کد خبر: 1071521
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: مسابقات عملیاتی ورزشی آب‌رسانی آتش‌نشانان منطقه یک با حضور هشت تیم برگزار شد.

محمد جمشیدی ضمن اعلام این خبر به اهمیت یادگیری و فراگیری تکنیک‌های عملیاتی آتش‌نشانی توسط آتش‌نشانان به‌صورت مستمر اشاره کرد و یادآور شد: سنجش توانایی آتش‌نشانان توسط تیم‌های نظارتی متشکل از افسران ارشد و کارشناسان آتش‌نشانی صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه سنجش توانایی آتش‌نشانان طی برگزاری مسابقات، مطلوب‌تر و نتیجه‌بخش‌تر است، گفت: بر همین اساس مسابقات عملیاتی ورزشی آب‌رسانی میان‌هشت تیم از ایستگاه‌های منطقه ۱ عملیاتی و بانوان برگزار شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه استفاده از آب برای کنترل حریق یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال مؤثرترین روش‌هایی است که تمامی افراد با آن آشنا هستند، عنوان کرد: همان اندازه که استفاده از آب می‌تواند در خاموش کردن آتش مفید باشد به همان اندازه هم می‌تواند در استفاده نابجا درزمانی مناسب و سریع ایجاد مخاطره و گسترش حریق یا خسارات را بر جای گذارد.

جمشیدی ادامه داد: برگزاری این مسابقات همچنین نقش بسزایی در آموزش درست استفاده از آب در مواقع لازم، دارد.

وی اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌ها هشت تیم چهار نفره حضور داشتند که با استفاده از تجهیزات عملیات اعم از تجهیزات حفاظت فردی، خودروی عملیاتی، لوله‌های آب‌رسانی و… نسبت به اجرای سریع آب‌رسانی در یک عملیات فرضی اقدام کردند.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج بابیان اینکه این دسته از رقابت‌ها توانایی سنجش و ارزیابی مواردی از قبیل سرعت، استقامـت، انعطاف‌پذیری، قـدرت، چابکی را داراست، هدف اصلی از برگزاری این دوره از مسابقات در سازمان آتش‌نشانی را نقش پررنگ و حائـز اهمیت آمادگی جسمانی آتش‌نشانان درروند خدمات‌دهی به شهـروندان و نجـات جـان و مال آن‌ها ذکر کرد.

به گفته جمشیدی مسابقات سه تیم برتر به ترتیب ایستگاه‌های ۱۰۱، ۱۱۳ و ۱۲۱ بوده و در این میان ایستگاه بانوان نیز بسیار خوش درخشیدند که قابل‌تقدیر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار