کد خبر: 1081533
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در نشست مطبوعاتی:
کریم زارع مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس این نهاد در جمع خبرنگاران، با ارائه گزارش عملکرد یازده ماهه از برنامه ریزی های انجام شده برای برپایی جشن نیکوکاری خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین اصفهان کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از همراهی خبرنگاران در انعکاس عملکرد خدمات ارائه شده این نهاد، اظهار داشت: همکاری مطبوعاتی شما اصحاب رسانه در ایجاد زمینه کمک رسانی برای فقرزدایی و ترویج فرهنگ خیر و احسان، ستودنی است.

کریم زارع با ارائه گزارشی یازده ماهه از مجموعه فعالیت هایی که برای توانمندسازی مددجویان در حوزه های مختلف انجام شده، ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار خانوار نیازمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با ایجاد بستر مناسب در ارائه خدمات حمایتی در تلاش هستیم با فقرزدایی و توانمندسازی این خانواده ها از مسیر اشتغال، سلامت، معیشت و... از چرخه حمایتی خارج و به مسیر معمولی زندگی برگردانیم.

زارع با اشاره به اینکه هرساله به طور میانگین بین ۶ تا ۸ هزار خانواده به علت توانمندی از چرخه حمایت خارج می شوند، افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی به دلایل رکود، تورم، تحریم و سیاست های اقتصادی در سطح جامعه، ناگزیریم افراد جدیدی که دچار مشکلات مختلف شده اند را تحت حمایت قرار دهیم.

وی با تاکید بر پایداری اشتغال مددجویان، بیان داشت: کمیته امداد از طریق شناسایی توانمندی ها و استعداد سنجی در کنار مشاوره و همچنین نظارت و گسترش حمایت در طول ۵ سال برای مشاغلی که توسط این نهاد ایجاد می شود پایداری خوبی در عرصه اشتغال ایجاد کرده و در یازده ماهه امسال نیز ۸۶ درصد از اعتبارات این حوزه با ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار نفر از مددجویان را فراهم کرده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان یکی از سیاست های امداد را ترویج ازدواج آسان و کمک به تحکیم بنیان خانواده مطرح کرد و افزود: طی چندروز آینده با تکمیل اهدای ۲ هزار و ۸۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان در قالب ۵ قلم کالای اساسی شامل؛ یخچال فریزر، اجاق گاز، تلویزیون، ماشین لباسشویی و جاروبرقی، هیچ نوعروس عقدکرده در انتظار جهیزیه نخواهیم داشت.

وی در ادامه با ارائه گزارش عملکرد حوزه های مختلف خدمت رسانی این نهاد به جامعه هدف، گفت: در برنامه های حمایتی کمیته امداد، خدمت رسانی به دانش آموزان و دانشجویان، بیماران صعب العلاج و خاص، مددجویان فاقد مسکن و نیازمندان معیشتی قرار دارند که با افزایش ۵۰ درصدی مشارکت خیران نسبت به سال گذشته سعی در رفع مشکلات ایشان داشته ایم.

کریم زارع به برگزاری جشن نیکوکاری از ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه اشاره کرد و بیان داشت: خدمت رسانی در کمیته امداد استان اصفهان به پشتوانه دغدغه های مردمی با حضور ۹۲ هزار حامی فرزندان ایتام و نیازمند، از استان های برتر کشور است و امیدواریم خیران و نیکوکاران با مشارکت در این برنامه نیز نه تنها به تامین نیازمندی های خانواده های تحت حمایت بلکه به ترویج و تثبیت فرهنگ نیکوکاری، جلوه ای تاثیرگذارتر ببخشند.

وی در پایان با اشاره به امکان دسترسی خیران به مسیرهای الکترونیکی برای اهدای هدایای نقدی، گفت: نیک اندیشان اصفهانی می توانند با شماره گیری ک

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر