کد خبر: 1084525
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
روایت ۲ زندانی که حالا به عنوان جهادگر مشغول خدمت هستند
از جهادگران و اقداماتشان زیاد شنیده‌ایم، اما شاید دیدن دو زندانی در اردو‌های جهادی که به همراه جوانان و بسیجیان مشغول خدمت به محرومان هستند، تازگی دارد و البته کمی تعجب‌برانگیز باشد.

از جهادگران و اقداماتشان زیاد شنیده‌ایم، اما شاید دیدن دو زندانی در اردو‌های جهادی که به همراه جوانان و بسیجیان مشغول خدمت به محرومان هستند، تازگی دارد و البته کمی تعجب‌برانگیز باشد. حقیقت این است که وقتی جهادگران قرارگاه شهید لاجوردی در استان مرکزی مدتی در زندان‌ها حاضر و به ارائه خدمت به افراد در بند و همچنین خانواده‌های آنان پرداختند، توانستند کاری کنند که دو زندانی اراکی پس از آزادی از زندان به دنبال یک آزادی بزرگ‌تر بروند. آن‌ها به قرارگاه شهید لاجوردی رفتند و درخواست کردند به عنوان داوطلب همراه با جهادگران در اردوی جهادی شرکت کنند.
قرارگاه جهادی شهید لاجوردی با هدف محرومیت‌زدایی از زندانیان و خانواده آنان به عنوان نخستین قرارگاه کشوری فعالیت خود را در سال ۹۹ در استان مرکزی آغاز کرده است.
این قرارگاه با هدف کمک و حمایت از افراد دربند و خانواده‌هایی که به خاطر زندانی شدن نان‌آورشان دچار مشکل شده بودند، در عرصه‌های معیشتی، فرهنگی، پزشکی، عمرانی و اشتغال فعالیت خود را آغاز و به ارائه خدمات بهداشت و سلامت، پزشکی، دندانپزشکی با ۱۰یونیت، تعمیر و ساخت منزل محرومان، توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه وسایل ورزشی برای زندانیان، انجام فعالیت‌های تربیتی به منظور اصلاح زندانیان، توانمندسازی مددجویان، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن و برگزاری مسابقات ورزشی پرداخت.
فعالان این قرارگاه که رسالت خود را جریان‌سازی جهادی در زندان‌ها می‌دانند، زندان و خانواده آنان را میدان عملیات گروه‌های جهادی در امر کمک‌رسانی و یارگیری برای اسلام و انقلاب دانسته و بی‌وقفه در حال خدمات‌رسانی به جامعه هدف هستند.
حالا بعد از سه سال کار و فعالیت جهادی در زندان‌ها موفق به جذب دو زندانی رهایی یافته از بند اسارت به گروه جهادی خود شده‌اند که به گفته جهادگران، این کار انرژی مضاعفی به آن‌ها داده و باب جدیدی در برنامه و حرکت‌هایشان پیش روی‌شان باز کرده است.
تغییر از درون؛ مهم‌ترین اقدام جهادگران
دو جوان ۳۷ و ۳۱ساله اراکی که یکی زندانی جرائم غیرعمد و دیگری زندانی جرائم عمد بودند، بیش از دو سال از عمر خود را در زندان سپری کرده‌اند و حالا پس از رهایی از بند به جمع گروه‌های جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی پیوسته‌اند.
دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی با تأیید این اتفاق و اشاره به اینکه تمام دل‌ها آماده حرکت به سمت خدا هستند، می‌گوید: «این دو زندانی بعد از آزاد شدن با اعلام آمادگی برای کار در گروه‌های جهادی از ما درخواست کردند در زمان برگزاری اردو‌ها و برنامه‌ریزی برای کار‌های جهادی و کمک به محرومان در هر نقطه از کشور، حتماً آن‌ها را هم با خود همراه کنیم تا به عنوان نیروی جهادی به محرومان خدمت کنند.»
سیدعباس حسینی ادامه می‌دهد: «این دو جوان که حالا باید آن‌ها را جهادگر بنامیم، انگیزه حضور در گروه جهادی شهید لاجوردی را خدمت بی‌مزد و منت به محرومان عنوان کرده‌اند و معتقدند این کار باعث عزت و بزرگی خودشان می‌شود.»
وی با بیان اینکه قرارگاه شهید لاجوردی ارائه خدمت به زندانیان و خانواده‌هایشان را مدال افتخاری بر گردن خود می‌داند، تصریح می‌کند: «این دو زندانی پیش از این به دلیل حضور مستمر گروه جهادی شهید لاجوردی در زندان و ارائه خدمات متنوع فرهنگی، خدماتی و ورزشی با فعالیت‌های بچه‌های جهادگر آشنا شده بودند.»
حسینی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این قرارگاه امید در دل‌های زندانیان زنده شده است، می‌گوید: «زندانیان و خانواده‌های آنان بعضاً تصور می‌کنند جامعه آن‌ها را فراموش کرده، در صورتی که اگر اقدامات جهادی بتواند شرایطی را فراهم کند که زندانی بتواند نقطه امیدی در زندگی‌اش ببیند و با دلگرمی و تغییر از درون از زندان بیرون بیاید، حتماً آن گروه یا قرارگاه جهادی به موفقیت بزرگی دست یافته است.»
به گفته این جهادگر، حالا می‌توانیم برنامه‌ریزی‌ها را کمی تغییر دهیم و به سمتی حرکت کنیم که تیم جهادگرانی متشکل از طردشدگان یا کسانی که به نوعی به خاطر جرم و تخلفی از جامعه دور شده‌اند، آماده کنیم. این کار علاوه بر کمک به اصلاح افراد، می‌تواند جامعه‌ای همدل و متدین به همراه داشته باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی کرم نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
0
0
واقعا دست مریزاد به آقای سید عباس حسینی و رفقاشون در این قرارگاه جهادی. این مدل جدید کار جهادی که آقای حسینی شروع کرده است واقعا جای تحسین و تشویق دارد. درود بر شرفش.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار