کد خبر: 1071202
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
مدیرکل بهزیستی استان البرز خبرداد
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به جدیت مسوولان برای حمایت از کسب و کار معلولان گفت : امسال ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی معلولان این استان اختصاص یافته است.

اسدالله حیدری به مناسبت هفته گرامیداشت معلولان استان البرز اظهار داشت: این میزان اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون بهره مدنظر قرار گرفته و پرداخت حق بیمه کارآفرینان از دیگر اقدامات موثر برای اشتغالزایی معلولان است.

وی ادامه داد: همچنین سهمیه سه درصدی اشتغال معلولان در دستگاه های اجرایی از مواردی است که این دستگاه مکلف به رعایت آن شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تاکید کرد: پیشگیری از معلولیت از طرح های جدی بهزیستی استان است که امسال با توجه به شرایط کرونا ۷۶ هزار نفر درطرح غربالگریی بینایی قرار گرفتند که ۲۵ هزار نفر غربالگری شدند .

وی افزود: ۳۷ هزار نفر نیز در طرح غربالگری شنوایی تحت پوشش قرار گرفتند که ۲۶ هزار نفر آنان غربالگری شدند ضمن آنکه برای ۶۰۰ نفر آزمایش ژنتیک انجام شده است.

حیدری بیان داشت: یکی از نیازهای معلولان مسکن است و در دولت سیزدهم امیدواریم نگاه جدی به این موضوع شود؛ هرچند که در استان البرز با اولویت خانواده های دارای چند معلول یک هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی به معلولان تحویل داده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: مناسب سازی اماکن عمومی و خیابان ها از جمله نکات مهم در راستای حمایت معلولان است که امیدواریم این موضوع از سوی دستگاه های اجرایی مدنظر قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار