کد خبر: 1077040
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
رییس فدراسیون والیبال ژاپن به دلیل سکوت در مقابل جعل اسناد از سمتش برکنار شد.
رییس فدراسیون والیبال ژاپن به دلیل رسوایی در جعل اسناد برکنار شد. روز گذشته، فدراسیون والیبال ژاپن (JVA) به اتفاق آرا تصمیم به برکناری رییس خود یعنی کنجی شیمائوکا گرفت. پس از برگزاری جلسه هیات مدیره در توکیو، اعضا تصمیم گرفتند که رییس فدراسیون والیبال این کشور یعنی کنجی شیمائوکا را به دلیل "رسوایی بی‌سابقه" برکنار کنند.

دلیل این امر این بود که مشخص شد شیمائوکا ۷۲ ساله، در دسامبر ۲۰۱۹ برای چند ملی‌پوش این کشور جعل گواهی پزشکی را پنهان کرده است. این دو بازیکن والیبال ساحلی ژاپن (که نام آن‌ها هنوز مشخص نیست) قرار بود در تور جهانی FIVB در ژانویه ۲۰۲۰ شرکت کنند، اما اعلام کردند که قصد کنار کشیدن دارند، زیرا فدراسیون والیبال ژاپن نتوانست آن‌ها را برای این رویداد در مهلت مقرر ثبت نام کند. با این حال مسئولان فدراسیون برای جلوگیری از جریمه فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB) یک گواهی پزشکی جعلی تهیه کردند. طبق گزارش‌ها، شیمائوکا و همکارانش از جعل مطلع بودند، اما آن را فاش نکردند. رییس فدراسیون والیبال ژاپن تنها کسی نبود که از عواقب این موضوع زیان دید چرا که ۴ مقام دیگر نیز مجازات شدند.

شیمائوکا یکی از اعضای افسانه‌ای پیشین تیم ملی والیبال ژاپن بود که در ۳ دوره از بازی‌های المپیک تابستانی شرکت کرد و در کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ نقش داشت. شیمائوکا به دلیل بازی پر زرق و برق خود، لقب "شاهزاده" را گرفته بود. او از سال ۲۰۱۷ ریاست فدراسیون والیبال ژاپن را برعهده داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار