کد خبر: 1085158
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
 
 
 

نشست ستاد استانی مقابله با کرونا صبح روز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ به ریاست دکتر ابوالحسن کبیری جانشین این ستاد در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این نشست گفت :خوشبختانه در سه روز گذشته فوتی کرونایی نداشته ایم و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.
دکتر جلال رحمانی با اشاره به آمار مبتلایان کرونا افزود :در شبانه روز گذشته ۲۰ بستری جدید داشته ایم‌ که مجموعا به ۸۳ مورد رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه گفت: دو شهرستان قزوین و آبیک در وضعیت نارنجی رنگ بندی کرونایی قرار دارند و دیگر شهرستان های استان در وضعیت زرد هستند.
دکتر رحمانی خاطر نشان کرد:تعداد کسانی که به دستگاه های کمک تنفسی متصل اند کاهش پیدا کرده و روند بروز موارد مثبت کاهشی است اما بیشترین فوتی ها مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که واکسن نزده اند است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان روند واکسیناسیون در استان اظهار داشت : تا کنون حدود ۲میلیون و۴۰۰ هزار دوز واکسن برای هم استانی ها تزریق شده است که از این میزان ۳۳۰ هزار دوز آن مربوط به نوبت سوم است که این روند قابل قبول نیست و باید روند تزریق واکسن افزایشی شود تا بتواند تاثیر بیشتری داشته باشد و برای اتباع نیز با محوریت فرمانداری شهرستان های استان واکسن تزریق میشود.
دکتر رحمانی با اشاره به بیماری سرخک و شیوع آن در کشور گفت : تا کنون یک مورد در یکی از روستاهای شهرستان آوج مشاهده شده که بهبودی کامل فرد مبتلا حاصل شده است .
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان افزود :واکسن سرخک به اندازه کافی برای تزریق در استان تامین شده است و آماده ایم همه اتباع و مهاجرین افغانستانی را واکسینه کنیم .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار