کد خبر: 1071845
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
نماینده روسیه در مذاکرات وین با بیان اینکه یک فضای همکاری در این مذاکرات ایجاد شده است، گفت: بدیهی است که هنوز اختلاف نظر‌های زیادی وجود دارد، اما همه ما با وحدت هدف پیش می‌رویم.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین در یک پیام توئیتری با اشاره به توئیت اخیر رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره گفت وگوهایش با مقامات چینی و روس نوشت: همانطور که از این توئیت می‌توانید دریابید، ما موفق به ایجاد فضای همکاری جدی با سایر همتایان خود در مذاکرات وین درباره برجام، شامل ایالات متحده شده‌ایم.

وی ادامه داد: این خیلی خوب است؛ البته هنوز اختلاف نظر‌های زیادی وجود دارد، اما بدیهی است که همه ما با وحدت هدف پیش می‌رویم.

نماینده آمریکا در امور ایران در توئیتی به گفتگو‌های اخیر خود با مقامات چین و روسیه درباره مذاکرات وین اشاره کرده و نوشته بود: ما به همکاری سه‌جانبه خود برای رسیدن به هدف مشترکمان مبنی بر بازگشت متقابل به برجام ادامه می‌دهیم.

میخائیل اولیانوف همچنین در یک پیام توئیتری دیگر از دیدارش با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رایزنی هایشان درباره مذاکرات برجامی خبر داد.

وی در این پیام توضیح داد: با گروسی مدیرکل آژانس اتمی دیدار کردم و گزارش کوتاهی درباره وضعیت کنونی مذاکرات وین به او ارائه دادم. آژانس اتمی نقش مهمی در اجرای توافق آینده برای اجرای برجام، اگر حاصل شود، ایفا می‌کند. همچنین درباره فعالیت‌های آژانس در ایران گفتگو کردیم.

هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین دوشنبه گذشته پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد و تا روز جمعه ادامه داشت. ایران تاکید کرده است که با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.

دور تازه مذکرات ایران و گروه ۱+۴ نیز قرار است از روز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه (امروز) در پایتخت اتریش از سر گرفته شود.

هفته گذشته هیئت مذاکره کننده ایران دو متن پیشنهادی خود برای حصول توافق را به طرف‌های مقابل ارائه داد که یکی از آن‌ها در ارتباط با رفع تحریم‌ها و دیگری با موضوع و تعهدات هسته‌ای مرتبط بود. طرف‌های غربی برای بررسی این پیشنهاد‌ها خواستار بازگشت به پایتخت‌های خود شده بودند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران در یک جلسه توجیهی درباره آخرین وضعیت گفتگو‌های ایران و سایر طرف‌های برجام در وین برای احیای این توافق گفت که متن پیشنهادی ایران بر اساس پیش نویس شش دور قبل مذاکرات بوده و همان متن مبنا قرار گرفته است و اصلاحات و پیشنهاد‌های مورد نظر تهران نیز بر روی متن مشخص و ارائه شده‌اند. از آنجایی که این پیشنهادات کاملا منطبق با برجام ارائه شده است حداکثری نبوده و نیستند، اما متاسفانه رویکرد طرف مقابل نسبت به تعهدات خود حداقلی است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار