کد خبر: 1075977
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
رئیس رسانه ملی:
رئیس رسانه ملی سبک زندگی به نمایش درآمده در برخی تبلیغات بازرگانی را خلاف فلسفه وجودی رسانه ملی دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی برای اصلاح آن تأکید کرد.

رئیس رسانه ملی سبک زندگی به نمایش درآمده در برخی تبلیغات بازرگانی را خلاف فلسفه وجودی رسانه ملی دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی برای اصلاح آن تأکید کرد.
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» در جمع خبرنگاران قرار گرفت و گفت: شناسایی ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و فیلم و مستند و بقیه آثار هنری یکی از برنامه‌های ماست. این‌ها در عین حال یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی هستند که در دوره جدید در قالب قرارگاه فرهنگی بودن صدا و سیما حتماً باید به سمتش برویم. صدا و سیما به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین فرهنگ و هنر را در جامعه بردارد و هیچ‌وقت هم نمی‌تواند این ادعا را کند.
وی گفت: راه برداشتن بار فرهنگی و امانتداری برای مردم فقط و فقط همان توصیف حضرت آقا مبنی بر این است که در نقش قرارگاه فرهنگی عمل کنیم. در نقش قرارگاهی یکی از بهترین ظرفیت‌ها همین جشنواره «عمار» است و اگر بقیه ظرفیت‌های جبهه انقلاب و ظرفیت‌های مردمی کنار هم جمع شوند، به کمک صدا و سیما بیایند و صدا و سیما به آن‌ها میدان بدهد، می‌توانیم بار فرهنگی را برداریم.
وی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای تحول در معاونت سیما و حوزه سریال‌سازی دارید، گفت: تولیدات نمایشی و تلویزیونی فرآیند‌های طولانی‌تری نسبت به حوزه سیاسی و خبر برای تحول نیاز دارند که باید شکل بگیرند. برای مشخص شدن تغییرات در حوزه سیما و به ویژه در حوزه نمایشی که از حساس‌ترین و در عین حال پرمخاطب‌ترین حوزه‌های تلویزیون است، احتیاج به زمان داریم. ما داریم چرخه تولیدات را اصلاح می‌کنیم که در نمایش مسائل، نیازها، چالش‌ها و دغدغه‌ها به همه مسائل در قالب نمایشی بپردازیم. هم در قالب موضوعات و هم در قالب ژانر‌هایی که باید به آن توجه شود، این کار زمانبر است، اما سیاستگذاری و تحول رویکردی آن آغاز شده است. امیدواریم زودتر بتوانیم به این نتیجه برسیم.
نباید طبق سلیقه اسپانسر‌ها حرکت کنیم
جبلی در پاسخ به سؤال مهر درباره آگهی‌های بازرگانی و سرانجام تولیدات مشارکتی تلویزیون گفت: آن چیزی که مهم است اینکه تولیدات ما در تلویزیون مبتنی بر فلسفه وجودی و مأموریت رسانه ملی تعریف شده باشد، نه بر اساس علایق و سلایق اسپانسر‌ها و حامیان برنامه‌ها. آن‌ها می‌توانند بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌های رسانه ملی قرار بگیرند، اما مشکل ما در جایی است که بین خواست و منویات اسپانسر با سیاست‌های کلان رسانه تعارض وجود داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر یکی از مصادیق این موضوع را در برخی از ژانر‌های تبلیغات بازرگانی می‌بینیم. منافع تولید، صنعت و آگهی‌دهندگان اقتضا می‌کند سبک خاصی از زندگی را به نمایش بگذارند، اما این فلسفه وجودی رسانه ملی نیست که این سبک خاص از زندگی را ترویج کند، لذا کار پیچیده و سنگینی است که هم ابعاد فرهنگی و هم بودجه‌ای و مالی دارد. ما در شرایطی هستیم که قادر به تأمین نیاز‌های حداقلی صداوسیما چه در حوزه تأمین حقوق کارکنان و نیاز‌های تولید محتوا و نمایشی نیستیم، بنابراین پناه بردن به آگهی‌های بازرگانی متأسفانه یکی از راه‌حل‌های اجتناب‌ناپذیر است.
جبلی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم با متنوع کردن منابع درآمدی صداوسیما تا جایی که امکان دارد از حجم محتوا‌های غیرمتناسب با فلسفه وجودی رسانه ملی کم کنیم.
جبلی بیان کرد: در یک فرآیند میان‌مدت و درازمدت در فضای فرهنگی آگهی‌های بازرگانی شاهد تغییراتی خواهیم بود، ضمن اینکه کم کردن سهم آنتن از تبلیغات بازرگانی از دیگر برنامه‌های ماست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار