کد خبر: 1085969
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
نماینده مردم کرج در مجلس:
نماینده مردم کرج در مجلس گفت: با رونق تولید در کشور اشتغال ایجاد و مشکل اشتغال، مسکن، ازدواج و ناهنجاری‌های اجتماعی حل خواهد شد.

علیرضا عباسی  در مراسمی که به مناسبت هفته کارگر در کرج برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب در کشور با مسائل و مشکلاتی رو به رو بوده ایم که این امر با زحمت کارگران و زحمتکشانی که در عرصه‌های مختلف فعالیت داشتند، حل شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ فردی ادعا نمی‌کند که مشکل وجود ندارد، بیان کرد: اما یک کشوری هستیم که از ۲۲ بهمن ۵۷ که نظام استقرار پیدا کرد تاکنون بخشی از مشکلات مسائل مختلفی بوده است که از خارج کشور به ما تحمیل شده است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس ادامه داد: همچنین مسبب برخی از مشکلات ناشی از بی کفایتی و بی مدیریتی امثال بنده بوده است، اما با تمام مسائل و مشکلات اکنون در این جایگاه قرار گرفته ایم.

وی تصریح کرد: هرگاه آمارهای بین المللی را در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم، ما در برخی از موارد جزو ۵ یا ۱۰ کشور نخست دنیا هستیم که هیچ منطقی این را قبول نمی‌کند که در تمام موضوعات در حصر و محدودیت باشید ولی بتوانید در عرصه‌های مختلف جزو کشورهای پیشرو باشید.

عباسی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات کشور در بحث سلول‌های بنیادین است که در جهان جزو ۵ کشور نخست در این عرصه هستیم.

وی گفت: اما چگونه ما در عرصه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوا فضا، سلول‌های بنیادین و مسائل دیگری که امروز جهان به آن مبتلاست جزو چند کشور نخست جهان هستیم، اما در برخی از موارد ۴۰ تا ۶۰ سال هنوز عقب مانده ایم؟

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه مواقعی که خواستیم و اراده کردیم و کار را به کاردان سپردیم رشد مناسبی در کشور داشتیم، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته در استان البرز یکی از شرکت‌های دانش بنیان که در عرصه بیوتکنولوژی فعالیت دارد، به ۱۸ کشور دنیا کیت تشخیص کرونا صادر می‌کرد با وجود اینکه این بلا تازه کل دنیا را گرفته بود.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی تاکنون به هر آنچه خواسته دست یافته است، تصریح کرد: در نیروی انسانی نسل‌های مختلف دانشگاه وجود دارد که نسل اول را پشت سر گذاشتیم و تعداد دانشجویان ما نسبت به ۴۰ سال گذشته قابل قیاس نیست.

عباسی خاطرنشان کرد: در نسل دوم دانشجویان کشور که پژوهش محور بودند و امروز رشد بسیار مطلوبی در این زمینه وجود دارد، اما مشکل ما اینست که برخی مواقع راه را اشتباه رفته ایم.

وی با بیان اینکه سالانه ۶۰ هزار مقاله علمی در کشور به چاپ می‌رسد، گفت: براین اساس نسل دوم دانشگاه رشد مطلوبی در زمینه تحقیق داشتند، اما تحقیق تنها برای مقاله انجام شده است، در حالیکه نتیجه تحقیق باید حرکت در مسیر مرزهای دانش باشد که ما را در مرز دانش نگه دارد، اما مسائل و مشکلات کشور را نیز، حل کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اگر در این نقطه مسائل و مشکلات کشور را احصا کردیم و به دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات کشور مأموریت دادیم، قطعاً جزو کشورهای پیشرو دنیا در تمام عرصه‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نسل سوم دانشگاه مهارت محور و مهارت آموز هستند، اظهار کرد: نسل چهارم دانشگاه باید در برابر جامعه ایرانی، اسلامی و بشری مسئولیت پذیر باشد. متأسفانه تمام مراحل تا مهارت طی می‌شود اما هیچ مسئولیت اجتماعی برای ما به ارمغان نمی‌آورد.

عباسی بیان کرد: مسئولیت اجتماعی یعنی اگر امروز مجموعه‌ای از افراد در کشور مشکل دارند، در راستای حل مشکل شب بیدار باشیم.

وی با بیان اینکه کارگران به عنوان زحمتکشان جامعه بسیار ارزشمند هستند و باید به آنها بها دهیم، تصریح کرد: ماحصل مجموعه کارگر و کارفرما تولید می‌شود و با رونق تولید در کشور اشتغال ایجاد و مشکل اشتغال، مسکن، ازدواج و ناهنجاری‌های اجتماعی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان البرز ۹۰۰ هزار نفر حاشیه نشین وجود دارد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق مشاهده می‌شود، متذکر شد: اگر به مسئولیت اجتماعی پایبند بودیم قطعاً این مناطق به عنوان مناطق حاشیه نشین و افرادی که دارای آسیب اجتماعی هستند در استان به وجود نمی‌آمدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار