کد خبر: 1086236
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
سرپرست اداره کل ارشاد البرزخبرداد
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: ساماندهی پایگاه‌های خبری و فضای مجازی و همچنین برگزاری نمایشگاه مطبوعات را در دستور کار قرار داده و برگزار خواهیم کرد.

سعید جابری انصاری در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه قرآن کریم در البرز، ضمن تشکر و قدردانی از آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج در خصوص رهنمودهای ایشان در برگزاری نمایشگاه قرآن کریم و همچنین کمک‌های عبدالهی، استاندار البرز گفت: امروزه یکی از نیازهای جامعه توجه به مفاهیم قرآنی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در موضوع خمس و زکات نیز باید بیش از گذشته فرهنگ‌سازی صورت پذیرد و بسیاری از مردم به دلایل واهی از پرداخت خمس و زکات که در دین بسیار به آن توصیه شده است خودداری می‌کنند و در این باره حضرت حق نیز مستقیماً به این امر توصیه کرده‌اند و به مسلمانان تکلیف شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: بحث آموزش و حضور نوجوانان در این نمایشگاه یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌هایی است که از فعالان این عرصه به خصوص در این نمایشگاه خواستار شده‌ایم و امیدوارم نسل دانش‌آموز و دانشجو که آینده‌سازان جامعه هستند با این مفاهیم آینده جامعه را بسازند بیشتر آشنا شوند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا در دو سال اخیر ما از بسیاری از گردهمایی‌ها و دورهمی‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و نیز ظرفیت‌های این بخش‌ها دور بوده‌ایم که قطعاً با توجه به فضای استان از لحاظ پزشکی و پروتکل‌های ستاد کرونا که استان در وضعیت آبی قرار دارد ساماندهی پایگاه‌های خبری و فضای مجازی و همچنین برگزاری نمایشگاه مطبوعات و سایر نمایشگاه‌ها را در دستور کار قرار داده و برگزار خواهیم کرد.

جابری انصاری تصریح کرد: رسانه‌ها تکلیف دارند در موضوعاتی که دچار آسیب‌های اجتماعی هستیم و مردم و مسئولان را دچار دغدغه کرده است ورود کنند و به صورت شفاف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نمایند.

وی توضیح داد: از جمله این مسائل موضوع عفاف و حجاب است که متأسفانه در این زمینه در استان البرز مشکلاتی وجود دارد که باید به صورت ریشه‌ای به آن پرداخته شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: در این زمینه فرهنگ‌سازی و فعالیت‌هایی در حال انجام است اما کافی به نظر نمی‌رسد و در این زمینه باید رسانه‌ها پای کار بیایند.

وی با بیان این مهم که باید جامعه‌ای داشته باشیم که در مسیر حضرت فاطمه زهرا (س) قدم بردارد را تبیین کنیم و اثرات آن را بیان کنیم و نشان دهیم، و طرح این سوال که چگونه ترویج این مفاهیم سبب تحکیم بنیان‌های خانواده و اجتماع می‌شود را رسانه‌ها باید بیان کنند و کمک کنند گفت: رسانه‌ها به صورت تخصصی در این زمینه‌ها ورود کرده و جریان سازی کنند و جریان سازی رسانه‌ای به عنوان دغدغه در مفاهیم مورد نیاز جامعه مورد توجه قرار گیرد.

جابری انصاری تصریح کرد: این موارد به عنوان مطالبه عمومی در سطح استان باید ایجاد شود و ما این مطالبه را از خانه مطبوعات و بسیج رسانه داریم که در این زمینه گام‌هایی جدی برداشته شود.

وی متذکر شد: انصافاً افراد بسیاری در استان وجود دارد که قلم‌های شیوایی دارند و این قلم‌ها و ظرفیت‌ها می‌تواند پتانسیل‌های خوبی در ترویج مفاهیم مورد نظر ایفا نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار