کد خبر: 1076334
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
پوشکاش بزرگ‌ترین حسرت پسر بوشهری
The Best۲۰۲۱ می‌توانست خاطره‌ای جاودان برای فوتبال ایران باشد اگر گل زیبا و آکروباتیک مهدی طارمی به چلسی در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته برنده جایزه پوشکاش می‌شد. پسر بوشهری فوتبال ایران برخلاف لواندوفسکی در بهترین‌های جهان بی‌نصیب ماند.
دنیا حیدری

The Best۲۰۲۱ می‌توانست خاطره‌ای جاودان برای فوتبال ایران باشد اگر گل زیبا و آکروباتیک مهدی طارمی به چلسی در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته برنده جایزه پوشکاش می‌شد. پسر بوشهری فوتبال ایران برخلاف لواندوفسکی در بهترین‌های جهان بی‌نصیب ماند.
رأی مهدی برای مهدی کافی نبود
مقر فیفا در شهر زوریخ دوشنبه شب به صورت آنلاین و با حضور جیانی اینفانتینو میزبان مراسم بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ بود. مراسمی که در یکی از آیتم‌های آن مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش و بوشهری فوتبال ایران کاندید بود، اما در این رقابت موفق به دریافت جایزه پوشکاش نشد و جایزه زیباترین گل سال ۲۰۲۱ را اریک لاملا ملی‌پوش فوتبال چک در رقابت با طارمی و پاتریک شیک، از آن خود کرد. معرفی برنده پوشکاش را یحیی توره، ستاره سابق تیم ملی ساحل عاج به عهده داشت. نکته جالب دیگر در اعلام جزییات مربوط به اهدای جایزه پوشکاش از سوی فیفا، حضور مهدی مهدوی‌کیا در هیئت ۱۰ نفره کارشناسی فیفا برای انتخاب بهترین گل سال بود، اما رأی مهدی به تنهایی نمی‌توانست برای موفقیت پسر بوشهری کافی باشد و او در حالی دستش از جایزه پوشکاش کوتاه ماند که بیشترین رأی را از سوی هواداران نیز نسبت به رقبای خود داشت.
توخل گوی سبقت را از پپ و مانچینی ربود
وظیفه خواندن نام بهترین مربی سال نیز بر دوش آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی سابق تیم فوتبال آرسنال و مسئول بخش توسعه فوتبال فیفا گذاشته شده بود. رقابت در این بخش بین مانچینی (سرمربی وطنی تیم ملی ایتالیا که با این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی یورو ۲۰۲۰ شده بود)، پپ (سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی که فصل گذشته سومین قهرمانی‌اش را با این تیم در لیگ برتر انگلیس جشن گرفته بود) و توماس توخل (سرمربی آلمانی چلسی که تیمش فصل گذشته فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد) بود، رقابتی که توخل برنده آن شد.
نه صلاح حریف لواندوفسکی شد، نه مسی
جذاب‌ترین بخش، اما بعد از انتخاب بهترین گل بی‌شک معرفی بهترین بازیکن سال بود. بخش هیجان‌انگیزی که رقابت در آن بین محمد صلاح ستاره مصری لیورپول، مسی ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن و روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ بود. رقابتی که طی آن روبرت لواندوفسکی توانست عنوان بهترین بازیکن سال را از چنگال رقبای سرسختی، چون صلاح و مسی درآورد و به خود اختصاص دهد. جایزه‌ای که ستاره صربستانی بایرن در آلمان و از دستان اولیور کان تحویل گرفت. لواندوفسکی بعد از دبل در کسب عنوان بهترین بازیکن سال تأکید کرد این موفقیت به واسطه تلاش هم‌تیمی‌ها و مربیانش به دست آمده و تنها سهم او نیست.
واکنش به رفتار عجیب مسی
این آیتم، اما با حواشی جالب توجهی همراه بود. بعد از انتخاب لواندوفسکی به عنوان بهترین بازیکن سال، سایت فیفا رأی کاپیتان‌های تیم‌های ملی را منتشر کرد که براساس آن مشخص شد مسی به هیچ یک از رقبایش رأی نداده است. رأی او امباپه و نیمار، هم‌تیمی‌هایش در پاری‌سن‌ژرمن به عنوان گزینه‌های اول و دوم و کریم بنزما به عنوان نفر سوم بود. در حالی که لواندوفسکی به جورجینیو، مسی و رونالدو و محمد صلاح نیز به جورجینیو، مسی و لواندوفسکی رأی داده بودند و این داستان باعث واکنش شدید کاربران در شبکه‌های اجتماعی به رفتار ستاره آرژانتینی شد، خصوصاً که در پی کسب توپ طلای ۲۰۲۱ که بسیاری آن را سهم لواندوفسکی می‌دانستند و مسی خود نیز در مصاحبه‌هایش جسته گریخته به این مهم اشاره داشت، حالا، اما رأی ندادن به این بازیکن اعتراض‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.
رونالدو بی‌نصیب نماند
سر رونالدو، اما مانند مسی در مراسم The Best۲۰۲۱ بی‌کلاه نماند و جایزه جدید فیفا تحت عنوان جایزه ویژه فیفا به رونالدو، ستاره منچستر که فصل گذشته موفق به شکست رکورد علی دایی شده بود تعلق گرفت تا آقای گل جدید فوتبال جهان در رده ملی هم سهمی از جوایز این فصل بهترین‌ها داشته باشد.

در دیگر بخش‌ها نیز کریستین سینکلر عضو تیم ملی فوتبال بانوان کانادا جایزه دستاور دوران ورزشی، تیم ملی دانمارک و کادر پزشکی این تیم برای مدیریت شایسته حادثه غم‌انگیز ایست قلبی ستاره این تیم کریستین اریکسن جایزه بازی جوانمردانه فیفا، هایس سرمربی تیم فوتبال بانوان باشگاه چلسی عنوان بهترین مربی زن، کریستین اندلر اولین زن اهل امریکای جنوبی صاحب عنوان بهترین دروازه‌بان فوتبال در بخش بانوان و ادوارد مندی دروازه‌بان سنگالی تیم فوتبال چلسی در بخش مردان را از آن خود کردند. ضمن اینکه جایزه هواداران فیفا را نیز تیم‌های ملی دانمارک و فنلاند به دلیل واکنش رفتار شایسته در حادثه ایست قلبی کریستین اریکسن در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ به خود اختصاص دادند. تیم منتخب فوتبال مردان جهان را هم جان‌لوئیجی دوناروما (دروازه‌بان)، دیوید آلابا، روبن دیاز، لئوناردو بونوچی (مدافعان)، جورجینیو، انگولو کانته، کوین دی‌بروینه (هافبک‌ها) و کریستیانو رونالدو، ارلینگ هالند، روبرت لواندوفسکی و لیونل مسی (مهاجمان) تشکیل دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار