کد خبر: 1088766
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
رئیس سازمان ورزش بسیج در گفتگو با «جوان» میرافضل:
رئیس جدید سازمان ورزش بسیج با تشریح برنامه‌های خود بر توسعه ورزش بسیج در سه بعد ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و رشد و توسعه پایگاه‌های استعدادیابی ورزشی تأکید کرد.
حامد قهرمانی

رئیس جدید سازمان ورزش بسیج با تشریح برنامه‌های خود بر توسعه ورزش بسیج در سه بعد ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و رشد و توسعه پایگاه‌های استعدادیابی ورزشی تأکید کرد.
فخرالدین میرافضل، رئیس سازمان ورزش بسیج در گفتگو با «جوان» ضمن تأکید بر اهمیت توسعه ورزش بسیج به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم پرورش استعداد‌های ناب ورزشی گفت: «در نظر داریم در سه بعد ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای پیشرفت داشته باشیم و سطح کنونی ورزش بسیج را ارتقا دهیم. بهترین‌های ورزش بسیج در این سه حوزه باید ارتقا پیدا کنند تا بتوانند به موفقیت‌های خود ادامه دهند. برای رسیدن به این هدف لازم است نظام‌مند عمل کنیم و با برنامه پیش برویم. باید هم از نظر کیفی و هم به لحاظ کمی ارتقا پیدا کنیم. آنچه تاکنون انجام شده کار‌های بزرگ و خوبی بوده، اما ظرفیت بسیج و پتانسیل موجود در آن بسیار بالاتر است و می‌توان کار‌های بزرگ‌تری در آن، حتی برای توسعه ورزش کشور انجام داد.»
میرافضل با اشاره به لزوم توسعه کار‌های نرم‌افزاری در ورزش بسیج ادامه داد: «باید شناسنامه ورزشی بسیجیان را ایجاد کنیم تا مشخص شود که هر ورزشکار بسیجی در چه سطحی قرار دارد و تا کجا می‌تواند پیشرفت داشته باشد. به این ترتیب می‌توانیم به ورزش سپاه، نیرو‌های مسلح و ورزش کشور کمک شایان توجهی کنیم که این هم از جمله اهداف مهم ماست. ضمن اینکه باید به ورزش‌های کاربردی نیز توجه ویژه داشته باشیم، ورزش‌های رزمی و ورزش‌های ویژه نیرو‌های مسلح از جمله کوهنوردی، شنا و تیراندازی، البته در کنار این توسعه‌ها باید توجه به امور فرهنگی هم داشته باشیم.»
رئیس سازمان ورزش بسیج گفت: «برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید امور فرهنگی را در کنار تمام برنامه‌های خودمان گسترش دهیم، چراکه این مسئله مهم‌ترین مقوله در کنار ورزش است. سعی داریم فرهنگ پهلوانی و اخلاق‌مداری را در ورزش توسعه دهیم و این اتفاق رخ نمی‌دهد، مگر آنکه ابتدا از خودمان شروع کنیم. باید در کنار توسعه ورزش بسیج به صورت جدی کار فرهنگی هم انجام دهیم. هدف ورزش بسیج، پرورش ورزشکاران اخلاق‌مدار و با سیرت پهلوانی است که اگر موفق به انجام این مهم شویم، ورزش بسیج را در ریل درست آن پیش خواهیم برد. برای ما اول اخلاق‌مداری و پهلوانی مهم است و بعد موفقیت در میدان ورزشی.»
وی با اشاره به اهمیت وجود پایگاه‌های استعدادیابی ورزش بسیج در سطح کشور و اهمیت تقویت آن‌ها افزود: «در این خصوص نیازمند کار مطالعاتی هستیم. پایگاه‌های استعدادیابی در سطح کشور پراکنده هستند و طی سال‌های گذشته عملکرد قابل قبولی هم داشته‌اند. با این حال باید آسیب‌شناسی کنیم و ببینیم که اگر موفق بوده‌اند با همین روند و توسعه بیشتر به کارشان ادامه دهند و اگر موفق نبوده‌اند علل را جست‌وجو کنیم و درصدد رفع آن‌ها بر‌آییم. به‌طور حتم سطح این پایگاه‌ها در تمام نقاط کشور یکی نیست و ممکن است برخی موفق و برخی ناموفق بوده باشند که باید در این زمینه کار مطالعاتی درست انجام دهیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار