کد خبر: 1071154
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتشار اصل نامه آیت‌الله آذری قمی در واکنش به تکذیب‌کنندگان
با انتشار خبری مبنی بر نامه عذرخواهی آیت‌الله آذری قمی به رهبر معظم انقلاب در چند هفته گذشته، برخی روشنفکران خارج از کشور تلاش کردند برای توجیه تاریخ‌نگاری‌ها و شخصیت‌پردازی‌هایی که سال‌ها در گوش ملت خوانده بودند این نامه را از اساس کذب بخوانند

با انتشار خبری مبنی بر نامه عذرخواهی آیت‌الله آذری قمی به رهبر معظم انقلاب در چند هفته گذشته، برخی روشنفکران خارج از کشور تلاش کردند برای توجیه تاریخ‌نگاری‌ها و شخصیت‌پردازی‌هایی که سال‌ها در گوش ملت خوانده بودند این نامه را از اساس کذب بخوانند، اما چند مؤسسه تاریخی طی نامه‌ای از دفتر مقام معظم رهبری خواستند تا تصاویر اصلی نامه مذکور را منتشر سازند. دفتر رهبر انقلاب نیز در پاسخ نه تنها اصل آن نامه را منتشر کرده بلکه نامه‌ای دیگر را نیز با همان مضمون برای نخستین بار به اشتراک گذاشته است. کاربران شبکه‌های اجتماعی این مسئله را دلیلی بر سال‌ها تعصب تکذیب‌کنندگان نامه در مواجهه با واقعیت‌های تاریخی دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

سیدعلی موسوی:
نامه‌ای از آیت‌الله آذری قمی به رهبری ارسال میشه که در اون اظهار پشیمانی و عذرخواهی می‌کنن، اما کدیور، چون نمی‌خواد بپذیره، تاریخ معاصر رو هم جعل می‌کنه! حالا بوقچی‌های رسانه ایشون بسیج شدن تا اصالت نامه‌ها رو زیر سؤال ببرن غافل از اینکه رساننده نامه (آ. مسعودی خمینی) هنوز زنده هستن!
مهدی فضائلی:
اگر امروز مرحوم آیت‌الله آذری قمی زنده شود و با زبان خودش از جفایی که به رهبر انقلاب کرده عذرخواهی کند نابخردانی، چون محسن کدیور آن را تکذیب می‌کنند و جعلی می‌خوانند. نه تنها شجاعت پذیرش اشتباه خود را ندارند تحمل صداقت و شجاعت عذرخواهی دیگران را هم ندارند. دگماتیسم شاخ و دم ندارد!
علی چاه‌خوزاده:
آقای آذری قمی که از روحانیون مجلس خبرگان بودند و در مواردی نظراتی بر خلاف رهبری و نظام داشتند، اما در اواخر عمر نامه «عذرخواهی» خطاب به رهبری نوشتند حالا «محسن کدیور» بعد از انتشار نامه قمی می‌گوید نامه جعلی است، بنای ابتذال در تاریخ‌نگاری گذاشته‌اند! او دارد با انتشار کتاب‌هایی به بازخوانی زندگی برخی روحانیون می‌پردازد و می‌خواهد با پرداخت‌های ناقص آن‌ها را روبه‌روی نظام قرار داده و نظام را متهم کند یکی از کتاب‌های او فراز و فرود زندگی آذری قمی است که تلاش می‌کند تاریخ را به نفع افکار خود مصادره کند و نوعی تاریخ‌سازی کند!
نوید مستفیضی:
آذری قمی به رهبری بابت سال‌ها مخالفتش نامه عذرخواهی نوشته، اصل نامه موجوده، کسی که نامه رو هم رسونده زنده است بعد امثال کدیور و بی‌بی‌سی میگن همش دروغه! این مرحله از تحریف تاریخ برای معاویه و کعب‌الاحرار هم قفله.
کاربری با نام «شبنت الشهید»:
اینکه محسن کدیور صحت نامه‌های عذرخواهی مرحوم آذری قمی از رهبری رو زیر سؤال برده می‌دونین دلیلش چیه؟ به‌خاطر اینکه دستش رو شده دروغ‌هایی که تو کتاباش نوشته برملا شده و انتشار این نامه‌ها الحق که سوختن هم داره براش!
طاهره رئیسی:
محسن کدیور گفته نامه‌ای که آقای آذری قمی برای عذرخواهی از رهبری نوشتن، جعلیه! آقای کدیور؛ از این همه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و رهبری خجالت بکشید، چیزی که جعلیه، روش تاریخ‌نگاری شما در جعل تاریخ انقلاب هست نه نامه عذرخواهی آقای آذری قم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار