کد خبر: 1088367
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
حمید مهدوی‌راد *

با گذشت یک سال از معرکه سیف‌القدس (نبرد شمشیر قدس) ابعاد و پیامد‌های این نبرد هر روز بیشتر و بهتر مشخص می‌شود. در حالی که برای فلسطینی‌ها این روز‌ها سالگرد نبرد سیف‌القدس است. دشمن صهیونیستی درصدد انتقام و جبران خسارات‌های مادی و معنوی ناشی از شکست این نبرد است. طی سالیان متمادی دشمن صهیونیستی با سلاح اشغال و اسکان در برابر اراده ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها برای آزادسازی اراضی خود تلاش می‌کند عزم راسخ ایشان را بشکند و آن‌ها را وادار به سازش کند، براى همین در تازه‌ترین اقدام خصمانه، شیرین ابو عاقله، خبرنگار الجزیره را که برای پوشش اخبار درگیری‌های جنین رفته بود، به طور هدفمند و از ناحیه سر مورد هدف قرار داد و وی را به شهادت رساند.
ابوعاقله که مسیحی و ساکن بیت‌المقدس بود، برای اهالی رسانه ناشناخته نبود و طی سالیان متمادی تلاش بی‌بدیلی برای انعکاس اخبار آنچه در سرزمین‌های اشغالی روی می‌داد، انجام داد. ابوعاقله که سال گذشته با پوشش ویژه خبری نبرد سیف‌القدس و خیزش مردمی کرانه باختری در برابر جنایات صهیونیست‌ها را گزارش می‌داد، خاری در چشم صهیونیست‌ها شده بود و به قول معروف در یک کلام می‌توان گفت جرمش آن بود که اسرار هویدا می‌کرد.
صهیونیست‌ها طی روز‌های ماه مبارک رمضان سال جاری نیز با سلاح مقاومت جوانان جان بر کف فلسطینی روبه‌رو و دچار اضمحلال و سردرگمی سیاسی و امنیتی شدند. موشک‌های آماده مقاومت و همچنین عملیات‌های مقاومتی اخیر در اراضی اشغالی صهیونیست‌ها را به استیصال کشانده است، برای همین طی هفته‌های اخیر دشمن صهیونیستی بار‌ها فرماندهان رده‌بالای مقاومت در فلسطین و خارج از فلسطین را به ترور تهدید کرده است. گردان‌های شهدای الاقصی و عزالدین قسام نیز با صدور اطلاعیه‌هایی جداگانه دشمن صهیونیستی را از انجام چنین عمل شنیعی برحذر داشتند و بر عملیات مقاومت برای آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر تأکید کردند و به دشمن صهیونیستی هشدار دادند در صورت انجام چنین اشتباهی عواقب سنگینی در انتظار آن‌ها خواهد بود.
دشمن صهیونیستی طی ۷۴ سال که از اشغال فسطین می‌گذرد ثابت کرده است برای نیل به مقصود خویش از انجام هیچ عملی در راستای اشغال و استعمار دریغ نخواهد کرد. خبرنگاران که در همه جای دنیا از مصونیتی خاص برای انجام مأموریت خویش برخوردارند، در سرزمین‌های اشغالی همواره برای انجام رسالت خویش که همان اطلاع‌رسانی و نشر اخبار است، تحت فشار و مورد هدف نیرو‌های امنیتی و نظامی صهیونیستی بوده و هستند.
صهیونیست‌ها بار‌ها با انجام چنین جنایاتی ثابت کرده‌اند هر کسی که در بیان حق و حقیقت برخلاف مسیر باطل آن‌ها گام بردارد، پاسخش را با گلوله می‌دهند. طی هفته‌های گذشته صهیونیست‌ها با اقدامات خشونت‌بار و جنایت‌های متعدد شهروندان فلسطینی را بدون داشتن جرمی مورد هدف قرار دادند. بی‌شک شیرین اولین و آخرین خبرنگاری نیست که صهیونیست‌ها چنین جنایتی را علیه وی انجام دادند، لکن قبیح‌ترین و طنز تلخ ماجرا آنجاست که صهیونیست‌ها با انتشار تصاویری نامعلوم از تیراندازی افرادی که صورت خود را پوشانده‌اند در صفحات فارسی خود، چنین وانمود می‌کنند که شیرین به ضرب گلوله‌های بی‌هدفی که فلسطینی‌ها در تقابل آتش با صهیونیست‌ها می‌زدند، کشته شده است. مخاطب فارسی‌زبان ایرانی که زبان عربی نداند و اطلاعی از صحت و سقم ماجرا نداشته باشد، این شائبه در ذهنش نقش می‌بندد که قاتل اصلی شیرین ابوعاقله مشخص نیست و ممکن است اتفاقی به چنین سرنوشتی دچار شده باشد. دشمن صهیونیستی اگر بتواند هاله‌ای از ابهام در مورد این جنایت را در گوشه‌ای از ذهن مخاطب فارسی‌زبان منتشر کند، در تکمیل این جنایت موفق عمل کرده است. گر چه این تلاش مذبوحانه در عصر انفجار اطلاعات و فضای مجازی تلاشی بی‌ثمر و مضحک است و از آنجا که دشمن صهیونیستی برای پاک کردن دستان آلوده خود از این جنایت و جنایات مشابه به هر ریسمان پوسیده و نافرجامی چنگ می‌زند، شایسته است همه اهالی هنر و رسانه به هر میزان توانایی و جایگاهی که دارند برای نشان دادن چهره واقعی صهیونیست‌ها در دنیای واقعی تلاش کنند. باشد که خون شیرین ابوعاقله درخت تنومند مقاومت، رشادت و صداقت را بیش از پیش تقویت کند تا شاهد رویش‌های بیشتری از شیرین‌های دیگر باشیم.
* کارشناس مسائل فلسطین

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار