کد خبر: 1071869
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که طرف‌های مذاکره‌کننده در وین توافق کردند تا زمان رسیدن به توافق مذاکره کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در پایان جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده تأیید کردند که تا زمان حصول توافق به مذاکرات ادامه می‌دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری الجزیره، مورا در خصوص روند فعلی مذاکرات وین تصریح کرد: «دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و ما برای نزدیک‌تر کردن این دیدگاه‌ها به یکدیگر تلاش می‌کنیم. چندین پیشنهاد مورد بحث قرار خواهد گرفت و آن‌چه که حائز اهمیت است، غلبه بر اختلافات است».

وی همچنین در خصوص پیشنهاداتی که هیأت مذاکره‌کننده ایران به طرف‌های مقابل ارائه کرده نیز تأکید کرد: «در جریان مذاکرات تمامی طرف‌ها پیشنهادات خود را ارائه خواهند داد و هرگونه پیشنهادی باید بر اساس آن چه که در ۲۰ ژوئن حاصل شد، باشد. ما در مذاکرات یک نقطه شروع داریم و با آنچه که در ژوئن گذشته به دست آمد، شروع می‌کنیم».

مورا با تأکید بر نقش آژانس در هرگونه توافقات آتی میان ایران و کشور‌های دیگر گفت: «آژانس انرژی اتمی بخشی از هر توافقات آتی بین غرب و تهران خواهد بود».

هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام همچنین در خصوص جدیت‌ها طرف‌ها برای رسیدن به توافق گفت: «حس هدفمندی جدیدی در بین هیأت‌ها برای رسیدن به توافق وجود دارد. زمان در حال گذر است و حس فوریت بیشتر و بیشتر احساس می‌شود».

پیش از این نیز، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که این نشست «کوتاه و سازنده» بوده است.

اولیانوف در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام نوشت: «نشست کمیسیون مشترک به اتمام رسید. نسبتاً کوتاه و سازنده بود. شرکت‌کنندگان شاهد شماری اشتراکات مهم در مواضع خود بودند که شامل ارتباط با لزوم نهایی کردن موفقیت‌آمیز و هرچه سریع‌تر مذاکرات وین درباره احیای برجام می‌شد».

مذاکرات فعلی در وین در حالی پیش می‌رود که «علی باقری» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در جمع خبرنگاران تصریح کرد که ایران در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که برای ورود به مذاکرات جدی دارای اراده‌ای جدی است و در مورد دستیابی به توافق، اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، قطعا هیچ مانعی نمی‌بیند. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز بامداد امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تیم ایران برای رسیدن به توافق و رایزنی با ۱+۴​ تا هر زمان که لازم باشد در وین خواهد ماند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار