کد خبر: 1081748
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
معاون توسعه مدیریت و منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور:
 معاون توسعه مدیریت و منابع امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: ایجاد شهرک‌های صنفی با هدف ساماندهی صنوف مزاحم مدیریت شهری و تجمیع آن ها در یک مکان مشخص برنامه اولویت دار این سازمان است.

« رضا رحیمی» معاون توسعه مدیریت و منابع امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در اراک، افزود: برای تحقق این برنامه هدفمند باید در مکان های مناسب اراضی خریداری و مشاغل تولیدیٰ، خدماتی و صنفی تجمیع و از شهرها خارج شوند. 

وی ادامه داد: واگذاری‌های الکترونیک در راستای جلوگیری از رانت و شتاب‌بخشی به روند خدمات‌رسانی از دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.  

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه حمایت از صادرات، نمایشگاه‌ها و خوشه‌های صنعتی با قدرت در این سازمان دنبال می‌شود اظهار داشت: استان مرکزی در جمع ۱۰ استان برتر در مجموع همه شاخص‌ها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم در این آیین گفت: تا پایان آذرماه سال‌جاری ۹۹ هزار واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری در کشور ثبت شده که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

« حسن میرزاخانی» افزود: از این تعداد، ۶۵ هزار واحد صنعتی است و ۳۲ هزار واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر است که ۹۸۳ هزار نفر اشتغال پایدار در این شهرک‌ها بوجود آمده است.

وی بیان کرد: ۱۷ هزار و ۳۵۹ واحد تولیدی غیرفعال نیز شناسایی شده که ۱۳ هزار واحد آن قابلیت راه اندازی دارند که اگر به چرخه تولید برگردند، ۱۵۶ هزار شغل ایجاد می‌کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: نرخ بیکاری در استان بطور میانگین هفت و نیم درصد است که توسعه صنعت می‌تواند به کاهش آن کمک کند.

سرپرست اداره کل صمت استان مرکزی نیزدر این آیین گفت: مهم ترین مولفه در صنعت توجه به نیروی انسانی است که برای برخورداری از این مهم باید برنامه‌های آموزشی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

« علی جودکی» افزود: آمایش صنعت در حال انجام است و تلاش در صدد توسعه یافتگی استان مرکزی وجود دارد.

در این آیین از طیب میرزایی تقدیر و علیرضا حیدری تفرشی به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار