کد خبر: 1075000
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴
 سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه افلاکیان؛ فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه شهادتشان کشور را با رایحه معنویت و جهاد، معطر می‌سازند و پرچم افتخار به خون‌های ریخته شده در راه اسلام و قرآن را بیش از پیش به اهتزاز درمی‌آورند
زارع

تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه برگشته، با روز شهادت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علی‌ها مبشّر ابدیت یاد و خاطره آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد، ان‌شاءالله. به ارواح طیبه این شهیدان و به چشم‌ها و دل‌های منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود می‌فرستم و فضل و رحمت فزاینده پروردگار را برای همه آنان مسئلت می‌کنم.»

این متن درود و ابراز احساسات رهبر معظم انقلاب نسبت به شهدایی است که روز پنج‌شنبه در تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران تشییع شدند؛ شهدایی آمده از زمانی دور، از دهه ۶۰ و روز‌های مقاومت مقابل متجاوزان بعثی، آمده‌اند تا یادمان بیاورند از همان سال‌های دور آنچه ایران را ایران نگه داشت، مقاومت بود و لاغیر؛ مقاومت تا پای جان. این ادای احترام یک رهبر و یک فرمانده است به سربازان وطن، همراه با خیل عظیم هموطنانی که به پیکر‌های آمده آنان ادای احترام می‌کند.
همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر پاک و مطهر ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۲۴ شهر کشور تشییع شد. در تهران نیز مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد. برخی از این شهدا در عملیات‌های کربلای ۵، کربلای ۸ و تک دشمن بعثی در سال ۱۳۶۷، تعداد دیگری از آن‌ها مربوط به عملیات‌های والفجر یک، والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه، برخی دیگر مربوط به عملیات والفجر ۹ در سلیمانیه عراق، برخی دیگر مربوط به عملیات کربلای ۶ در منطقه عملیاتی سومار، بخشی دیگر از آن‌ها مربوط به عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله و برخی دیگر نیز از عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به جا مانده‌اند که تفحص شده‌اند. همزمان با تهران، مراسم تشییع شهدا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خوزستان، قم، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی و هرمزگان برگزار شد.
در این مراسم مقامات علی‌رتبه لشکری و کشور نیز در کنار مردم حضور یافتند. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به مراسم تشییع شهدا رفتند و حضوراً نسبت به پیکر‌های شهدا ادای ادب و احترام کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر