کد خبر: 1085101
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان اصفهان خبرداد:
سرهنگ محمدی با اشاره به نقش غیر قابل انکار بانوان و مادران در فرهنگ‌سازی جامعه همچنین توسعه فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک در قالب مسابقه ای با همین نام اجرا و پوستر آن در بزرگترین رزمایش خدمات سفر و طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ با حضور استاندار ، سردار میر حیدری فرمانده نیروی انتظامی استان و مسئول بانوان فرهنگ یار ترافیک رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین اصفهان سرهنگ محمدی بیان داشت: از آن جایی که‌این مسابقه با موضوعات متنوعی برگزار می‌شود  و حضور برای کلیه بانوان کشور آزاد است انتظار می رود آثاری که به دست ما می رسد بسیار قابل توجه باشد.

وی افزود: متاسفانه  هر کدام ما به طریقی هر روز شاهد شنیدن یا مشاهده حوادثی در خصوص رانندگی در حوزه شهری یا برون شهری هستیم، حوادثی که باعث می شود آسیب‌های جدی عاطفی و جسمی را بر یک خانواده تحمیل کند.

این مقام انتظامی گفت: از آنجایی که مادران نقش مهمی در خانواده بر عهده دارند  این نهاد می تواند مناسب ترین جایگاه امن برای تربیت کودکان و نوجوانان که قشر تأثیرپذیر و تاثیرگذار جامعه هستند، باشد.

سرهنگ محمدی ادامه داد: نقش بانوان در فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف جامعه، توسعه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غیر قابل انکار است.

وی گفت: طرح  برگزاری مسابقه بانوان فرهنگ یار ترافیک، با شعار نوروز ۱۴۰۱ ، (نه به حادثه )‌ در قالب آماده باش همیاران پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند گامی موثر و ماندگار در کاهش حوادث دلخراش رانندگی همچنین فرهنگ‌سازی ماندگار برای سرمایه های جوان کشورمان باشد.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان اصفهان توضیح داد: موضوعات مسابقه در ۴ بخش به شرح ذیل برگزار می شود.

۱- پیشنهاداتی از طرف بانوان برای کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری

۲- شعرهای کودکانه در خصوص آموزش علائم راهنمایی و رانندگی به کودکان

۳- ساخت کلیپ توسط کودکان در خصوص محتوای آموزش و فرهنگ ترافیک(زیر یک دقیقه)

۴- تهیه فیلم‌های مربوط به آموزش مادران به کودکان و نوجوانان در خصوص نکات ایمنی و آشنایی آنها با علائم تابلوهای راهنمایی و رانندگی

گفتنی است؛ مهلت مسابقه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ و تمامی آثار به شماره  ۰۹۳۷۲۵۰۴۷۸۱ مسئول دبیرخانه مسابقه که در پوستر قید شده ارسال و کلیه آثار با مشخصات ارسالی در پیج اینستا گرام مسابقه،  بانوان فرهنگیان ترافیک بارگزاری می شود و به  قید قرعه به ۲۰۰ نفر از آثار برتر جایزه اهدا خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر