرکات تروریستی، ترور دانشمندان و ... گفت: تلاش دشمنان در این حوزه، آن را به خط مقدم جبهه تبدیل کرده است و دانشمندان ما با تاکید و انگشت اشاره مقام معظم رهبری که خودتان بسازید پای کار ایستادند و در موضوع سوخت ۲۰ درصد که نیاز تهران بود، اقدام کردند و ما امروز نه تنها سوخت ۲۰ درصد بلکه سوخت ۶۰ درصد را دست تولید داریم.

اسلامی همچنین با اشاره به تولیدات بخش سلامت و رادیو دارو‌ها از حرکت به سمت پلاسمادرمانی خبر داد و به نقش بسیار مهم آب سنگین اشاره کرد که متاسفانه دشمنان با اتهام بهره مندی از آن در تولید سلاح هسته‌ای ما را از آن منع می‌کنند و اگر ایستادگی مقام معظم رهبری نبود و ما وارد فناوری هسته‌ای نمی‌شدیم الان خیلی عقب بودیم.

وی خاطرنشان کرد: چرخه پیشرفت کشور باید بدون وقفه حرکت کند و توان کشور باید برای پیشرفت کشور صرف شود و باید رنج و مشقت را تحمل کنیم تا به قله برسیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار