کد خبر: 1088186
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
آیت الله خاتمی:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به طرح اصلاح نظام یارانه ها گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند کارهای امروز دولت کارهای بسیاری مهمی است و همه باید کمک کنند که دولت به این اهداف برسد.

 آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه امروز (23 اردیبهشت) تهران گفت: از جلوه های تقوا آن است که انسان وقتی از دیگران سخن می گوید سخن ناصواب نگوید، غیبت و تهمت حرام است، حرفی را که دیگری گفته به او نسبت ندهد، کاری که انجام نداده به او نسبت ندهد، این نسبت دادن های بی حساب بی تقوایی است.

وی افزود: حضرت علی در نهج البلاغه می فرمایند ایمان نشانه دارد و یکی از آن نشانه ها آن است که وقتی می خواهی در رابطه با دیگران سخن بگویید حریم خدا را رعایت کنیم.

خاتمی در ادامه با بیان اینکه مسئله گرانی ها مسئله روز است، گفت: خطیب جمعه‌ای که در این مسئله ورود نکند، خطیب جمعه مردم نیست.

وی افزود: بر اساس تکلیف و وظیفه خود ۱۴ نکته در رابطه با اقتصادی و علی الخصوص گرانی‌ها نوشته‌ام که حاصله یک ساعت مطالعه نیست بلکه حاصل دو روز مطالعه و مشورت های مختلف با عزیزان مسئول و غیر مسئول است.

امام جمعه موقت تهران گفت: نخستین نکته در باب انصاف است که در هر نکته و قضیه ای فضیلت است. قضاوت جناحی، باندی، کینه توزانه و متملقانه منصفانه نیست. دومین نکته در باب تحصیل رضایت مردم است که سرمایه هر حکومتی است. مردم صاحب حکومت و مخدوم هستند و مسئولان خادم آن‌ها، مسئولان نوکر مردم هستند و همه باید در خدمت مردم باشند. ما هم که اینجا مطالبی را بیان می‌کنیم از جنس شما مردم هستیم، درد و رنج شما، درد و رنج ماست. گاه برخی مشکلاتی که مردم برای ما بیان می کنند جای درد و گریه دارد و به همین دلیل است که می گویم در متن مشکلات شما هستیم.

وی افزود: سومین نکته این است که هیچ دولتی نارضایتی مردم را نمی‌خواهد، به خصوص دولت برادر گرامی آقای رئیسی که مردمی بودن، مردمی زیستن، خدمت به مردم و اجرای اسلام شعار آن است. اسلام می گوید که گاهی فقر سر از کفر در می آورد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه چهارمین نکته در باب اقتصاد بیمار کشور است، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی از دهه 50 شروع شد و دولت‌ها بعد از انقلاب تلاش کردند این مسائل را برطرف کنند که چندان موفق نبودند. اما دولت سیزدهم همت کرده و تلاش دارد که آرام آرام این بیمار را از بیماری در بیاورد، این دولت صداقت را پیشه کرده و در پیشانی دولت صداقت نوشته است. این جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: دولت بداند سرمایه انقلاب همین محرومین هستند و آن‌هایی که پای انقلاب ایستادند محرومین هستند، طوری برنامه ریزی شود که آنها آسیب نبینند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بر اینکه نان، دارو و بنزین نباید گران شود، خاطرنشان کرد: واریز دو ماهه یارانه هم نکته مهمی است، برای اینکه مردم باورشان شود دولت رنج آن‌ها را می‌داند.

وی افزود: باید به دولت کمک کرد که این بیان صریح رهبر انقلاب است و آن هایی که مطیع رهبر انقلاب هستند باید این عبارت را بشنوند. کارهای امروز دولت کارهای بسیاری مهمی است و همه باید کمک کنند که دولت به این اهداف برسد. این به معنی انتقاد نداشتن نیست، انتقاد سازنده کمک به دولت است. کارشناسان انتقاد ناصحانه کنند، خوبی‌ها را ببیند و نارسایی‌ها را هم ببیند و راه چاره پیشنهاد دهید وگرنه تخریب نکنید.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: انتقاد ناصحانه خدمت است، دولت متملق نمی‌خواهند، آن چنان که سیاه نمایی بد است، سفید نمایی مطلق هم بد است. انتقاد ناصحانه آری و باید به این نکته توجه داشت که تخریب و فحاشی در شان یک ملت نیست. کینه توزانه حرف نزد. به گونه‌ای انتقاد شود که در میدان دشمن بازی نکنیم. آب به آسیب دشمنان نریزیم.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی به موقع، مانع فضا سازی دشمن می‌شود، از ظرفیت رسانه‌ای کشور استفاده شود؛ صداوسیما که زبان ملت است در خدمت مسئولان قرار بگیرد و به مردم توضیح داده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار