کد خبر: 1074877
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
رئیس جمهور در پیامی شهدای دانشجو را پیشگامان فرهیخته ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: نامگذاری شانزدهم دی‌ماه به نام «روز شهدای دانشجو»، ثبت تاریخ قیام نخبگان عاشورایی ایران است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی به مراسم چهل و یکمین سالگرد حماسه جاودان هویزه و گرامیداشت روز شهدای دانشجو تاکید کرد: حضور و شهادت دانشجویان مسلمان و مبارز پیرو خط امام (ره) در کنار اقشار مختلف بیان‌گر آن است که جمهوری اسلامی، پیوسته از توان دانشجویان در اداره‌ی کشور و از حضور درخشان آن‌ها در سطوح عالی خصوصا در جنگ و جهاد سازندگی بهره‌مند بوده است.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نام بلند هزاران دانشجوی شهید بر تارک افتخارات جمهوری اسلامی می‌درخشد و خون پاکشان، شجره‌ی طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و سربلندی و سرافرازی کشور را تضمین نموده است.

نامگذاری شانزدهم دی‌ماه به نام «روز شهدای دانشجو»، به مناسبت سالروز شهادت دانشجوی شهید سید محمدحسین علم‌الهدی و یارانش در حماسه کربلایی هویزه، ثبت تاریخ قیام نخبگان عاشورایی ایران است که معنای روشنفکری را با سنگربانی از خاکریز‌های فرهنگی و دفاع از انقلاب اسلامی، تغییر و ارتقا دادند.

شهدای دانشجو، عقل، علم و عقیده را در هم آمیختند و پیشگامان فرهیخته‌ی ایثار و شهادت گشتند و در جهاد فی‌سبیل‌الله و در دانشگاه انسان‌ساز مقاومت و پایداری با بالاترین درجات فارغ‌التحصیل شدند.

دانشگاه‌های ما از سال‌ها قبل در وقایعی، چون ۱۶ آذر ۱۳۳۲، پیشاهنگ مبارزه با استبداد و در دوران مبارزات انقلاب اسلامی در یوم‌الله ۱۳ آبان ۱۳۵۸، پرچم‌دار ایستادگی در برابر نظام سلطه و در دفاع مقدس یکی از کانون‌های مولد و اصلی اعزام نیرو به جبهه‌های حق علیه باطل بودند.

حماسه‌ی هویزه در ۱۶ دی‌ماه ۵۹ به فرماندهی جوان ۲۲ ساله، شهید علم‌الهدی و مجاهدت یاران دانشجوی او، مبدأ پایداری مردمی، در ۸ سال دفاع مقدس و نقطه‌ی شروع تحولات جنگ و تکیه بر توان جوانان به شمار می‌آید. آن‌ها در اوج مظلومیت و با دست‌های خالی، اما با دل‌های استوار و ایمان‌های راسخ، روحیه‌ی مقاومت را در جامعه و عشایر غیور منطقه به‌عنوان خط مقدم دفاع از ایران، تقویت کردند و مدل فرماندهی در دفاع مقدس را از اتکای صِرف به ماشین جنگی و فریاد ناتوانی، به ایمان و اعتماد به جوانان پرانگیزه و «ما می‌توانیم» تغییر دادند.

دانشجویان در آن روز، دوشادوش مردم مقاوم و صبور منطقه دشت آزادگان، به ویژه عشایر سرافراز سوسنگرد و هویزه که تبلیغات دروغین دشمن بعثی نه تنها آن‌ها را فریب نداد، بلکه بصیرت آن‌ها را تعمیق بخشید؛ حماسه‌ای جاودان خلق کردند که نماد انسجام و وحدت ملی شد که تا به امروز نیز ملت ایران، از ثمرات این اتحاد و همبستگی بهره‌مند است.

حضور و شهادت دانشجویان مسلمان و مبارز پیرو خط امام (ره) در کنار اقشار مختلف بیان‌گر آن است که جمهوری اسلامی، پیوسته از توان دانشجویان در اداره‌ی کشور و از حضور درخشان آن‌ها در سطوح عالی خصوصا در جنگ و جهاد سازندگی بهره‌مند بوده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی، شهدای دانشجو، ذخایر تمام ناشدنی، الگو‌هایی برای انتقال فرهنگ و آرمان‌ها، طلایه‌داران پیشرفت کشور، علم‌داران هدایت نسل جوان و منشأ تحولات ماندگار در کشور هستند. رجاء واثق دارم که به برکت تلاش و جان‌فشانی این رهروان مکتب شهید سلیمانی و رهپویان شهدای علم و با تکیه بر توان جوانان ایران زمین، جمهوری اسلامی ایران هیمنه‌ی استکبار را در جنگ اقتصادی نیز درهم شکسته و به اقتدار جهانی و قدرت منطقه‌ای دست خواهد یافت و بر قله‌های دانش جهان جلوه‌گری خواهد کرد.

سلام و صلوات خداوند بر امام راحل عظیم‌الشأن که دل جوانان ما را به انوار قدسی، روشن نمود و سلام بر شهیدان مظلوم هویزه و دانشجویان شهید که به تعبیر رهبر فرزانه‌ی انقلاب، «برجسته‌ترین‌های سراسر دوران جنگ» بودند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار