کد خبر: 1073843
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
مدیرکل ثبت احوال اردبیل:
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: 75 درصد اهالی استان اردبیل کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام رسولی در مراسم گرامیداشت هفته ثبت احوال در اردبیل اظهار کرد: از یک میلیون و 48 هزار واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان اردبیل تاکنون 791 هزار نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در مجموع 197 هزار نفر تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکردند که کارت آنها در مرحله چاپ است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: 872 فقره کارت ملی در ادارات و باجه‌های ثبت احوال آماده ارائه به هموطنان است که از هم استانی‌ها انتظار داریم با مراجعه به مراکزی که ثبت‌نام کردند، کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنند.

رسولی افزود: تنها مشکل عدم چاپ کارت ملی هوشمند تأمین نشدن منابع اعتباری مورد نیاز بوده که اخیرا با توافق سازمان برنامه و بودجه، ثبت احوال و چاپخانه دولتی قرار است با تأمین اعتبار مورد نیاز چاپ کارت‌های ملی هوشمند انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری 50 درصد متقاضیان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنند و 50 درصد مابقی نیز در 3 ماهه اول سال آینده آماده ارائه خواهد شد.

رسولی از ارائه خدمات ثبت احوال در 16 اداره و 14 نمایندگی در بخش‌های مختلف استان خبر داد و اضافه کرد: در 68 دفتر پیشخوان خدمات ثبت‌ احوال به هموطنان ارائه می‌شود.

وی به صاحبان کارت‌های ملی و شناسنامه مفقودی نیز توصیه کرد که برای دریافت کارت ملی هوشمند و شناسنامه المثنی هر چه سریعتر به دفاتر پیشخوان و یا ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و فرم‌های مورد نظر را پر کنند.

رسولی بیان کرد: ما حتی آمادگی داریم در محل مورد نظر در روستاها و مناطق دورافتاده حاضر شده و نسبت به تعویض شناسنامه و یا صدور کارت ملی هوشمند اقدام فوری و جدی را انجام دهیم.

وی به آخرین وضعیت ثبت اطلاعات جمعیتی اشاره کرد و ادامه داد: 99 درصد وقوع وفات و ولادت در موعد مقرر انجام می‌شود و در همه بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها نیروهای ثبت احوال آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

رسولی جایگاه استان اردبیل را در ولادت 16، در وفات 15، طلاق 6 و ازدواج 14 کشور اعلام کرد و گفت: به ازای هر مادر در استان اردبیل 1.6 دهم کودک وجود دارد در حالی که این رقم در استان سیستان و بلوچستان 3 کودک به ازای هر مادر است.

وی افزود: ما از جهت ولادت وضعیت مناسبی نداریم و حتی از برخی از استان‌ها وضعیتمان به مراتب بدتر است و در ردیف پیرترین استان‌های کشور قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به تدوین آرشیو الکترونیکی نیز برای ارائه خدمات به هموطنان در همه مناطق کشور اشاره کرد و ادامه داد: هموطنان در همه استان‌ها می‌توانند خدمات شناسنامه‌ای خود را بدون مراجعه به محل سکونت انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر