کد خبر: 1075232
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
چندی پیش بود که داریوش مصطفوی با قطعیت و لحنی خنده‌دار اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا در اعلام نام باشگاه گل‌گهر در رابطه با صدور مجوز حرفه‌ای دچار اشتباه شده، اما با گذشت زمان ثابت شده رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، اشتباه کرده است.
 ۱۷ دی ماه سال جاری بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: نهاد مستقل کنترل ورودی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ECB) در تصمیمی مجوز باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و باشگاه گل گهر سیرجان (هر سه باشگاه از جمهوری اسلامی ایران) را برای حضور در مسابقات لغو کرد. این تصمیم بر اساس مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین نامه مجوز باشگاه‌های AFC صادر شده است. ECB تشخیص داد که این سه باشگاه تمام معیار‌های اجباری (طبق ماده ۳.۱ و ۳.۲ (a) مقررات مجوز باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا) را برآورده نکرده‌اند و بر این اساس، نباید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به آن‌ها داده شود؛ بنابراین باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را ندارند. همچنین، این نهاد کنترلی مستقل، درخواست فوق العاده ارائه شده توسط باشگاه گل گهر سیرجان را رد کرد.

دوم دی ماه سال جاری بود که داریوش مصطفوی، رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال چندی درمورد اینکه مشخصا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC طبق کدام مشکلات می‌خواهد مجوز حرفه‌ای استقلال، پرسپولیس و گل گهر را ابطال کند، پاسخ داد: گل‌گهر جزو این پرونده نیست و کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین پرونده را داشته است، AFC در اعلام نام تیم گل‌گهر اشتباه کرده و گزارش آن‌ها وحی منزل نیست. همین جا اعلام می‌کنم و می‌نویسم که درباره این باشگاه اشتباه کرده‌اند.

حال آنکه باشگاه گل‌گهر به دلیل عدم تسویه حساب با مربی بدنساز اسپانیایی این باشگاه در دوران سرمربیگری مجید جلالی در سیرجان و شکایت این مربی اسپانیایی به فیفا برای دریافت مطالباتش، نتوانسته مجوز حرفه‌ای بگیرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک این باشگاه را قبول نکرده است. په په لوسادا مربی بدنساز اسپانیایی که پیش از حضور در گل‌گهر، در نساجی همکار جلالی بود، در سیرجان هم یکی از اعضای کادر وی به شمار می‌رفت، اما در پایان فصل بدون تسویه حساب گل گهر را ترک و برای دریافت مطالباتش به فیفا شکایت کرد و همین موضوع باعث شد تا به دلیل دیرکرد در پرداخت به‌موقع مطالبات این مربی بدنساز اسپانیایی در زمان مقرر، مدارک گل گهر تائید نشود.

سوال اینجاست که به چه علت داریوش مصطفوی به عنوان رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال چنین اظهاراتی را مطرح کرده و تا این حد از واقعیت به دور بوده است؟

اگر گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا وحی منزل نبود پس به چه علت در حال حاضر شاهد حذف شدن این تیم از لیگ قهرمانان آسیا هستیم؟ اگر گل گهر جزو این پرونده نبود و کامل‌ترین و بی نقش‌ترین پرونده را داشته است پس به چه علت شاگردان امیرقلعه نویی در فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا جایی نخواهند داشت؟

آقای مصطفوی! مگر نگفتید می‌نویسید و اعلام می‌کنید که کنفدراسیون فوتبال آسیا در اعلام نام باشگاه گل گهر سیرجان اشتباه کرده است، حال که ثابت شده اشتباهی در کار نبوده و اشتباه کننده شما بوده‌اید، اظهارات شما جز فریب افکار عمومی مقوله دیگری به شمار نمی‌آید!

نکته قابل تامل اینکه رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال طلبکارانه نسبت به گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که حتی به دیرک دروازه این مملکت نیز گیرد داده‌اند! غافل از اینکه ایراد AFC مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی فوتبال دنیا بود و در ورزشگاه‌های فوتبال باید دیرک جایگزین وجود داشته باشد.

شاید در نگاه اول این مسئول فدراسیون فوتبال قصد داشت ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا را خنده‌دار نشان دهد، اما باورکردنی نیست که ورزشگاه آزادی حتی در رابطه با نداشتن ۱۱ دوش در رختکن تیم‌ها استاندارد نیست و درحال حاضر ۴ دوش فعال دارد، سرویس‌های بهداشتی آن غیر استاندارد اعلام شده؛ ایراداتی که جمع آن بند به بند در حدود ۹۰۰ صفحه بوده و به فدراسیون فوتبال ایران تحویل شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار