کد خبر: 1070474
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
پس از تروریستی نامیدن حماس از سوی انگلیس
در میان کشور‌های اروپایی، انگلیس یکی از بیشترین حامیان فلسطین را دارد و به همین دلیل نیز تظاهرات در حمایت از فلسطین در انگلیس بیش از دیگر کشور‌های اروپایی برگزار می‌شود.

سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: در میان کشور‌های اروپایی، انگلیس یکی از بیشترین حامیان فلسطین را دارد و به همین دلیل نیز تظاهرات در حمایت از فلسطین در انگلیس بیش از دیگر کشور‌های اروپایی برگزار می‌شود. با وجود حمایت قابل‌توجه از فلسطین در انگلیس، با موافقت پارلمان این کشور، جنبش مقاومت اسلامی حماس به طور رسمی «سازمانی تروریستی» اعلام و تمام فعالیت‌هایش در این کشور ممنوع شد. این تصمیم جدید لندن به نظر بخشی از پازل ضدمقاومت در منطقه است که با بازیگری انگلیسی‌ها چیده می‌شود. رئیس حماس هم در واکنش به اقدام لندن، خواهان بسیج حداکثری مواضع حمایتی از فلسطین شده است.

به گزارش «جوان»، پس از آنکه دولت بوریس جانسون اعلام کرد که نام جنبش مقاومت فلسطینی (حماس) را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده، روز جمعه، پارلمان انگلیس هم با تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین موافقت کرد و بعد از این گروه حماس به صورت رسمی، به عنوان سازمانی تروریستی در انگلیس شناخته می‌شود و تمام فعالیت‌های این جنبش در این کشور ممنوع خواهد بود. همزمان وزارت کشور انگلیس نیز اعلام کرد اعضای حماس و کسانی که در راستای حمایت از این جنبش فعالیت کنند ممکن است با مجازات زندان تا ۱۴ سال مواجه شوند. هفته پیش دولت انگلیس در ادامه سیاست ضد فلسطینی خود، تمام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را تروریستی اعلام کرد و «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس هم خبر داد که به دستور وی، هرگونه فعالیت گروه حماس در انگلیس ممنوع شده است. اقدامات ضد فلسطینی انگلیس با استقبال مقامات رژیم صهیونیستی روبه‌رو شده و بعد از تصمیم انگلیس علیه حماس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توئیت‌های جداگانه‌ای، از این تصمیم لندن استقبال کردند.
اعلام بسیج حداکثری در حمایت از فلسطین
مشاور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز گفته است که در پی تروریستی خواندن حماس از سوی انگلیس، هنیه دستوراتی برای بسیج حداکثری مواضع حمایتی از مسئله فلسطین به‌ویژه در سطح کشور‌های عربی داده است. «طار النونو» مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس «اسماعیل هنیه» در همین زمینه به شبکه «الاقصی» گفت، این اقدام انگلیس در راستای اعمال فشار انگلیس بر حماس و تلاش برای باج‌خواهی از آن صورت می‌گیرد. «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش «حماس» نیز با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه فعالیت‌های گروه‌های مقاومت، گفت: تشکیلات خودگردان با رفتار‌های خود به اشغالگران خدمت می‌کند. سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تصریح کرد: دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان به مراسم‌هایی که گروه‌های مقاومت با هدف استقبال از اسرای آزادشده برگزار می‌کنند، تعرض می‌کند. حازم قاسم در ادامه افزود: این اقدام دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به مثابه یک جنایت اخلاقی است. تشکیلات خودگردان با این اقدام خود تمامی ارزش‌های مسئله فلسطین را پایمال می‌کند.
متحدان پا جا پای انگلیس گذاشتند
همزمان با اقدام انگلیس علیه مقاومت فلسطین، استرالیا نیز هفته گذشته اقداماتی را علیه مقاومت لبنان انجام داد و هر دو شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله لبنان را تروریستی خواند. در عین حال فقط استرالیا نیست که از تصمیمات ضد فلسطینی انگلیس پیروی کرده و مغرب نیز از امضای توافق نظامی با رژیم صهیونیستی خبر داده است؛ موضوعی که سازمان آزادیبخش فلسطین آن را محکوم کرد و گفت که این موضوع به امنیت قومی عربی آسیب می‌زند. مغرب و رژیم صهیونیستی چهار شنبه گذشته در سفر وزیر جنگ این رژیم به رباط توافق همکاری امنیتی امضا کردند و گانتس پس از این امضای این توافقنامه گفت که مغرب و اسرائیل همکاری نظامی را با یکدیگر توسعه می‌دهند. جنبش جهاد اسلامی نیز استقبال رباط از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را خیانت به ملت فلسطین و شراکت با رژیم اشغالگر در حمله به ملت فلسطین و تعرض به قدس و مسجدالاقصی دانست. از سوی دیگر «عبدالعزیز المفلحی»، مشاور رئیس‌جمهور مستعفی یمن در اظهاراتی که بیانگر اوج سردرگمی این دولت در قبال شکست‌های پیاپی در یمن است، از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرد.
شبکه «المیادین» روز شنبه با انتشار گزارشی گفته است که تلاش امریکایی- اسرائیلی سازماندهی شده‌ای به دنبال هدف گرفتن تمام پروژه مقاومت در منطقه وجود دارد نه فقط در لبنان یا فلسطین. آن‌ها دنبال محاصره پروژه مقاومت در کشور‌های عربی هستند؛ پروژه‌ای که معروف است تهران آن را رهبری می‌کند و این تصمیم یک اهرم فشار از واشنگتن از طریق به‌کارگیری کشور‌هایی است که صاحب تصمیم مستقل نیستند. از دیگر سناریو‌هایی که در این گزارش به آن اشاره شده این است که تصمیم‌های اینچنینی مقدمه‌ای برای ضربات امنیتی و نظامی است تا در کل پروژه مقاومت در منطقه اختلال ایجاد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار