کد خبر: 1077007
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
دادستان کل کشور:

تخریب ساختمان مربوط به قوه قضائیه در بستر رود چالوس نمادی است در راستای مبارزه با هرگونه تعدی به اموال و اراضی ملی و بیت‌المال که البته این کار استمرار خواهد داشت و همه باید بدانند قوه قضائیه در برخورد با مجرمان و متخلفان اراده جدی دارد و این عزم را از خود شروع کرده است.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در نشست پیگیری اجرای سند تحول قضایی، به موضوع اهمیت اجرای سند تحول با محوریت صیانت از حقوق عامه اشاره کرد و گفت: در حوزه صیانت از حقوق عامه نیازمند عزم همگانی و جدی هستیم و قوه قضائیه این عزم برخورد با تجاوز به حقوق عامه را از خود شروع کرده است. شاهد این سخن تخریب ساختمانی در حریم رودخانه چالوس بود که با دستور ریاست محترم قوه قضائیه صورت گرفت.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: البته ساخت این ساختمان مربوط به قبل از انقلاب است، اما در حریم و بستر رودخانه بنا شده و جزو اموال دستگاه قضایی بوده است. بنابراین، رئیس محترم قوه قضائیه دستور تخریب آن را صادر و با این کار به دستگاه‌های دیگر و مردمی که به حریم و اراضی ملی تجاوز کرده‌اند، هشدار داد که دستگاه قضایی در صیانت از حقوق عامه از خود شروع کرده و عزم خود را برای این منظور بیش از پیش جزم کرده است. دادستان کل کشور ادامه داد: این کار نمادی در راستای مبارزه با هرگونه تعدی به اموال و اراضی ملی و بیت المال است که البته این کار استمرار خواهد داشت و همه باید بدانند قوه قضائیه در برخورد با مجرمان و متخلفان اراده جدی دارد و این عزم را از خود شروع کرده است. منتظری با بیان اینکه برخورد با متجاوزان به اراضی ملی و بیت المال محدود و زودگذر نیست، اظهار کرد: در گذشته در استان مازندران شاهد بودیم که دستگاه‌های مختلف تصرفاتی در اموال عمومی و تجاوز به حریم جنگل و ساحل دریا داشته‌اند که خوشبختانه در زمان ریاست آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه با بسیاری از آن‌ها برخورد شد و امروز هم شاهد برخورد با این مسئله در استان البرز هستیم که ان‌شاء‌الله ادامه خواهد داشت. این تخریب بنای دستگاه قضایی که در حریم رودخانه چالوس ساخته شده بود درس عبرتی خواهد بود برای اشخاص حقیقی و حقوقی که بدانند باید حریم و حدود حقوق مردم و اراضی ملی و بیت‌المال را رعایت کنند، در غیر این صورت دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد جدی خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار